Slot op topic onduidelijk lichtje

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Slot op topic onduidelijk lichtje

N.a.v. dit topic: http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...5b009d6606ca8f0

Volgens mij wordt dit onderwerp / beschrijving door de moderator onterecht als medisch aangeduid.

De topicstarter gebruikt een aantal maal het woord "onduidelijk lichtje", terwijl hij volgens mij "zwak lichtschijnsel" of iets dergelijks bedoelt.

Het is bekend dat zwakke lichtpuntjes in het donker beter zichtbaar zijn door er net naast te kijken in plaats van er direct naar toe te kijken. Dit heeft geloof ik te maken met de kegeltjes en staafjes verdeling in het oog. Daarom is m.i. het slotje op dat bewuste topic onterecht en kan het weer opengegooid worden.

De topic starter heeft dus (onder voorbehoud) geen medisch probleem. Althans, niet aangaande dit topic; voor de rest kan ik dat natuurlijk niet beoordelen :wink:
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Slot op topic onduidelijk lichtje

Er van uitgaande dat de TS in dit topic niet alsnog met een medisch probleem aan komt zetten, is het slotje verwijderd en is het topic verplaatst naar medisch.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Slot op topic onduidelijk lichtje

Er van uitgaande dat de TS in dit topic niet alsnog met een medisch probleem aan komt zetten, is het slotje verwijderd en is het topic verplaatst naar medisch.
Maar als het toch staafjes en kegeltjes betreft zou ik zeggen dat het dus wel in biologie hoort. Het beschrijft dan de werking van het netvlies.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Slot op topic onduidelijk lichtje

Wouter_Masselink schreef:Er van uitgaande dat de TS in dit topic niet alsnog met een medisch probleem aan komt zetten, is het slotje verwijderd en is het topic verplaatst naar medisch.
Maar als het toch staafjes en kegeltjes betreft zou ik zeggen dat het dus wel in biologie hoort. Het beschrijft dan de werking van het netvlies.


NIet persé, In de beschrijving voor medisch staat:
Alles met betrekking op de mens...
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Slot op topic onduidelijk lichtje

Da's de overlapping tussen medisch en biologie, zoals die er ook is tussen bijvoorbeeld natuurkunde en sterrenkunde. Je kunt niet alles strikt scheiden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer