Springen naar inhoud

Help! probleem met afspelen van een cd

• Log in om te kunnen reageren

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 oktober 2004 - 21:10

Hoi,

Ik heb afgelopen week een leuke cd van Pink Floyd gekocht. Dus ik zet de cd meteen in mijn cd speler, toen ik vervolgens naar liedje nummer 6 skipte (is 30 minuten vanaf het eerste liedje) begon hij continu te haperen totdat de cd afgelopen was... Dus ik pak meteen een andere cd van me, en bij deze cd is er niks aan de hand, hij haperde niet. Dus ik denk; dat ligt aan de cd. Toen ik de cd van Pink Floyd beneden in de cd speler stopte, en naar nummer 6 skipte had ik geen last van het haperen van de cd. :shock:

Omdat het een dubbel cd was, ben ik de andere cd ook gaan testen, volgens het principe net als hierboven, hier bleek precies hetzelfde te zijn!
Dus ik bel de zaak op waar ik mijn cd had gekocht, maar ze konden niks voor me beteken, ruilen was onmogelijk omdat de verzegeling eraf was.

nu mijn vraag:
Hoe kan het dat mijn cd of stereo zo vreemd doet!

Groetjes Kasper

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

chablis

chablis

• >250 berichten
  • 420 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2004 - 09:19

Heeft waarschijnlijk met de kopiŽerbeveiligng te maken. Daarbij is de ene CD speler, de andere niet. Aan de andere kant: als jij een product koopt dat niet deugt, zal de leverancier het moeten omruilen/repareren. Hoe kun je weten of het product niet okee is zonder het uit te pakken?

Bro

Bro

• >1k berichten
  • 1072 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 oktober 2004 - 09:45

Vaak gaat de cd beveiliging niet goed in samenwerking met cd spelers die MP3 tjes af kunnen spelen. De cd speler benadert dan de cd alsof het een cd-rom speler is.

Bio

Bio

• >100 berichten
  • 159 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 oktober 2004 - 10:37

Heeft waarschijnlijk met de kopiŽerbeveiligng te maken. Daarbij is de ene CD speler, de andere niet. Aan de andere kant: als jij een product koopt dat niet deugt, zal de leverancier het moeten omruilen/repareren. Hoe kun je weten of het product niet okee is zonder het uit te pakken?

Klopt, maar als je een 'koopovereenkomst' hebt om een cd te kopen, is er in de winkel de gelegenheid om de cd uit te proberen. En daar doet ie 't wel en dus heeft de leverancier -wat hem betreft- een deugdelijk product verkocht. Hij zal zeggen dat het aan jouw cd-speler ligt (wat feitelijk ook zo is, helaas) en de cd dus niet terugnemen!

• Gast

Geplaatst op 15 oktober 2004 - 13:10

De beveiliging van cd's is gewoon waardeloos, daarom is sony er nu vanaf gestapt. Het geeft gewoon teveel problemen.

chablis

chablis

• >250 berichten
  • 420 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2004 - 11:49

Bio heeft gelijk, vandaar dat ik al zei dat de ene speler, de andere niet is. Het ging mij in dit geval om het feit dat een product uitpakken niets met garantie heeft te maken. (Zegels verbreken soms wťl).

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2004 - 13:12

Er is dus een kans dat dit aan de CD-beveiliging ligt? Is er een mogelijkheid om deze beveiling te manipuleren zodat ik de cd kan branden? En anders heb ik gewoon pech... :shock:

Groetjes Kasper

dreamz

dreamz

• >100 berichten
  • 108 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 oktober 2004 - 17:35

Er is dus een kans dat dit aan de CD-beveiliging ligt? Is er een mogelijkheid om deze beveiling te manipuleren zodat ik de cd kan branden? En anders heb ik gewoon pech... :shock:

Groetjes Kasper

als je er echt moeite wilt voor doen kan je volgens mij een programma downloaden (iets met music ;)) waarmee je alle liedjes van de cd op je pc kan zetten. Daarna gewoon een nieuwe cd maken met de liedjes in mp3 formaat :wink:

Of gewoon even die cd kopieren misschien is dit al genoeg

greetz

Boaz

Boaz

• >250 berichten
  • 717 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 oktober 2004 - 08:14

Er is dus een kans dat dit aan de CD-beveiliging ligt? Is er een mogelijkheid om deze beveiling te manipuleren zodat ik de cd kan branden? En anders heb ik gewoon pech...

hangt van de soort beveiliging af. Als je op de beschreven kant kijkt, en je houdt hem schuin tegen het ligt dan zie je waar data staat en waar niet. Als de CD 'traditioneel' beveiligd is dan zie je een apart spoor aan de rand van de cd (een paar milimeter breed). Daarna een stukje onbeschreven (glimmend) en daarna weer data. Het gaat om dat eerste stukje. Daar staat namelijk code om 'intelligente' lezers 'gek' te maken. Dat geldt dus voor alles wat bv een MP3 kan afspelen. Een gewone CD speler slaat alles over waar hij niets van kan maken en gaat gewoon door naar het volgende nummer. Om te zorgen dat je CD speler de beveiliging 'overslaat' moet je met een watervaste stift dat buitenste randje zwart maken. Niet helemaal, gewoon een streepje is voldoende. Dan is de beveiliging verkacheld, en je CD gedraagt zich als een gewone CD. Hij is ook weer te kopieren. :shock:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures