Springen naar inhoud

raket

• Log in om te kunnen reageren

schoonebeek1991

schoonebeek1991

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 juli 2006 - 18:25

weet iemand iets of je een raket kan maken met huishoudlijke spullen bijv colla fles als body enz

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 16 juli 2006 - 18:35

Jazeker, de waterraket. zie http://www.wetenscha...?showtopic=2108

een enigszins kleinere raket: lucifer waarbij je om de zwavelkop een stukje aluminiumfolie zo dichtvouwt dat gassen er alleen aan de achterkant uit kunnen ontsnappen (langs het houtje). Zet deze schuin neer, houd een vlammetje onder de folie en voila. Max afstand ongeveer 8 meter.

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Brinx

Brinx

• >1k berichten
  • 1433 berichten
  • Lorentziaan

Geplaatst op 16 juli 2006 - 18:40

Die luciferraket is mij trouwens nog nooit gelukt... :roll: Waarschijnlijk stak ik 'm altijd op de verkeerde manier aan of iets dergelijks.

Miels

Miels

• >5k berichten
  • 14506 berichten
  • Beheer

Geplaatst op 16 juli 2006 - 19:17

Die luciferraket is mij trouwens nog nooit gelukt... :roll: Waarschijnlijk stak ik 'm altijd op de verkeerde manier aan of iets dergelijks.

De gewichtsverdeling komt behoorlijk nauw. Varieeer met verschillende formaten folies, en bijv. eerst dubbelvouwen. Ik heb goede ervaringen met van dat dikke folie (wat wordt gebruikt om flessen houdbare melk mee dicht te maken, en sommige van die voorverpakte toetjes).

Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures