Hoe maak je een Amerikaan duidelijk dat België een staat is?

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 997

Hoe maak je een Amerikaan duidelijk dat Belgi

En dit is dus geen mop of zo, want dan had ik het wel onder 'algemene discussie' gezet.

Maar ik heb al tweemaal voor zulk een irritante discussie gestaan waarin Amerikanen die ik ken blijven volhouden: "no belgium is not a state, it is a country" ... frustrerend

Ik ben een leek wat betreft politiek, geschiedenis of geografie, maar ik weet wel dat belgie (of nederland of ...) een europese staat is die zelf een land vormt en zelf een souvereine overheid en wetgeving heeft. Het probleem is dat die Amerikanen hun staten vergelijken met onze provincies omdat hun land toevallig bestaat uit een 50-tal staten. En zo komen ze domweg tot de conclusie dat belgie geen staat heeft en er dus ook geen is. De juiste vergelijking met onze provincies is volgens mij hun county's.

De vraag blijft dus: HOE?

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: Hoe maak je een Amerikaan duidelijk dat Belgi

In hun vocabulaire hebben ze gelijk. Jij genruikt in hun ogen de verkeerde woorden. Aangezien jij probeert hun taal te spreken zul je misschien je eigen woordenschat aan moeten passen?

Of anders uitleggen hoe jouw woordenschat er uitziet...
It is a miracle that curiosity survives formal education.

~Albert Einstein

Berichten: 756

Re: Hoe maak je een Amerikaan duidelijk dat Belgi

Voor ons kunnen beide, eigenlijk kunnen ze beide in het Engels*, maar voor iemand in de VS is een staat een onderdeel van zijn land.

"Belgium" is intussen ook een scheldwoord geworden bij sommigen in de Angelsaksische wereld.

*Zie Encarta:

state n

1. …

2. …

3. an area forming part of a federal country such as the United States or Australia with its own government and legislature and control over most of its own internal affairs