Springen naar inhoud

Bruggingscursussen

• Log in om te kunnen reageren

Konijn Geys

Konijn Geys

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2006 - 16:57

In september organiseren bijna alle universiteiten en hoge scholen bruggingscursussen voor allerlei vakken om zo de toekomstige studenten wat herhaling te kunnen aanbieden.

Nu ben ik zelf aan het twijfelen of ik deze moet/zou nemen. Ik kom uit een richting met 4 uur wiskunde (+ 1h aanvulling => complexe getallen + matrices en stelsels) en zou graag fysica willen gaan studeren. Als ik naar de inhoud kijk van de cursussen merk ik dat minstens 2/3 ervan vrij goed lukt. Slechts een klein deel heb ik niet gezien.

Ik was al van plan deze vakantie alles nog eens goed te herhalen en eventuele tekorten wat bij te werken (zou in principe moeten lukken) waardoor ik nog meer twijfel aan het nut van die cursussen.

hopelijk kan iemand me wat meer wegwijs maken.

Campinaria.be

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2006 - 18:14

Het lijkt me toch aan te raden. Ik kom van 6u wiskunde en merk(te) toch soms dat oefeningen geschikt voor 8u wiskunde een ferm stapje hoger zijn.
Waarschijnlijk beheers je de leerstof net zo goed, maar kan je hem wat slechter toepassen.
Ik ken je niet, maar dat denk ik erover. Trouwens, een extra cursus is nooit overbodig :wink: .

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 09 juli 2006 - 18:26

Je vooropleiding wiskunde is voor de richting fysica aan de lage kant, wat niet wil zeggen dat je het niet aankan. Maar wiskunde, fysica en burgerlijk ingenieur (ook wel informatica, maar dat is meer discrete wiskunde) zijn toch de richtingen die de zwaarste eisen stellen op wiskundig vlak; hierbij is 6u dus wel aan te raden en 8u comfortabeler.

Los daarvan, met 4u kan het dus prima maar zal je waarschijnlijk met een achterstand zitten. De brugcursussen kunnen nuttig zijn, maar dat is niet altijd het geval. Meestal gaat het (en dat is ook wel de bedoeling) om een herhaling van de stof. Indien dit de stof van 6u of 8u is, heb je daar wel wat aan. Als het gaat om de stof van een gemiddelde 4u-richting, dan heb je er enkel wat aan als je het gevoel hebt dat je vooropleiding nogal zwak was.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 juli 2006 - 18:30

als je dat echt wilt volgen raad ik je toch aan om er aan te beginnen. Volg die brugcursus vooral om er al eens geweest te zijn en om een aantel mensen al te kenen.

Succes.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures