Grondsmaak vis en vis roken

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 380

Grondsmaak vis en vis roken

Ik heb een rookton gekocht om vis te roken,ik heb gisteren een baars en een brasem gerookt omdat ik geen snoekbaars kon vangen,maar naast de rooksmaak blijf ik toch de visgrondgeur ruiken.

Wat moet je doen om de vis te ontgronden?

Nog een vraagje hoe maak je nou kibbeling van niet alleen kabeljouw maar ook bv van snoekbaars,er zit zn lekker krokant korstje omheen.Als ik ze bak ontstaat er een kleine pannekoek in plaats dat het deeg om het visblokje blijft zitten.
Stop de overbevolking

Berichten: 590

Re: Grondsmaak vis en vis roken

Misschien is dit een betere plek voor je vraag:

www.kookforum.nl

Berichten: 283

Re: Grondsmaak vis en vis roken

Das nou echte wetenschap :roll:

Vis kun je niet anders ontgronden dan door ze weekje in een bun te laten zwemmen. Andere mogelijkheid is water te zoeken met zandgrond, heb je er ook weinig last van.

Kibbeling bakken weet ik niet de visboer doet dat geloof ik met een soort bloempapje. Wat ik geleerd heb is de moten vis afdeppen(bijvoorbeeld brasem) en dan even door de bloem rollen en ze als het ware drogen in de bloem. Er komt dan niet echt een dike meellaag om maar doordat ze droog zijn schroeit het vel direct dicht en krijg je ook een krokante laag. Bakken doe ik in olie met wat boter er door..

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Grondsmaak vis en vis roken

en ik denk dat dit meer algemene discussie is dan biologie.

verplaatst.
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Grondsmaak vis en vis roken

In het visrestaurant waar ik jaren een bijbaantje had maakte we dat "bloempapje" voor de lekkerbekjes en kibbeling zo:

2 Pakken bloem

4 pakken melk

8 eieren

Dit heel goed mixen.

Dit is natuurlijk veel te veel dus gewoon van alles minder nemen.

Vervolgens de kibbeling onderdompelen en even laten uitlekken dan de olie (180 graden) in.

Berichten: 15

Re: Grondsmaak vis en vis roken

Toevallig, wij vissen altijd op kabeljauw, en fileren dat vis altijd. Wij bakken het ook zelf, en dan gebruiken we alleen bloem en water, en wat kruiden. de fileetjes moeten wel droog zijn aan de buiten kant. ( even een kwartier van te voren even op keukenrol leggen )

Vis roken doet mijn vader, hij doet dat volgens mij in een paar vasen. ( wel in één keer ) Je hebt in ieder geval ook zaagsel nodig. ( hij rookt altijd makreel en paling )

succes er mee en eetsmakelijk. :wink:
Free energie is bad for the goverment, but good for us!

Reageer