plaatjes

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.269

plaatjes

geacht beheer, moderatorteam,


Enkele maanden geleden schreef ik eens een stap voor stap handleiding voor het plaatsen van plaatjes op dit forum. Enthousiastelingen vulden nog aan. De vonk sloeg zelf zó ver over dat er een directe link boven het conceptbericht-venster werd geplaatst. (Hulde !!!)


Toch zien velen die link, of de betekenis ervan, nog over het hoofd. En als ik dan eens ga zoeken onder FAQ forumgebruik of Handige links rechtsboven zie ik niets wat me verder helpt of naar die handige link boven mijn conceptbericht verwijst.


Als halve digibeet kan ik me voorstellen dat een en ander voor nieuwelingen niet helemaal duidelijk is. De laatste weken heb ik dan ook weer meerdere malen naar mijn eigen topic "plaatjes zeggen vaak meer dan woorden" moeten verwijzen.


Is er een digibeet-bestendiger verwijzing denkbaar dan op dit moment? De eerste stap lijkt mij een kleine aanpassing in de FAQ:

.Kan ik afbeeldingen plaatsen?

Afbeeldingen kunnen inderdaad worden getoond in uw bericht. Alhoewel, er is geen functie om afbeeldingen te uploaden naar dit forum. Je kan een link plaatsen naar een afbeelding op een publiek toegankelijke web server, bijvoorbeeld http://www.een-ongekende-plaats.net/mijn-foto.gif. Je kan niet linken naar afbeeldingen opgeslagen op uw eigen PC (tenzij het een publiek toegankelijke server is) noch afbeeldingen opgeslagen op bvb, e.g. hotmail of yahoo mailboxes, sites met wachtwoord beveiliging, enz. Om de afbeelding te tonen gebruik je liefst de BBCode [img] tag of soortgelijk in HTML (indien toegelaten). Afbeeldingen dingen altijd te eindigen op .jpg, .jpeg, .gif of .png.
Wie dit leest concludeert al gauw dat het een hele heisa is om plaatjes op dit forum te krijgen. (zie vetgedrukt gedeelte)


Een tweede stap zou kunnen zijn een aparte link rechtsboven naar mijn handleiding (of een aangepaste versie daarvan) of het óók rechtsboven plaatsen van de link die nu alleen boven het conceptberichtvenster staat.


Kortom, de weg is er, nou de wegwijzers nog wat duidelijker als dat kan.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: plaatjes

Tuurlijk kan dat. Bedankt voor de tip! Het is allemaal zo uitgegroeid dat het moeilijk is om dat soort dingen allemaal goed onder controle te hebben, dus een dergelijke aanwijzing is dan wel prettig.


Komt op 't "te doen?"-lijstje!
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Reageer