Vreemd bericht uit Brazilië

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 69

Vreemd bericht uit Brazili

Onlangs las ik op teletekst het volgende :

In het Aamazonewoud in Brazilië zou men een oplossing voor honger en werkloosheid hebben gevonden ... namelijk het vissen op piranha's. Voedsel en arbeidsplaatsen tegelijk ... ! En de Braziliaanse overheid zegt dan ook nog eens dat dat het ecologisch evenwicht ten goede zou komen ( :shock: ) . En daarnaast zouden die vissen ook nog eens gezond zijn ,ze zouden namelijk neigen afrodisiacumte bevatten (wat dat is weet ik ook niet).

Ik heb hier zware bedenkingen bij. Ik vraag me af hoe snel de vissen uitgeput zullen zijn ... het aantal piranha's is toch niet onbeperkt. Hoe lang zullen ze kunnen blijven doorvissen voordat de piranha's weg zijn ?

Ik denk ook niet dat het wegvissen van piranha's het ecologisch evenwicht ten goede zal komen ... integendeel. Een blijvende oplossing zal het in ieder geval dus niet zijn .... Neen,ik vind het geen goed idee .

En wat denk jij heirvan ?

PS: piranha smaakt niet slecht,ik heb het ooit gegeten...

NB : als dit verkeerd staat,verplaats het dan,beste moderatoren.
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Berichten: 8.614

Re: Vreemd bericht uit Brazili

In het Aamazonewoud in Brazilië zou men een oplossing voor honger en werkloosheid hebben gevonden ... namelijk het vissen op piranha's. Voedsel en arbeidsplaatsen tegelijk ... !
Dit wordt al járen gedaan door de lokale bevolking, alhoewel "arbeidsplaatsen" misschien een overdreven woord is. Bovendien is het in
En de Braziliaanse overheid zegt dan ook nog eens dat dat het ecologisch evenwicht ten goede zou komen ( :D )
Dat lijkt mij niet. Piranha's spelen een belangrijke ecologische rol. Zo beïnvloeden ze (lees: houden ze in stand) de lokale verspreiding en samenstelling van visscholen. Verder houden ze de rivieren en moerassen waarin ze leven gezond door het opruimen van kadavers.
En daarnaast zouden die vissen ook nog eens gezond zijn ,ze zouden namelijk neigen afrodisiacumte bevatten (wat dat is weet ik ook niet).
Een
Ik heb hier zware bedenkingen bij.
Ik ook.
Ik vraag me af hoe snel de vissen uitgeput zullen zijn ... het aantal piranha's is toch niet onbeperkt.
Erg snel als je het mij vraagt. De Amozone is nu al slachtoffer van overbevissing.
NB : als dit verkeerd staat,verplaats het dan,beste moderatoren.
Ik zou het in Biologie geplaatst hebben.

Zie ook hier
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 2.504

Re: Vreemd bericht uit Brazili

en als er iemand invalt heb je meteen weer een arbeidsplaats vrij ofzo? >_>
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Vreemd bericht uit Brazili

Dit wordt al járen gedaan door de lokale bevolking, alhoewel "arbeidsplaatsen" misschien een overdreven woord is.
Dit topic is dat ook al meer dan 3 jaar oud, dus dat zou kunnen kloppen pi.gif
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 8.614

Re: Vreemd bericht uit Brazili

en als er iemand invalt heb je meteen weer een arbeidsplaats vrij ofzo? >_>
Niet echt. Het is een fabeltje dat piranha's een mens in enkele minuten tot op het skelet kunnen wegvreten. Er zijn wel degelijk gevallen van
Dit topic is dat ook al meer dan 3 jaar oud, dus dat zou kunnen kloppen pi.gif
Ik weet het. Met járen heb ik het echter over een tijdsspanne van meer dan drie jaar.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Vreemd bericht uit Brazili

Oui, je sais, maar ik vond het toch leuk om even op te merken :D
Appareo decet nihil munditia?

Reageer