Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 1

Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

:P Ooit opgevallen dat wanneer de "Man" in lengte langer is dan de "Vrouw" dat de kans groot is dat ze meestal een "Meisje" krijgen, en vica verca.

:roll: Als een gezin meer dan 1 kind heeft, zou de kans groot zijn dat als bijv. de "Vrouw" langer is (in lengte) dan de "Man" dat de meerderheid van de kinderen jongens zijn.

:P Dus heb je zelf kinderen of ken je mensen met kinderen, ga deze theorie na,

en post je bevindingen.

edit mod(Lala): leuk he, BBcode. Ik heb je post even aangepast, rood en vet leest nogal....schreeuwerig, en heeft geen toegevoegde waarde aan de post. Omdat je je er blijkbaar wel mee vermaakt hebt, laat ik de italics en underlines staan.

Berichten: 7.068

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

:roll: Ooit opgevallen dat wanneer de "Man" in lengte langer is dan de "Vrouw" dat de kans groot is dat ze meestal een "Meisje" krijgen, en vica verca.
Nee, dat is mij nooit opgevallen en het lijkt me ook onzin. Mannen zijn gemiddeld flink langer dan vrouwen, dus gemiddeld zouden er dan meer meisjes geboren moeten worden dan jongens. Dit is echter niet zo. De verhouding is bijna 50/50 en er worden zelfs iets meer jongens dan meisjes geboren in de meeste landen (ook in Nederland). Daarbij komt nog eens lengte nog eens een seksueel selectie criterium is (vrouwen willen vaak een langere man). Dat zou dus betekenen dat er nog meer meisjes geboren zouden moeten worden.

Kortom, je theorie strookt niet met de werkelijkheid (mijn inziens).

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

what he said ^

Er is gewoon totaal geen correlatie, waar hal je dit vandaan? Is dit een eigen theorie, of heb je cijfers waarmee je dit kunt maatstaven? Als theorie is het iig snel onderuit gehaald, met Evilbro's argument dat mannen gemiddeld een stuk langer zijn dan vrouwen, en de verhouding toch ruwweg 50/50 is.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Ikzelf ben een kop en schouder groter dan mijn vrouw en we hebben twee zoons en een dochter....... :roll:

en voor het overige sluit ik me aan bij de vorige schrijvers. Theorie klopt voor geen meter met de statistieken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Theorie klopt voor geen meter met de statistieken.
Tenzij....

We er nog een andere theorie tegenaan gooien.

:P Paren waarin de man kleiner is dan de vrouw krijgen over het algemeen meer kinderen dan paren waarin de man groter is dan de vrouw.

:roll: Dus heb je zelf kinderen of ken je mensen met kinderen, ga deze theorie na,

en post je bevindingen. :wink:

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Tenzij....  

We er nog een andere theorie tegenaan gooien.  

Paren waarin de man kleiner is dan de vrouw krijgen over het algemeen meer kinderen dan paren waarin de man groter is dan de vrouw.
Dit is een heel andere theorie, omdat hier niet meer over het geslacht van de kinderen wordt gesproken. Verder zijn er niet zovel van die paren, dus die kunnen de algemene statistieken nooit sterk beinvloeden.

Dus die "tenzij" zie ik ook niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Jan van de Velde schreef:
Tenzij....  

We er nog een andere theorie tegenaan gooien.  

Paren waarin de man kleiner is dan de vrouw krijgen over het algemeen meer kinderen dan paren waarin de man groter is dan de vrouw.
Dit is een heel andere theorie, omdat hier niet meer over het geslacht van de kinderen wordt gesproken.
Inderdaad, maar wel een noodzakelijke theorie boven de oorspronkelijke theorie op om de statistieken weer gelijk te trekken.

Van de kinderloze paren die ik ken zijn veruit de meeste paren paren waarin de man langer is dan de vrouw, zal mijn theorie dan toch kloppen? :roll:

Berichten: 236

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Hoi

Is het aantal mannen/vrouwen ook in landen dicht bij de noordpool, landen als groenland en zweden ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Van de kinderloze paren die ik ken zijn veruit de meeste paren paren waarin de man langer is dan de vrouw, zal mijn theorie dan toch kloppen?
Nee, want van de kinderrijke paren die ik ken zijn veruit de meeste paren paren waarin de man langer is dan de vrouw :roll: :P

Ofwel, mannen zijn gemiddeld langer dan vrouwen, kinderrijk of kinderloos.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

(sorry doffer, nou word ik een beetje melig:)
Is het aantal mannen/vrouwen ook in landen dicht bij de noordpool, landen als groenland en zweden ?
Ja, ook in landen dicht bij de noordpool, landen als Groenland en Zweden is het aantal mannen/vrouwen :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Van de kinderloze paren die ik ken zijn veruit de meeste paren paren waarin de man langer is dan de vrouw, zal mijn theorie dan toch kloppen?
Nee, want van de kinderrijke paren die ik ken zijn veruit de meeste paren paren waarin de man langer is dan de vrouw :roll: :P

Ofwel, mannen zijn gemiddeld langer dan vrouwen, kinderrijk of kinderloos.
Damn, totaly overruled....Afbeelding

Afbeelding

Berichten: 4.546

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

als dat na WO2 echt zo is het ik misschien een eventueel ideetje erover: door de oorlog (moffen schieten en andere gruwelijkheden zien) hebben de soldaten (die wel een "verzetje" wilde naar de oorlog, en in Nederland waren genoeg willige meisjes :P ) een sterk verhoogd testosterongehalte, misschein genoeg om invloed te hebben of het een meisje of jongen wordt? kweet niet zker hoor, weet niet zoveel van de hormoonhuishouding af :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Het verschil in spermazotoiden (X of Y) zal niet door testosteron worden veranderd.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 236

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Jan van de Velde schreef:(sorry doffer, nou word ik een beetje melig:)
Is het aantal mannen/vrouwen ook in landen dicht bij de noordpool gelijk, landen als groenland en zweden ?
Ja, ook in landen dicht bij de noordpool, landen als Groenland en Zweden is het aantal mannen/vrouwen :roll:
Hoi

Ik heb wel eens vernomen dat bij deze landen meer vrouwen geboren worden dan mannen ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Word het een jongentje of een meisje?? ( rare theorie )

Doffer schreef:
Ik heb wel eens vernomen dat bij deze landen (Groenland, Zweden) meer vrouwen geboren worden dan mannen
?http://nationalatlas.gov/articles/people/a_gender.html

Afbeelding

male/female ratio in twee verschillende jaren in de VS

Ook in de VS worden dus meer mennekes geboren dan maskes, en is de boel rond de leeftijd van een jaar of dertig weer in evenwicht.

http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_...weden#Sex_ratio
Sex ratio

at birth: 1.06 male(s)/female  

under 15 years: 1.05 male(s)/female  

15-64 years: 1.03 male(s)/female  

65 years and over: 0.73 male(s)/female  

total population: 0.98 male(s)/female (2001 est.)
En in Zweden is dat zo te zien niet anders, al blijft de sex-ratio in Zweden zo te zien veel langer in het voordeel (??) van de man.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer