de kleur van de kameleon

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter

de kleur van de kameleon

Welke kleur kan een een kameleon NIET aannemen? Reacties graag naar

inderdaad geen emailadressen! even de regels lezen aub

Berichten: 159

Re: de kleur van de kameleon

Ik geloof niet dat mailadressen hier de bedoeling waren :shock:

Is dit een raadseltje? Dan zou ik zeggen als antwoord: 'de kleur van een kameleon' ;)

Anders lijkt me dat zilvergrijs metallic vrij ingewikkeld is voor 'm :wink:

Berichten: 338

Re: de kleur van de kameleon

Ik zou zeggen infrarood of ultraviolet. :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 69

Re: de kleur van de kameleon

wrsl kan een kameleon niet ultraviolet of infrarood worden ... maar kleurloos (zoals water) lijkt nog onmogelijekr,niet waar ?
I love zoology! De ware wetenschapper verliest nooit het vermogen zich te verbazen.Het is de essentie van zijn bestaan. Darwin,1809-1882

Wallace,1823-1913

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: de kleur van de kameleon

Het lijkt mij dat een kameleon alleen de kleuren kan aannemen die hij nodig heeft om zich in de jungle te kunnen camouvleren dus bruin groen bordeaux rood een beetje dat soort tinten.

offtopic

Octopussen kunnen ook van kleur veranderen en sommige zelf van structuur!

offtopic
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Berichten: 62

Re: de kleur van de kameleon

Zilver-, goudkleurig.

Re: de kleur van de kameleon

Welke kleur kan een een kameleon NIET aannemen?
Een kameleon kan veel maar gestipt of stars and stripes?

Lastig.

Een kameleon kan wel rood, bruin etc worden en erg plat.

rij er maar met een auto overheen

Berichten: 8

Re: de kleur van de kameleon

Red BoriZ schreef:Het lijkt mij dat een kameleon alleen de kleuren kan aannemen die hij nodig heeft om zich in de jungle te kunnen camouvleren dus bruin groen bordeaux rood een beetje dat soort tinten.

offtopic

Octopussen kunnen ook van kleur veranderen en sommige zelf van structuur!

offtopic
Dit is een heel groot misverstand. Kameleons verkleuren niet om zich te camoufleren, maar wel om hun gemoedstoestand uit te drukken. Koppotige zoals inktvisachtige gebruiken de kleurbeïnvloedbaarheid echter ook wel ter camouflage...

Berichten: 338

Re: de kleur van de kameleon

Dit is een heel groot misverstand. Kameleons verkleuren niet om zich te camoufleren, maar wel om hun gemoedstoestand uit te drukken. Koppotige zoals inktvisachtige gebruiken de kleurbeïnvloedbaarheid echter ook wel ter camouflage...


Dus als een kameleon opgaat in zijn omgeving, is dat puur toeval! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 215

Re: de kleur van de kameleon

EL Diablo schreef:
Red BoriZ schreef:Het lijkt mij dat een kameleon alleen de kleuren kan aannemen die hij nodig heeft om zich in de jungle te kunnen camouvleren dus bruin groen bordeaux rood een beetje dat soort tinten.

offtopic

Octopussen kunnen ook van kleur veranderen en sommige zelf van structuur!

offtopic
Dit is een heel groot misverstand. Kameleons verkleuren niet om zich te camoufleren, maar wel om hun gemoedstoestand uit te drukken. Koppotige zoals inktvisachtige gebruiken de kleurbeïnvloedbaarheid echter ook wel ter camouflage...
Kom nou!! In het leger drukken ze dus ook hun gemoedstoestand uit met hun uniformen :shock: . Kameleons verkleuren zich om zich te camoufleren en daarin laten zij een speling aan tinten open om hun gemoedstoestand uit te drukken. Maar dat is nog niet zeker bewezen!!
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."



- Philip K. Dick

Berichten: 8

Re: de kleur van de kameleon

Kom nou!! In het leger drukken ze dus ook hun gemoedstoestand uit met hun uniformen :?: . Kameleons verkleuren zich om zich te camoufleren en daarin laten zij een speling aan tinten open om hun gemoedstoestand uit te drukken. Maar dat is nog niet zeker bewezen!!


Euh, beste jongen :shock: ik houd me al meer dan twaalf jaar bezig met de herpetologie. :wink: Maar daar is nog een reden dat kameleons verkleuren (was ik ff vergeten te vermelden) en dat is thermoregulatie.

Re: de kleur van de kameleon

euhm en wat is "thermoregulatie"? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 385

Re: de kleur van de kameleon

euhm en wat is "thermoregulatie"? :shock:
thermo : iets met themperatuur.

regulatie : iets met regelen.

Van kleur veranderen om de themperatuur te regelen. Waarschijnlijk dus wit werden als het te warm is en zwart als het te koud is.

Berichten: 338

Re: de kleur van de kameleon

Red BoriZ schreef:Kom nou!! In het leger drukken ze dus ook hun gemoedstoestand uit met hun uniformen :?: . Kameleons verkleuren zich om zich te camoufleren en daarin laten zij een speling aan tinten open om hun gemoedstoestand uit te drukken. Maar dat is nog niet zeker bewezen!!


Euh, beste jongen :shock: ik houd me al meer dan twaalf jaar bezig met de herpetologie. :wink: Maar daar is nog een reden dat kameleons verkleuren (was ik ff vergeten te vermelden) en dat is thermoregulatie.


Maar kan het niet zo zijn dat ze naast deze twee functies, het ook gebruiken als camouflage?

Berichten: 8

Re: de kleur van de kameleon

EL Diablo schreef:
Red BoriZ schreef:Kom nou!! In het leger drukken ze dus ook hun gemoedstoestand uit met hun uniformen :shock: . Kameleons verkleuren zich om zich te camoufleren en daarin laten zij een speling aan tinten open om hun gemoedstoestand uit te drukken. Maar dat is nog niet zeker bewezen!!


Euh, beste jongen ;) ik houd me al meer dan twaalf jaar bezig met de herpetologie. :wink: Maar daar is nog een reden dat kameleons verkleuren (was ik ff vergeten te vermelden) en dat is thermoregulatie.


Maar kan het niet zo zijn dat ze naast deze twee functies, het ook gebruiken als camouflage?


Daarvoor hebben ze als zovele dieren hun basiskleur.

Reageer