Gezocht: mediator

Moderator: Miels

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 364

Gezocht: mediator

Na maanden niet meer op het forum gepost te hebben (was even ergens anders mee bezig) heb ik een paar dagen geleden weer eens dit forum bezocht en had wederom een aantal onderwerpen te pakken die hun vonk lieten overslaan. Dat ik af en toe een ******** ben en ongenuanceerd blaat dat ik gelijk heb weet ik. Dat ik daar af en toe op gecorrigeerd wordt vind ik dan ook geen enkel probleem. Dat ik zonder enkele inhoudelijke verwijzing uit het niets ad hominems om mijn oren krijg vind ik daarintegen zwaar irritant. Eigenlijk had ik na het geflame direct aan de bel moeten trekken; maar ja, je reageert je onvangt de zoveelste ad hominem en je steekt je middelste vinger de lucht in. Dan wat bla bla en een nuchter persoon beroept je op jouw volwassenheid. Vandaar deze oproep.


Graag zou ik iemand zien die Johan2 (mijn nemesis in deze) oproept om zich te onthouden van ad hominems en zich enigzins te richten op inhoudelijke repliek. Daarbij is het misschien leuk (persoonlijk) om te weten wat Johan2 beweegt in zijn persoonlijke kruistocht tegen mij; voor mij is het al lang geleden dat wij inhoudelijk een conflict hadden en naast een verschil in mening kan ik mij niks voor de geest halen dat tot dit gestalk lijdt.


Inmiddels voel ik mij voor mijn (deels door alcohol, mooi weer) gestuurde repliek vrij lullig; 't is inderdaad vrij plat. Vandaar mijn oproep voor een gehele publieke oplossing.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Gezocht: mediator

nou, daar kan ik kort over zijn:


bij deze een oproep aan allen om op te houden met op de man te spelen.


Een korte toelichting voor iedereen die zich aangevallen voelt:
  • reageer nooit op zo'n aanval, dat maakt het alleen maar erger.

    Verlaag je niet tot het niveau van de ander, maar behoud je trots en negeer de opmerking
  • klik op die fijne link "rapporteer misgedrag aan moderators"

    dan kunnen we tenminste ingrijpen. Met name bij filosofie zijn we er wel eens wat te laat bij. Excuses, maar wij zijn ook maar (onbetaalde) mensen
Nog een voordeel van deze methode: als je niet reageert is het voor ons ook veel makkelijker op de post met de flame er tussenuit te halen. Het bewerken van alle replies waarin men op de flame reageert is vele malen meer werk.


Waar er ruzie is hebben er 2 schuld. Zorg er dus voor dat er geen ruzie ontstaat maar alleen een monoloog.


Met andere woorden: de publieke oplossing is negeren! Zo breng je geen koren op de molen van de ander, en is alles het snelst opgelost.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 252

Re: Gezocht: mediator

ik zou proberen het enigszins taoistisch op te vatten; "go with the flow" weet je wel, "mit der Notwendigkeit eines Naturprozesses" 8)

Berichten: 1.780

Re: Gezocht: mediator

Inmiddels voel ik mij voor mijn (deels door alcohol, mooi weer) gestuurde repliek vrij lullig; 't is inderdaad vrij plat. Vandaar mijn oproep voor een gehele publieke oplossing.
En ik had mijn eerste reactie al willen wissen, maar kon dat niet omdat Albert dV wat te snel na mij postte. De kern van het probleem ligt in wat mensen onder beledigen verstaan. Zie het Israël/Palesstina topic in de feedback en een respecttopic uit een grijs verleden.

Goed,

zand erover en wat mij betreft wordt de hele mikmak gewist, al kun je ook wel een beetje trots zijn op dergelijk bloemrijk taalgebruik.
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Gezocht: mediator

Even wat anders wat betekende "Si vis pacem paralellum (J. Goedbloed)" ook al weer. :roll:
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Berichten: 1.780

Re: Gezocht: mediator

Even wat anders wat betekende "Si vis pacem paralellum (J. Goedbloed)" ook al weer. :roll:
Si vis pacem para bellum. Als je vrede wilt, bereid dan de oorlog voor, verhaspeld door Joris Goedbloed uit Panda en een enkele Bommelstrip. Ik neem aan dat je wist van de serieuse versie, maar het in dit geval wel toepasselijk vond?
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Gezocht: mediator

Gieter schreef:Even wat anders wat betekende "Si vis pacem paralellum (J. Goedbloed)" ook al weer. :roll:
Si vis pacem para bellum. Als je vrede wilt, bereid dan de oorlog voor (verhaspeld door Joris Goedbloed uit Panda en een enkele Bommelstrip). Ik neem aan dat je het wel weet, maar het in dit geval wel toepasselijk vond?


Inderdaad. :wink:
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Gezocht: mediator

Het jammere is natuurlijk dat men juist door zich voor te bereiden op oorlog (lees: een leger vormen dan wel bewapenen) de ander dwingt zich ook voor te bereiden op oorlog en pas vanaf het moment dat beide buren zich voorbereid hebben op oorlog er ook daadwerkelijk een oorlog kan ontstaan.
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein

Berichten: 1.780

Re: Gezocht: mediator

Het jammere is natuurlijk dat men juist door zich voor te bereiden op oorlog (lees: een leger vormen dan wel bewapenen) de ander dwingt zich ook voor te bereiden op oorlog en pas vanaf het moment dat beide buren zich voorbereid hebben op oorlog er ook daadwerkelijk een oorlog kan ontstaan.
Het was je hopelijk wel duidelijk dat ik alleen wat heb met de Goedbloedversie?
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Gezocht: mediator

Wist ik niet, maar ik dacht: laat ik mijn mond eens opentrekken...wie weet is er iemand die er iets van kan leren. En aders schaadt het ook niet natuurlijk..

:roll:
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein

Reageer