Springen naar inhoud

benaderingshoek ruimtevaartuig

• Log in om te kunnen reageren

edwin1987

edwin1987

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 juni 2006 - 13:22

hallo allemaal, een aantal jaren geleden heb ik een gesprek gehad met mijn natuurkunde leraar. We hadden het over een verschijnsel waarvan ik de naam niet meer weet, of het echter een eenduidige naam heeft die het verschijnsel omschrijft weet ik ook niet. Het ging om het volgende verschijnsel:

als een ruimtevaartuig terugkeert in de atmosfeer maakt hij tijdens het toetreden hiervan een bepaalde hoek met de atmosfeer. De atmosfeer en het ruimtevaartuig staan niet loodrecht op elkaar, het ruimtevaartig gaat dus onder een bepaalde hoek, niet zijnde 90 graden door de atmosfeer heen. Weet iemand van jullie waar ik het over heb? ik wil het verschijnsel namelijk nader onderzoeken. Waarschijnlijk heeft het met wrijving of raakvlakken te maken, hopelijk kan ťťn van jullie mij hier meer over vertellen zodat ik mij er verder in kan verdiepen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

RobertJ

RobertJ

• >100 berichten
  • 144 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 juni 2006 - 14:35

http://en.wikipedia.org/wiki/Reentry

Hier zal het ongetwijfeld tussen staan.
Edit: Ik bedoel dus Entry angle, flight-path angle of velocity angle.
Robert van der Veeke
Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!
"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

edwin1987

edwin1987

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 juni 2006 - 15:01

dankjewel

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures