Springen naar inhoud

Verbannen eilandbewoners winnen strijd om terugkeer

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

puck

puck

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 16:19

Verbannen eilandbewoners winnen strijd om terugkeer.

Een volledige eilandbevolking die in haar geheel gedeporteerd werd toen de Britse regering hun geboortegrond onder hun voeten vandaan "verkocht" aan het Amerikaanse leger heeft een daverende juridische overwinning behaald in hun gevecht om terug te keren naar hun geboortegrond. In de jaren 60 en 70 werd de gehele bevolking van het eiland Diego Garcia in de Chagos Archipel , met geweld overgebracht naar Mauritius en de Seychellen in een grootscheepse deportatie vanwege de eisen van het Pentagon om het eiland. Op te ruimen. Sindsdien hebben de Chagossianen in armoede en ontbering in de sloppenwijken van Mauritius gewoond, terwijl Amerika er de krachtigste militaire installaties in de Indische Oceaan heeft gebouwd - de basis van waaruit het Afganistan en Irak heeft aangevallen, en eventueel een aanval op Iran zou kunnen lanceren.
"We hebben een historisch uitspraak in ons voordeel gewonnen, die ons toestaat naar onze geboortegrond terug te keren", aldus de leider van de Chagos Refugee Group, Olivier Bancoult. " Onze volgende stap is dat we zo snel als we kunnen naar onze geboorteplaats zullen gaan"

http://www.chagossupport.org.uk/

http://www.guardian....rticle_continue :roll:

Edit mod Mrtn: titel en eerste aangepast. Gelieve je caps lock in het vervolg niet te gebruiken.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 02 juli 2006 - 16:26

Fijn dat je de moeite neemt om dit nieuws te delen met ons, maar wat ben je ermee van plan? Wat is je stelling, vraag of andere benadering? (dit is immers geen nieuwsforum)
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 juli 2006 - 20:53

kijk dit is nou goed nieuws! ik hoop dat het ooit ook met de noord-amerikaanse indianengebeurt, die zitten in precies hetzelfde schuitje. het is toch vreselijk dat mensen die echt in harmonie zijn met de natuur, er deel van uitmaken gewoon weggejaagd worden door hebberigheid of voor oorlogvoering en door mensen die denken dat ze boven de natuur staan (en em dus genadeloos verkrachten en uitputten). mooi dat ze in ieder geval 1 slag hebben gewonnen.
alleen zoals Mrtn zei, wat is je stelling?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juli 2006 - 15:06

Die indianen zitten echt in harmonie met de natuur achter de goktafel. Indianen leven nog steeds in hun eigen land. Ze mogen ook in Manhattan wonen als ze dat zouden willen. Verder kun je moeilijk een gebeurtenis uit de 16de eeuw vergelijken met een van 1960.

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 17:09

ach ja de indianen... "rien ne vas plus" is inderdaad het enige wat je daar nog over kan zeggen denk ik zo. dat gezegd hebbende, hier een interessante tekst over indiaanse invloeden op de founding fathers: http://www.ratical.o...ons/FF.html#TOC blijkt inene dat die nette meneer Thomas Jefferson een halve winnetou was... is dan echt niks meer heilig?

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 17:56

Die indianen zitten echt in harmonie met de natuur achter de goktafel.

zonde toch? dat zij ook vervallen zijn in de westerse geest. maar er zijn nog steeds vele die terug verlangen naar "die goeie ouwe tijd" dat ze nog vrij waren en niet meer in armoede leefde. maar ze zitten wel in hetzelfde schuitje, beide verjaagt van hun eigen land en cultuur, gedwongen om in een vreemd gebied te wonen en omdat ze een hele andere levensstijl hebben zijn ze in het westen erg arm (niet in hun eigen levenstijl). ik vind het zonde dat dat soort culturen zijn verpest, alleen het erg is nog wel dat dat zelfs in 1960 nog is gebeurt (getuige de primitiefheid van het westen), het is toch eigenlijk te walgelijk voor woorden. ik hoop dat het ooit weer goed komt.

- Robert Heinlein -

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 18:02

ach waar maak je je druk om, paar atoombommen of grote ijsverschuivingen, tijdje niks, ff wachten, nog ff wachten, en het begint allemaal weer opnieuw. en zul je zien dat er weer mensen komen, in de natuur en alles, alles overnieuw, met al die mooie dingen en wat al niet die daarbij horen. heb allemaal te maken met succesfactoren namelijk. kijk, ik steek ook nog weleens wat op.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 18:25

klopt, maar zullen we er dan van geleerd hebben, zouden we technologie eindelijk samen met de natuur kunnen verwezen en eindelijk gelukkig zijn (tsja ben jij blij als je soms nog geen 12 meter kan zien door smog...leuk he)en trouwens, ik heb gewoon medelijden met die mensen, van hun mooie levenstijl afgegooid en gedwongen om in armoede te leven en doodongelukkig zijn, daar kan ik slecht tegen (heej! ik heb dus toch een hart!)

- Robert Heinlein -

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 18:29

jaja, de cardioloog ziet het hart zei me opa altijd; zolang dat goed is, komt de rest ook wel in orde

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 18:33

ok, correctie: een gevoelsmatig hart :roll:

- Robert Heinlein -

Karamelk

Karamelk

• >250 berichten
  • 252 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 18:53

er moest eigenlijk nog aan bij, nu te laat. affijn, kom er maar in met die atoombommen!

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 19:01

iran is al bezig :roll: nu nog ff wachten en hopen dat ons kikkerlandje overleeft :P (in ieder geval moi, ik wil de nieuwe tijd vna de mens zien)

- Robert Heinlein -

Ascension

Ascension

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 juli 2006 - 19:11

iran is al bezig :roll: nu nog ff wachten en hopen dat ons kikkerlandje overleeft :P (in ieder geval moi, ik wil de nieuwe tijd vna de mens zien)

Jij gelooft ook echt dat de gehele werdbevolking wordt doodgebombardeerd he ? Ga naar een cafe ofzo...
This old world still looks the same.

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 juli 2006 - 19:30

Leuk voor in de kroeg, maar dit leidt (hier en op deze manier) tot niets.
-slotje-
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures