Springen naar inhoud

Speciaal topic voor ruzies?

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Speciaal topic voor ruzies? (15 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. ja, goed idee! (3 stemmen [20.00%])

Percentage van stemmen: 20.00%

2. nee, heeft geen nut... (12 stemmen [80.00%])

Percentage van stemmen: 80.00%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 11:20

:roll: kan er niet een speciaal topic geopend worden voor ruzies (of noem het maar onderlinge frustraties)?

:D elke keer als er dan ergens in een ander topic ruzie ontstaat, kan de link naar 'het-grote-ruzie-topic' geplaatst worden, en kan men daar lekker doorbabbelen zonder dat de moderatoren hun berichten in het andere topic hoeven te modereren. En als er toch geruziet wordt in het andere topic, kunnen de mods zonder pardon deze berichten verplaatsen naar het ruzie topic. Dan gaan de reacties tenminste niet helemaal verloren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 02 juli 2006 - 11:37

lijkt me niet zo'n goed idee. Dan wordt het hier 1 grote scheldpartij. Die sensatie komt denk ik niet ten goede aan de inhoud en het imago van wetenschapsforum. Ik zie de meerwaarde van het openbaar houden van ruzies niet zo, helemaal weg lijkt me echt beter.

Dus ik zou graag voor optie C willen stemmen (staat er alleen nog niet tussen):
a - goed idee
b - geen nut
C - slecht idee

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

p__

p__

• >1k berichten
  • 2972 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 11:53

Het is natuurlijk een mooi ideaal om nooit meer ruzies te krijgen hier, maar dat is net zoiets als vrede op aarde: het gaat gewoon niet gebeuren.

En als je kan kiezen tussen twee kwaden:

1. ruzies verspreid over tientallen topics die allemaal gemodereerd moeten worden
2. ruzies in 1 topic, waarbinnen alleen scheldpartijen gemodereerd hoeven te worden
(schelden is uiteraard niet toegestaan in dit ruzie topic)

Welke keuze is dan de beste?

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 02 juli 2006 - 11:59

Optie 2 zou nog altijd inhouden dat de moderators zulke ruzie-reacties zouden moeten verplaatsen vanuit de oorspronkelijke threads. Dan kunnen die reacties net zo goed direct verwijderd worden, denk ik. Het is uiteindelijk aan de forumleden om eigen verantwoordelijkheid te nemen omtrent de inhoud van hun posts. Bij het merendeel van de forumleden leidt dit niet tot problemen en blijven hun reacties netjes. Bij anderen lukt dit niet - en om nu die mensen 'uit te kunnen laten razen' in een apart topic lijkt me voorbij gaan aan het punt van dit forum. Uitrazen kun je dan beter buiten gaan doen in plaats van hier...

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2006 - 12:04

Als er in een topic een ruzie ontstaat, staat vaak in dezelfde post ook een inhoudelijke/on-topic reactie. Het scheiden van deze zaken, samen met het verplaatsen van de off-topic discussie is een flinke bak werk. Ik sta niet te springen dat te gaan doen (zeker omdat je in ťťn post een onderscheid moet gaan maken tussen on- en off-topic. Dat zal ongetwijfeld ook tot foutjes leiden, waardoor een discussie op zijn minst erg onoverzichtelijk wordt).
PB is uitstekend geschikt om persoonlijke kwesties uit te spreken naar elkaar.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44834 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 02 juli 2006 - 12:33

Laten we asjeblief een klein beetje verstandig bezig blijven. Ruzie maken hoort daar hoe dan ook niet bij, we zijn toch verdorie geen kleuterklas. Dat daar moderatie-energie in gaat zitten vind ik een trieste zaak, en om er een speciaal hoekje voor te reserveren??? Het is hier geen Big Brother forum hŤ, kom nou. :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Henriette

Henriette

• >250 berichten
  • 579 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 12:59

Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke berichten. Daarin kan je je suf ruzieŽn zonder dat er ook maar iemand last van heeft. Daar kan een mod ook naar verwijzen: leuter maar achter de schermen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2006 - 13:11

Er bestaat ook nog zoiets als persoonlijke berichten. Daarin kan je je suf ruzieŽn zonder dat er ook maar iemand last van heeft. Daar kan een mod ook naar verwijzen: leuter maar achter de schermen.

Over PB's krijgen we af en toe klachten van gebruikers omdat mensen bijvoorbeeld worden uitgescholden en dan grijpen we alsnog in. Dat een PB niet publiek is, wil niet zeggen dat alles kan.
Daarnaast verwijzen we regelmatig naar PB (zie mijn vorige post).

PB is uitstekend geschikt om persoonlijke kwesties uit te spreken naar elkaar.

Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2006 - 13:43

Ik denk dat mensen zich niet zo moeten laten opnaaien. IMHO. Ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een plek om met iemand ruzie te kunnen schoppen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2006 - 13:45

Goed idee. Als er al onenigheid is, heeft het meestal weinig zin om dat publiekelijk "uit te vechten".
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Rude

Rude

• >250 berichten
  • 393 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 13:59

Ik heb nog nooit de behoefte gehad aan een plek om met iemand ruzie te kunnen schoppen.

behalve achter het fietsenhok natuurlijk, na schooltijd :roll:

maar goed; het lijkt mij ook een slecht idee.
1) je moet geen ruziek maken.. schiet je niets mee op. Een goede discussie is een opbouwende discussie, met ruziemaken zorg je dat mensen in de verdediging schieten, en daardoor krijg je een afbrekende ipv opbouwende discussie.

2) een plek om ruzie uit te vechten zou niet handig zijn, omdat je dan meerdere ruzies door elkaar krijgt. Dan moet je sowieso bij elk antwoord quoten of erbij zeggen tegen wie je scheldt. in een PB is dat in een keer duidelijk

3) zo'n plek komt de serieusheid van je forum niet ten goede. Je trekt dan namelijk mensen aan die ruzie gaan schoppen om het ruzieschoppen.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero
Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger
Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Elmo

Elmo

• >1k berichten
  • 3437 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juli 2006 - 06:07

Lijkt me ook een heel slecht idee: ruzie(s) moeten we hier gewoon niet willen!
Never underestimate the predictability of stupidity...

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 14:55

Laten we asjeblief een klein beetje verstandig bezig blijven. Ruzie maken hoort daar hoe dan ook niet bij, we zijn toch verdorie geen kleuterklas.

totaal mee eens!
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

J.E.T

J.E.T

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 15:45

Als je daar een speciaal hoekje voor reserveert dan stimuleer je het eerder dan dat het minder wordt.

Men moet het fatsoen maar opbrengen zich te gedragen op het forum.
Het is immers verboden en regels heb je overal.
If you expect the unexpected, doesn't that make the expected unexpected?

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 15:54

zeer juist, je moet uitgaan van de geneigdheid van forumdeelnemers zich aan de regels te conformeren, anders wordt het hommeles

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures