Vreemde vraag over winden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 773

Vreemde vraag over winden

Als je een boer inslikt dan wordt het een wind.. als je je winden inhoud, gaan ze een stuk de darmen in om later weer terug te komen als winden (op beter tijdstip bijvoorbeeld)

Nu vroeg ik me af, kan zo`n wind die je blijft inhouden ook weer helemaal naar boven gaan via de darmen, en er als boer uitkomen? En ruikt het dan ook naar methaan (lijkt me alles behalve fris, ook nog nooit meegemaakt) en zoniet, waarom niet? Wordt het toch tegengehouden door maagkleppen ofzo?



Oke het is een vreemde gedachtenkronkel, maar toch iets wat ik me nou zomaar afvraag.

Gebruikersavatar
Berichten: 152

Re: Vreemde vraag over winden

Dat kan inderdaad, er zijn zelf gevallen bekend van rokers die daarbij 3e graads brandwonden hebben opgelopen. :roll:

Grapje, als je niet zou boeren en of winden en gesteld dat je niet al te flatulent bent ingesteld dan wordt het gewoon door je lichaam geresorbeerd en dan adem je het in feite dus uit. Daarbij moet wel gesteld worden dat het resorberen langzam gaat en dat er dus niet overdreven veel gasforming moet zijn.
Als ik dat nu eens eerder had geweten... dan was ik het vast alweer vergeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vreemde vraag over winden

Tevens is methaan een geurloos gas. Daardoor zal er dus geen stank ontstaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 773

Re: Vreemde vraag over winden

Tevens is methaan een geurloos gas. Daardoor zal er dus geen stank ontstaan.
werkelijk? ik dacht altijd dat methaan juist de minder prettige geur gaf! maarja waar ik die gedachte ooit vandaan heb gehaald...

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Vreemde vraag over winden

Lees dit maar eens door.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer