Springen naar inhoud

Gsm opladen

• Log in om te kunnen reageren

Anne B.

Anne B.

• >100 berichten
  • 232 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2006 - 13:08

Bij het eerste gebruik van een gsm moet deze 12u onafgebroken worden opgeladen, ook al 'zegt' de gsm dat de batterij reeds na twee uur volledig is opgeladen. Waarom moet de gsm hierna nog tien uur met de oplader in het stopcontact zitten? (Dit zeggen ze toch in de winkel...)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Zwam

Zwam

• >100 berichten
  • 190 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 juni 2006 - 13:20

Ik gok met voorkennis: nihil. (of enkel ervaring met eigen gsm)
Als je batterij opgeladen toont is deze ongeveer opgeladen, vb 90%, maar daarom nog niet de volle 100% van de capaciteit.
(Hoe zou je batterij anders na een dag nog volledig opgeladen kunnen tonen.)
Voor batterijen is het belangrijk dat je ze zeker de eerst keer volledig oplaadt, om het zogenaamde memory-effect te voorkomen. Dit houdt in dat als een batterij niet volledig opgeladen of ontladen wordt dat de capaciteit verkleint. (Vooral NiCd heeft hier last van)

Door de lader zo lang te laten werken zal de batterij quasi 100% opgeladen worden,
met de veronderstelling dat de oplaadsnelheid steeds trager wordt, om in het oneindige nul te worden...

Dus ik herhaal: ik weet het ook helemaal niet, ik redeneer en gok maar een beetje...
Wie het beter weet, graag!

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 13 juni 2006 - 13:42

Zit er geen boekje bij die phone?
Daar zou ik meer op vertrouwen dan op wat ze in een winkel zeggen.

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 juni 2006 - 14:43

Omdat de makers van de phone weten dat de methode om te meten hoe vol de batterij bij de eerste keer niet correct is, niet gecalibreert is.

Een batterij is niet als een glas water dat langsaam leegloopt. Leer eerst wat een oplaadbare batterij is NiCd of Nimh, en wat de scheikunde is.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44846 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 juni 2006 - 20:43

In de paar handleidingen die ik heb gezien raden ze verder aan de batterij een paar keer helemaal op te laden Ún helemaal te ontladen
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures