Hamas

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 150

Hamas

Er gaan veel onderwerpen over Israel en Palestina.

Wat de meeste mensen willen is vrede.

Staat Hamas dat in weg?

Hamas die nu aan de macht is in Palestina, meent vrede te willen. Aan de andere kant is Hamas ook een extremistische organisatie, die zweren Israel van de kaart te vegen.

Wat vinden jullie van hamas als organisatie, hebben ze goede doeleinden? proberen ze dat op een goede manier te bereiken? is het slecht maar wel logisch dat ze dat zo doen?

Mijnheer,
Het is kiezen en delen,

maar toch kiezen er velen

Die kiezen kiezen boven delen vandaar dat er velen verliezen!

Berichten: 46

Re: Hamas

Hier is link die wat informatie geeft. Misschien dat deze documantaire de objectiviteit een handje kan helpen:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-78...e+Promised+Land

Berichten: 756

Re: Hamas

Dit is dus wel een héél specifiek onderwerp, in tegenstelling tot die in verband met Israël vóór en ná 1947.

Spijtig genoeg valt er niets positiefs te vertellen over een zootje ongeregeld dat niet alleen door Israël en de VS maar ook door andere democratische landen zoals Australië en Canada als terroristische organisatie wordt gezien, en ook door Jordanië werd verbannen.
Point n'est besoin d'espérer pour entreprendre

Ni de réussir pour persévérer

(Guillaume le Taciturne)

Berichten: 46

Re: Hamas

Roland Ronceval schreef:Dit is dus wel een héél specifiek onderwerp, in tegenstelling tot die in verband met Israël vóór en ná 1947.

Spijtig genoeg valt er niets positiefs te vertellen over een zootje ongeregeld dat niet alleen door Israël en de VS maar ook door andere democratische landen zoals Australië en Canada als terroristische organisatie wordt gezien, en ook door Jordanië werd verbannen.
De hele war on Terror en de bestempeling van iedereen die "AIGENST US" als terrorist en of Axis of Evil is nietszeggend voor mensen met verstand. In de de oorlog tegen Spanje was Willem van Oranje ook een Terrorist.

Salam

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: Hamas

Hamas is niet alleen slecht. Ze hebben de stem van het volk omdat ze ook aan het volk denken. Hamas bouwt scholen en ziekenhuizen. Nadeel is dat ze ook een militante afdeling hebben. Maar aanslagen plegen is zeker niet het enigste wat ze doen.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: Hamas

Dat heb ik ook al gehoord, Hamas zorgt ook voor scholen en dergelijke. Bovendien zijn veel mensen op Hamas gaan stemmen omdat ze geen vertrouwen meer hadden in Fatah :

- Fatah had de naam van nogal corrupt te zijn (er werd wel es gezegd dat per ambtenaar er vier familieleden waren om koffie te brengen), terwijl Hamas glashelder overkolt.

- Fatah is meer toegeeflijk. Hamas wil Israel nog altijd vernietigen.

Berichten: 1.168

Re: Hamas

En dan vergelijkt iemand hier dat fundamentalistische zootje van Hamas met Willem van Oranje, een man met liberale ideeen.

Willem van Oranje was nou net typisch iemand die de Charter van Hamas zou hebben verafschuwd.

Geschiedenis is duidelijk niet goed onderwezen bij velen op dit forum, kan ook niet. Het onderwijs in Nederland holt achteruit, richting niveau woestijnlanden.

Enkele "Willem van Oranjes" te zien via Memri.

http://memritv.org/Search.asp?ACT=S5&P1=157

Berichten: 46

Re: Hamas

de grijze muis schreef:Willem van Oranje was nou net typisch iemand die de Charter van Hamas zou hebben verafschuwd.  

Geschiedenis is duidelijk niet goed onderwezen bij velen op dit forum, kan ook niet. Het onderwijs in Nederland holt achteruit, richting niveau woestijnlanden.
Hoe weet je dat? Kende je Willem dan?? Misschien zou hij jouw kortzichtigheid hebben verafschuwd.

Dat is zeker te merken aan antwoorden van sommigen hier op de forum en maar "wetenschappers"quoten zonder na te denken.

Berichten: 1.168

Re: Hamas

Quote de grijze muis
En dan vergelijkt iemand hier dat fundamentalistische zootje van Hamas met Willem van Oranje, een man met liberale ideeen.  

Willem van Oranje was nou net typisch iemand die de Charter van Hamas zou hebben verafschuwd.  

Geschiedenis is duidelijk niet goed onderwezen bij velen op dit forum, kan ook niet. Het onderwijs in Nederland holt achteruit, richting niveau woestijnlanden.  

Enkele "Willem van Oranjes" te zien via Memri.  

http://memritv.org/Search.asp?ACT=S5&P1=157
Quote Salam
Hoe weet je dat? Kende je Willem dan?? Misschien zou hij jouw kortzichtigheid hebben verafschuwd.  

Dat is zeker te merken aan antwoorden van sommigen hier op de forum en maar "wetenschappers"quoten zonder na te denken.  
Ik weet genoeg van Willem van Oranje met zijn liberale denkbeelden dat hij de Charter van Hamas zou hebben uitgekotst.

Kortzichtig ben ik zeker niet, knaapje. Door mensen zoals jij krijgt de Islam een slechte naam in Europa. Dat is buitengewoon te betreuren, want de gewone moslim als mens is daar de dupe van.

Ik heb Hamas sympatisanten gequote, heel terecht dat je die sheiks en ander spul verlaagt tot wetenschappers tussen” “.

Buitengewoon goed gezien, chapeau mon ami!

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Hamas

Dan neem je aan dat Salam een moslim is, mischien is het wel een skinhead die moslims op deze manier een verkeerde naam wil geven. .....

Berichten: 1.168

Re: Hamas

Dan neem je aan dat Salam een moslim is, mischien is het wel een skinhead die moslims op deze manier een verkeerde naam wil geven. .....
Wie weet DPW, misschien is jouw naam wel haas.

Berichten: 46

Re: Hamas

de grijze muis schreef:Ik weet genoeg van Willem van Oranje met zijn liberale denkbeelden dat hij de Charter ... Door mensen zoals jij krijgt de Islam een slechte naam in Europa. Dat is buitengewoon te betreuren, want de gewone moslim als mens is daar de dupe van.

Ik heb Hamas sympatisanten gequote, heel terecht dat je die sheiks en ander spul verlaagt tot wetenschappers tussen” “.

Buitengewoon goed gezien, chapeau mon ami!
De slechte naam van de moslims in Europa is mijn zorg niet. Ik denk overigens wel dat die slechte naam eerder uit een andere hoek komt:

http://ihr.org/jhr/v17/v17n5p-2_Sindi.html

http://video.google.com/videoplay?docid=-7...123714384920696

Verder over dat je Hamas sympathisanten heb gequote???? Daar heb ik het niet over...... Ik heb het over al je andere bronnen zoals Bernard Lewis, Daniel Pipes en andere orientalisten die ik allemaal terug zie in jouw benadering van de islam. Met zulke bronnen van kennis gaat het niveau zeker naar " het niveau van een woestijnlanden"

Berichten: 46

Re: Hamas

Dan neem je aan dat Salam een moslim is, mischien is het wel een skinhead die moslims op deze manier een verkeerde naam wil geven. .....


Het valt nog mee dat DGM mij nog niet heeft uitgeroepen tot Hamas infiltrant of Al Qaida agent. Daar is hij erg goed in.

Berichten: 1.168

Re: Hamas

DePurpereWolf schreef:Dan neem je aan dat Salam een moslim is, mischien is het wel een skinhead die moslims op deze manier een verkeerde naam wil geven. .....


Het valt nog mee dat DGM mij nog niet heeft uitgeroepen tot Hamas infiltrant of Al Qaida agent. Daar is hij erg goed in.


Ohja, ben ik daar erg goed in? Heb ik dan dan wel eens eerder gedaan? Quote dat dan even ter herinnering, zou ik zeggen.

Wat leuk dat jij en Ihsan hetzelfde IP adres hebben.

Berichten: 1.168

Re: Hamas

Salam schreef.....
Ik heb het over al je andere bronnen zoals Bernard Lewis, Daniel Pipes en andere orientalisten die ik allemaal terug zie in jouw benadering van de islam. Met zulke bronnen van kennis gaat het niveau zeker naar " het niveau van een woestijnlanden"


Tsjonge, dat heeft je wel even van de straat gehouden, heb je vakantie?

Zou je alle andere boeken en sites, dat zijn er echt wel meer dan je op 2 handen kunt tellen er ook bij willen zetten?

Vooral het Nobele Grote Woestijnboek niet vergeten, hoor!

Gesloten