Springen naar inhoud

[informatica] overerving en polymorfisme bij Java

• Log in om te kunnen reageren

Bruno

Bruno

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 22 juni 2006 - 14:16

Geachte,

Voor ons project informatica moeten wij een klein projectje maken met java. Nu wil ik daar ook iets van overerving of polymorfisme in vermengen, maar ik snap dit niet zo goed. De slides van in de les leggen het niet deftig uit, en de assistent antwoordt niet. Ook heb ik op het internet enkele tutorials java opgezocht, en samen met de slides denk ik dat ik het snap. Maar als ik het dan in practijk wil omzetten, lukt het me langst geen kanten.
Ten einde raad zal ik dan maar gewoon mijn probleem specifiek omschrijven zodat ik het aan de hand van de oplossing kan snappen.

Onze taak was om enkele j-unit tests te schrijven voor een simpel progamma.
Nu wil ik polymorfisme/overerving (het verschil heb ik nog niet zo goed door, veronderstel ik omdat het me niet lukt om het probleem op te losse op die manier dat ik denk dat het opgelost moet worden) gebruiken om:
in een class-ding een test te schrijven. Er moet zowel een vliegtuig als een helicopter getest worden. Dus wil ik van dat ene dingetje die twee tegelijk testen. Ik veronderstel dat hierbij een vliegtuig object en een helicopterobject aangemaakt moeten worden. Moet dit vanuit die "subclasses", of kan dat ook vanuit dit een dingetje?

De tweede test die ik wil schrijven is gelijkaardig, ook voor zowel vliegtuig als helicopter, maar hierbij verschillen de waardes die ik wil vergelijken bij heli en vliegtuig. Ik veronderstel dat dan die waardes in die subclasses geschreven moeten worden.

En het derde testje is ook iets gelijkaardigs, maar buiten dat de te teste waardes verschillen, verschilt hierbij ook de test zelf. De test zou dus overschreven moeten of zoiets.

Ik snap dit allemaal, allť, ik bedoel, zo zou ik het allemaal willen, en ik weet dat dit mogelijk is, maar het lukt me niet om mijn gedachte om te zetten in jave.

Hartelijk dank aan diegene die me helpt,
Bruno

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures