vraagje over avatars

Berichten: 4.546

vraagje over avatars

ik heb een beetje rondgekeken naar leuke avatars, alleen ik kan er echt geen vinden van 80 X 80 (die leuk zijn), de meeste zijn 96 X 96 en toch onder de 6 KB. ik weet waarom avatars maar 6 KB mogen zijn (beetje rondgekeken met search) alleen niet waarom ze zo klein moeten zijn. zouden ze niet misschien een stukkie groter mogen, als maximum 100 X 100 ofzo, de meeste die ik kan vinden zijn dus 96 X 96 en toch onder het datagroote limiet.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: vraagje over avatars

Je kunt je avatars natuurlijk ook zelf maken. Mijne is aangepast vanuit een origineel van 100x100, en dat is heel goed te doen, zoals je ziet. Gif is het beste bestandsformaat, dat is het kleinst, als je met deze plaatjes werkt. (er bestaat ook nog zoiets als png, maar daar weet ik nagenoeg niks van)
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 4.546

Re: vraagje over avatars

emm, tsja het beste wat ik kan is een stickman met paint :roll: alleen hoe kan ik avatars van 96 X 96 nar 80 X 80 aanpassen, en waarom zou het maximun niet naar 100 X 100 kunnen, het datalimiet hoeft niet verhoogd te worden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: vraagje over avatars

Je kan in bijna elke photoshop achtig programmaatje de grootte van een plaatje aanpassen. Ik gebruik hiervoor bijvoorbeeld microsoft Office picture manager.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: vraagje over avatars

zelfs paint kan het, zij het geïmproviseerd. Optie rekken, en dan met de percentages gaan spelen. Natuurlijk wel de hoogte en de breedte in dezelfde ratio verkleinen ;-)
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: vraagje over avatars

Picassa van google is hier denk ik ook wel geschikt voor.


Waarom de avatars max 80 x 80 mogen zijn? Omdat je ergens de grens moet leggen. Verder verstoren grote avators de forum layout.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: vraagje over avatars

Ik doe het ook altijd met paint, als je wil, ik heb nog een paar oude avatars online, gratis te gebruiken.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Berichten: 4.546

Re: vraagje over avatars

als ik het met paint doe worden ze altijd gruwelijk blokkerig, maja ik probeer het wel. maar aangezien kennelijk het leeuwendeel van de avatars 96 X 96 is dacht ik: waarom niet, anyway, dit mag dan wel gesloten worden.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 754

Re: vraagje over avatars

DePurpereWolf schreef:Ik doe het ook altijd met paint, als je wil, ik heb nog een paar oude avatars online, gratis te gebruiken.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Dankjewel! :roll:
Pim Fortuyn: Nederland is dood

Nederland: Pim Fortuyn is dood

I ♥ Apache!

Berichten: 4.546

Re: vraagje over avatars

ach what the heck! ik doe dat spaggeti monster wel :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 4.546

Re: vraagje over avatars

graag! i vind em leuker dan dit monster :P ik zoek em meteen weer op.

edit: lol, Bart, ik zag dat je die reply heel snel gewist hebt :P anyway, het zou wel heel leuk zijn als je dat zou willen doen :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: vraagje over avatars

Assassinator, weet je ook wat de gedachte achter dat spaghetti etende monster is? Het is namelijk niet zomaar een hoop spaghetti.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: vraagje over avatars

Correctie: het monster eet geen spaghetti, het is spaghetti. Het vliegende spaghetti monster zelfs! :roll:
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: vraagje over avatars

kijk maar op www.venganza.org daar staat alles over het FSM uitgelegd.


PS: Aaarghh
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: vraagje over avatars

Wouter_Masselink schreef:kijk maar op www.venganza.org daar staat alles over het FSM uitgelegd.


PS: Aaarghh

Ok.....


Dat is dus best een vage site :roll: . 'Church of the Flying Spaghetti Monster', hoe verzinnen ze het.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Reageer