Springen naar inhoud

Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Eenheid

Eenheid

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 15:06

Hoi,

Ik heb een vraag. Als je een nieuwe wetenschappelijke (natuurkundige) ontdekking doet (geen theoretische maar door observatie) waar kan je dan het beste terecht met je kennis?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marconius

Marconius

• >100 berichten
  • 209 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 15:21

Hier posten?? Ik zou als ik jouw was er hier eerst over vertellen (in het juiste forum) en dan kun je zo doorverwezen worden (we lijken wel dokters) naar een professor of iets dergelijks op een universiteit.
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today." - James Dean

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 04 juli 2006 - 15:52

Ik zou het ook hier posten. Vaak kom je samen met mensen die zich voor het onderwerp interesseren en er kennis van hebben sneller en beter tot de juiste conclusie.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Eenheid

Eenheid

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:00

"Als jullie mij beloven er niet mee van door te gaan dan zal ik het hier posten"....

Maar eerst wil ik weten waar ik terecht kan.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:03

Met een observatie kan je niet zo veel. Met een theorie die deze observatie ondersteunt des te meer. Als je zeker wilt weten dat je theorie niet wordt gekaapt dan moet je zorgen dat je gepubliceert wordt.
"Meep meep meep." Beaker

Eenheid

Eenheid

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:27

Met een observatie kan je niet zo veel. Met een theorie die deze observatie ondersteunt des te meer. Als je zeker wilt weten dat je theorie niet wordt gekaapt dan moet je zorgen dat je gepubliceert wordt.

De theorie bestaat al. Het is dus een bevestiging, een zeer belangrijke bevestiging. Gepubliceerd worden... hoe regel je dat? Ik weet het, het klinkt stom, maar stap je gewoon naar de redactie van een belangrijke wetenschappelijk blad en doe je daar je verhaal? Moet je de ontdekking niet eerst delen met wetenschappers, of zou ik hen niet moeten vertrouwen?

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:32

Je kan inderdaad gewoon contact opnemen met de redactie van een blad. Of ze je dan ook willen publiceren is een ander verhaal.
"Meep meep meep." Beaker

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:33

Als het een waarneming betreft die eventueel voor belangrijke onderbouwing van een theorie kan zorgen lijkt het me zaak om die waarneming te laten herhalen door onafhankelijken. Of je, voordat je dat laat doen, eerst je eigen waarneming zelf veilig moet documenteren en registreren weet ik eerlijk gezegd niet goed. Het ligt er een beetje aan hoe paranoide je bent, denk ik. :roll:

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 16:39

post het hier eens, ik wordt zo nieuwschierig van dit soort dingen :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

Eenheid

Eenheid

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 18:07

Als het een waarneming betreft die eventueel voor belangrijke onderbouwing van een theorie kan zorgen lijkt het me zaak om die waarneming te laten herhalen door onafhankelijken. Of je, voordat je dat laat doen, eerst je eigen waarneming zelf veilig moet documenteren en registreren weet ik eerlijk gezegd niet goed. Het ligt er een beetje aan hoe paranoide je bent, denk ik. :roll:

Het is ook bevestigd door enkele mensen in mijn omgeving die ik vertrouw. Ik ben niet paranoide, alleen voorzichtig om een reden. Ik dacht dat er gewoon een of een andere bekende procedure was om een nieuwe wetenschappelijke ontdekking bekend te maken, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Hoe maken al die wetenschappers hun ontdekkingen publiekelijk dan?

Eenheid

Eenheid

• 0 - 25 berichten
  • 5 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 juli 2006 - 18:12

post het hier eens, ik wordt zo nieuwschierig van dit soort dingen :roll:

Sorry Assassinator hoe graag ik het ook met iedereen wil delen, ik kan het nu niet doen. Ik wil deze ontdekking onder de naam van een belangrijke iemand bekend maken. Je hoort er later hopelijk vanzelf erover.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 04 juli 2006 - 18:17

Aangezien een discussie zonder theorie niet mogelijk is krijgt dit topic een -slotje-

Onderwerpen over hoe je een theorie of soortgelijks publiceert / patenteerd staan zijn al eerder aan bod gekomen:

http://www.wetenscha...showtopic=32302
http://www.wetenscha...?showtopic=2772

Er is dus geen enkele reden om dit onderwerp door te zetten. Mocht je je theorie / bevindingen alsnog willen publiceren op het wetenschapsforum dan kun je een nieuw onderwerp openen in het theorie-ontwikkeling forum
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures