Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Moderator: Rhiannon

Gesloten
Berichten: 5

Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Hoi,

Ik heb een vraag. Als je een nieuwe wetenschappelijke (natuurkundige) ontdekking doet (geen theoretische maar door observatie) waar kan je dan het beste terecht met je kennis?

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Hier posten?? Ik zou als ik jouw was er hier eerst over vertellen (in het juiste forum) en dan kun je zo doorverwezen worden (we lijken wel dokters) naar een professor of iets dergelijks op een universiteit.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Ik zou het ook hier posten. Vaak kom je samen met mensen die zich voor het onderwerp interesseren en er kennis van hebben sneller en beter tot de juiste conclusie.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 5

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

"Als jullie mij beloven er niet mee van door te gaan dan zal ik het hier posten"....

Maar eerst wil ik weten waar ik terecht kan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Met een observatie kan je niet zo veel. Met een theorie die deze observatie ondersteunt des te meer. Als je zeker wilt weten dat je theorie niet wordt gekaapt dan moet je zorgen dat je gepubliceert wordt.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 5

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Met een observatie kan je niet zo veel. Met een theorie die deze observatie ondersteunt des te meer. Als je zeker wilt weten dat je theorie niet wordt gekaapt dan moet je zorgen dat je gepubliceert wordt.


De theorie bestaat al. Het is dus een bevestiging, een zeer belangrijke bevestiging. Gepubliceerd worden... hoe regel je dat? Ik weet het, het klinkt stom, maar stap je gewoon naar de redactie van een belangrijke wetenschappelijk blad en doe je daar je verhaal? Moet je de ontdekking niet eerst delen met wetenschappers, of zou ik hen niet moeten vertrouwen?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Je kan inderdaad gewoon contact opnemen met de redactie van een blad. Of ze je dan ook willen publiceren is een ander verhaal.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 1.433

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Als het een waarneming betreft die eventueel voor belangrijke onderbouwing van een theorie kan zorgen lijkt het me zaak om die waarneming te laten herhalen door onafhankelijken. Of je, voordat je dat laat doen, eerst je eigen waarneming zelf veilig moet documenteren en registreren weet ik eerlijk gezegd niet goed. Het ligt er een beetje aan hoe paranoide je bent, denk ik. :roll:

Berichten: 4.546

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

post het hier eens, ik wordt zo nieuwschierig van dit soort dingen :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 5

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Als het een waarneming betreft die eventueel voor belangrijke onderbouwing van een theorie kan zorgen lijkt het me zaak om die waarneming te laten herhalen door onafhankelijken. Of je, voordat je dat laat doen, eerst je eigen waarneming zelf veilig moet documenteren en registreren weet ik eerlijk gezegd niet goed. Het ligt er een beetje aan hoe paranoide je bent, denk ik. :roll:


Het is ook bevestigd door enkele mensen in mijn omgeving die ik vertrouw. Ik ben niet paranoide, alleen voorzichtig om een reden. Ik dacht dat er gewoon een of een andere bekende procedure was om een nieuwe wetenschappelijke ontdekking bekend te maken, maar blijkbaar is dat dus niet zo. Hoe maken al die wetenschappers hun ontdekkingen publiekelijk dan?

Berichten: 5

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

post het hier eens, ik wordt zo nieuwschierig van dit soort dingen :roll:


Sorry Assassinator hoe graag ik het ook met iedereen wil delen, ik kan het nu niet doen. Ik wil deze ontdekking onder de naam van een belangrijke iemand bekend maken. Je hoort er later hopelijk vanzelf erover.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Waar kun je terecht met een nieuwe ontdekking?

Aangezien een discussie zonder theorie niet mogelijk is krijgt dit topic een -slotje-

Onderwerpen over hoe je een theorie of soortgelijks publiceert / patenteerd staan zijn al eerder aan bod gekomen:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...showtopic=32302

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...?showtopic=2772

Er is dus geen enkele reden om dit onderwerp door te zetten. Mocht je je theorie / bevindingen alsnog willen publiceren op het wetenschapsforum dan kun je een nieuw onderwerp openen in het theorie-ontwikkeling forum
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gesloten