Springen naar inhoud

vogels en drinkwater

• Log in om te kunnen reageren

longbeach

longbeach

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 21:14

het is al een aantal weken warm en kurkdrog in onze streek.
nu vraag ik mij af of de vogels zoals de huismus enz..geen nood hebben aan water?
of halen deze dieren hun vocht uit iets anders zoals vliegen en muggen die ze vangen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 21:48

het is al een aantal weken warm en kurkdrog in onze streek.
nu vraag ik mij af of de vogels zoals de huismus enz..geen nood hebben aan water?
of halen deze dieren hun vocht uit iets anders zoals vliegen en muggen die ze vangen?

Dat halen ze gewoon uit de sloot natuurlijk
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

longbeach

longbeach

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 juli 2006 - 14:17

dat dacht ik ook maar bij ons is in de verte verte geen sloot,vijver nog plas te bespeuren.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 juli 2006 - 16:19

Waar woon je dan precies?

longbeach

longbeach

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 09:52

oost vlaanderen,de streek rond aalst.
hier woon ik ondertussen al 34jaar en in mijn jonge tijd waren hier idd wat waterlopen en beekjes maar die zijn ondertussen verdwenen en vervangen door gesloten buizen.

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 11:42

Als je hier eens kijkt (inzoomen op city-niveau), zie je dat er nog best wat water te vinden is.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 15:42

wat ik me dan weer afvraag is het volgende:
er is bij ons op het nieuws gewaarschuwd dat in de meeste sloten ed botulisme heerst, een kind dat erin zwemt of een hond die eruit drinkt gaat dood, een mus moet een veel lagere LD hebben, waarom vallen die niet bij bosjes vergiftigd neer? of weten ze welk water slecht is en hebben ze nog goede bronnetjes over?

zpidermen

zpidermen

• >1k berichten
  • 1623 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 18:21

wat ik me dan weer afvraag is het volgende:  
er is bij ons op het nieuws gewaarschuwd dat in de meeste sloten ed botulisme heerst, een kind dat erin zwemt of een hond die eruit drinkt gaat dood, een mus moet een veel lagere LD hebben, waarom vallen die niet bij bosjes vergiftigd neer? of weten ze welk water slecht is en hebben ze nog goede bronnetjes over?

Zo dodelijk is botulisme denk ik niet, hoor. Zwemmen zal in elk geval wel niet zo heel gevaarlijk zijn; het wordt een ander verhaal als je een slok slootwater binnen krijgt. Bovendien:

Botulisme is een vergiftiging door het vergif botuline waaraan vooral watervogels en vissen sterven.

Mussen zijn geen watervogels dus blijkbaar kunnen ze goed tegen botulisme. Bovendien komt botulisme vooral voor in stilstaand water, terwijl in de omgeving van Aalst een behoorlijk riviertje stroomt. Dus water genoeg voor al die musjes :roll:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures