De betekenis van het werkwoord missen ( ik mis mijn........)

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

De betekenis van het werkwoord missen ( ik mis mijn........)

Kleine inleiding... op t.v is nu een reclame over een blinde jongen met hond, voor de jongen loopt een man met een camera die vragen steld en dan valt de man in een kuil.

De jongen is al zijn leven lang blind. Dan is de vraag aan de jongen:" Wat mis je het meest" Waarop de jongen antwoord meisjes.

Ik denk dus dat je nooit aan een blinde jongen die zijn leven lang blind is kunt vragen wat hij het meest mist. Hoe kan je iets missen wat je nog nooit ervaren hebt.

Je zou kunnen denken dat je ...........mist, maar pas na de ervaring kun je met zekerheid zeggen, ja dat mis ik.

Ik zou graag jullie mening willen horen.

Gr.

R[/u]

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: De betekenis van het werkwoord missen ( ik mis mijn........)

Nou ik denk dat een blinde wel dingen kunnen missen wantje kjan ook gevoelenens missen zoals liefde je hebt het dan mischien niet mee gemaakt maar als je er al vele verhalen over hebt gehoord dta je het dan wel mist denk ik zo.

Berichten: 8.614

Re: De betekenis van het werkwoord missen ( ik mis mijn........)

Het werkwoord 'missen' heeft verschillende betekenissen. Degene die jij bedoelt wordt door het Van Dale Groot Woordenboek der Nederlandse Taal als volgt omschreven:
7 de afwezigheid (van iets of iem.) gewaar worden of (m.n.) pijnlijk voelen
Andere betekenissen van 'missen' die niet impliceren dat het gemiste eerst aanwezig had moeten zijn, zijn 'ontbreken', 'niet hebben',...
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer