Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Als je zo de topics doorleest en de reacties van verschillende gebruikers bekijkt, voel je je dan af en toe niet in een circus vol met gekken?

Ik wel, en dit gevoel heb ik niet op andere fora...

Waar zou dit door komen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Ik heb niet het idee dat hier gekken rondlopen, dat er mensen met andere dan wetenschappelijke gedachtengangen rondlopen dat ben ik met je eens. Waarom deze mensen hier zijn, dat vraag ik me zelf ook wel eens af.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

De sig van Wouter:
'There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.'
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.293

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

ik heb al eens overwogen om een dergelijk topic onder psychologie te starten, leuk P__dat je op hetzelfde idee komt.

mijn theorie:

er komen hier inderdaad vreemde mensen. mensen wiens ideeen in de werkelijke wereld niet aangehoord worden en vanuit het isolement internet ontdekken om hun ideeen te spuien. voor de psychologisch geinteresseerden, dit zijn mensen met wat typische karaktertrekken. kenmerken hiervan zijn waanachtige opvattingen(profetenwaan (niemand gelooft mij, galileo werd ook niet geloofd), megalomanie (als enige claimen de echte waarheid te kennen, degenen die dat niet snappen zijn 'onvolwassen' of 'nog niet klaar ervoor') en het geen onderscheid kunnen maken tussen een mening/ opvatting en persoon. deze mensen zullen dus vaak woedend op je reageren als je hun overtuiging weerlegt. verder leven ze in hun eigen wereld, dus onttrekken ze zich aan gangbare opvattingen, denken niet volgens de gangbare logica. eigenlijk kun je zeggen dat het onbegonnen werk is hier tegenin te gaan.
keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out.

Berichten: 107

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Waarom specifieer je nu alleen op de pscyhologische, en niet op de fylosofische of rekenkundige ? Want ik moet eerlijk toegeven, maar ik weet zeker dat er hier TEveel foute studententypjes rondlopen hoor, met een irritante houding en te rijke kleding omdat ze anders het college niet binnen komen.
This old world still looks the same.

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Hoeveel andere fora bezoek je? Op elk Nederlands forum zitten volstrekte idioten, zo is ons kikkerlandje nou eenmaal :roll:
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Er zijn zoveel vreemde mensen (in mijn opzicht dan)... Dan is het mij ook niet vreemd dat er hier ook vreemde mensen komen. Eigenlijk vind ik dat het hier wel meevalt. Ik ben nog niet geschrokken. Wel soms gefrustreerd door één of andere kwast, maar zo ver reiken mijn frustraties niet. Hier werd ik wel gefrustreerd:

http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl/index2.htm
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 364

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

@topic-titel: Jah, ik ben hier dus ja.
If the Creator had said, "Let there be light" in Ankh-Morpork, he'd have gotten no further because of all the people saying "What colour?"

Berichten: 4.546

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

mensen zijn gewoon vreemd, omdat we niet allemaa hetzelfde zijn. en dat is maar goed ook, verdomd saai anders :P en op de vraag: ja, zie mij, ik ben niet echt een normale standaard 15 jarige ofwel dan :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Misschien zijn de bezoekers van het wetenschapsforum best wel een doorsnee verzameling: aan mensen die je op straat ziet lopen zie je immers niet direct (meestal althans) welk wereldbeeld ze hebben, hoe ze discussieren, en wat ze in het bijzonder prikkelt. Hier op het forum kom je juist vrij snel in directe aanraking met de manier waarop mensen de wereld bekijken. Dat kan wel eens schrikken zijn, misschien.

Het lijkt me dat we hier op het forum in ieder geval een ding gemeen hebben met elkaar: onze nieuwsgierigheid naar de werking van de wereld.

Berichten: 4.546

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

nou sommigen zijn helemaal niet nieuwschierig, die gozer van dat topic, De Islam is de Waarheid! bijvoorbeeld, die wilde niets weten ovet onze wereld, getuige zin idiote uitspraken. maar de meeste, ja de meeste wel :roll: ik ben UBER nieuwschierig naar onze wereld, alleen jmmr dat ik het niet voor de 100% kan uitoefenen :P
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 579

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Maf vind ik nog niet zo erg.. hou wel van wat creatieve ideeen.

Wel erg als mensen niet goed een gesprek aan kunnen gaan en beetje beperkt zijn van begrip. Die negeer ik liever. (niet voeden is mijn motto als er toch niet gewoon te praten valt.... eh eigenlijk begin ik niet eens met reageren als een topic te achterlijk is)

Maar eigenlijk vind ik dat de mods het hier erg goed in de hand houden!

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Maar eigenlijk vind ik dat de mods het hier erg goed in de hand houden!
Dat is zeker waar.

@TS: wel eens op fok.nl geweest?
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Berichten: 301

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

vreemd? nee joh ik ben een kiwi :roll:

OT, iedereen heeft andere gedachtengang, dus iedereen is vreemd op zijn/haar eigen manier^^
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Trekt het wetenschapsforum vreemde mensen aan?

Als iedereen vreemd is, wat is er dan zo vreemd aan iedereen? Iedereen is immers hetzelfde, alleen op een andere manier. Nee, ik vind niet iedereen vreemd op zijn eigen manier. Er bestaan uitzonderingen en die noem ik ècht vreemd/raar/marginaal.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Reageer