Springen naar inhoud

Het idee als investering

• Log in om te kunnen reageren

ideeMarcidee

ideeMarcidee

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 juni 2006 - 10:26

Wat mij al enige tijd bezighoudt is de status van "Het idee". Ik bedenk al jaren. Dit kunnen oplossingen zijn voor het fileprobleem, computerspelletjes, een idee om een bedrijf een substantieel voordeel te geven tov van zijn concurrenten, honderden nuttige dingen.
Nu worstel ik met de status en het gevoel van een idee. Juridisch heeft het geen waarde: een idee dat je los in de wereld laat is van iedereen en is voor de "eerlijke vinder".
Mijn ideeën wil ik niet patenteren of ontwikkelen tot uitvindingen of producten: daar ben ik niet goed in, dat kost me te veel tijd, daar heb ik geen zin in.
Aan de ene kant wil ik mijn ideeën wel kwijt, aan de andere kant: waarom zou ik de moeite doen? Bedenk ik iets om miljoenen te besparen: ik zal hooguit een bloemetje krijgen, of een trap na als ik iemand er op wijs dat het mijn bedenksel is.

Hoe ga je hier constructief mee om? Er zijn waarschijnlijk duizenden mensen met goede ideeën die er wel iets mee willen maar worden tegengehouden.

Ik ben benieuwd welke reacties hierop komen. Ik heb geen idee:

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 20 juni 2006 - 10:56

Ik ben zelf niet echt thuis in de materie, maar zoeken naar "idee registeren" leverde al het 1 en ander op:

FAQ Uitvinden en intellectueel eigendom op technostarter.nl (nav Idee registreren bij de belastingdienst)

Het nut van vastleggen van een bepaald idee kan je ook (laten) toesten bij het Novu, zonder dat je cruciale gegevens prijs hoeft te geven: http://www.novu.nl/s...56/Default.aspx

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures