Springen naar inhoud

Glycerine (Glycerol)

• Log in om te kunnen reageren

DustinWatts

DustinWatts

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 09:04

Glycerine (Glycerol)

Hallo allemaal,

Ik heb een tweetal vragen over deze stof en ik hoop dat ik hier antwoorden vind.

1. Ik heb op dit forum (een post van Elmo) gelezen dat Glycerine niet geleid (een isolator). Is dit waar? En zo ja, is het een volledig isolerende stof of slechts slecht geleidend?

2. Kan iemand mij iets vertellen of de warmte geleiding?

Ik hoop dat iemand mij verder (op weg) kan helpen. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr.

Dustin

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 17 juli 2006 - 14:49

2.
Volgens polytechnisch zakboek: warmtegeleidingscoŽfficiŽnt is 0,29 W/(m.K)

Over de elektrische geleiding kan ik nergens iets vinden. Maar gezien de chemische structuur, die veel op olie lijkt, denk ik dat het inderdaad een vrij goede isolator is.

H.A.Workel

H.A.Workel

• >25 berichten
  • 57 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 augustus 2006 - 18:49

Antwoord op deelvraag 1< de geleidbaarheid. Die is volgens literatuur (chemiekaartenboek 2006) 6.4*10exp6 pS/m.
Bij een geleidbaarheid van minder dan 10exp4 pS/m wordt een vloeistof als isolator gezien. Glycerol is dus geen isolator. Door de hygroscopiciteit zal glycerol vrij snel water aantrekken. Daardoor wordt de geleidbaarheid nog beter. In praktijk zal glycerol altijd enig water bevatten. Dus van "isolator' kan geen sprake zijn

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures