Springen naar inhoud

Spectroscopie

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 12 oktober 2004 - 19:26

Wie kent een goede boek/site waarin structuuropheldering van organische stoffen door middel van spectroscopische methoden wordt uitgelegd? Met name Infrarood en NMR..... En wie kan aan mij uitleggen hoe bepaalde kernen een magnetisch moment van Ĺ hebben en weer andere 1Ĺ etc.... ?

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

noortje

noortje

• >1k berichten
  • 1210 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 oktober 2004 - 06:20

in mijn boek van organische scheikunde is dat goed besproken. specifieke titel ervan kan ik opzoeken, maar de meeste boeken van organische scheikunde zijn goed, je hebt ze alleen niet in het nederlands. (en uiteraard hebben we het niet over handboeken middelbaar onderwijs)

er zijn ook specifieke boeken dei volstaan met spectra van stoffen met hun structuur erbij. daarvoor zou ik eens een bib van een univ binnenspringen.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Eek the Cat

Eek the Cat

• >25 berichten
  • 100 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 oktober 2004 - 20:50

Als je een beetje met de Duitse taal vertrouwd bent kan ik je absoluut Spektroskopische Methoden in der Organischen Chemie van Hesse, Maier en Zeeh aanbevelen. Dit boek beschrijft precies dat wat jij zoekt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures