[forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Reageer
Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

[forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Miels schreef:

http://www.wetenschapsforum.nl/invision/in...d=200386#200386
Dus een aantal cijfertjes, allen zijn gemiddeld over de afgelopen 2 maanden:  


aantal unieke bezoekers per dag: 4.082  

gemiddeld aantal pagina's per bezoeker: 4,34  

..//..
Wat mag ik verstaan onder een unieke bezoeker?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Wat mag ik verstaan onder een unieke bezoeker?
Ik heb het verkeerd geformuleerd (zal het aanpassen, maar de quote van jou laten staan).


De juiste term, in plaats van bezoekers, zou bezoeken (oftewel visits) moeten zijn. Hieronder een aantal definities. De statistieken komen van Google Analytics, dit is de laatste (vet gedrukte) in het rijtje: (bron):
Visit = Session = a defined quantity of visitor interaction with a website. The definition will vary depending on how Visitors are tracked. Some common visitor tracking methods and corresponding Session definitions:
  • IP-based Visitor Tracking

    A Session is a series of hits from one visitor (as defined by the visitor's IP address) wherein no two hits are separated by more than 30 minutes. If there is a gap of 30 minutes or more from this visitor, an additional Session is counted.
  • IP+User Agent Visitor Tracking

    A Session is a series of hits from one visitor (as defined by the visitor's IP address and user-agent, such as Netscape 4.72) wherein no two hits are separated by more than 30 minutes. If there is a gap of 30 minutes or more from this visitor, an additional Session is counted.
  • Unique Visitor Tracking (cookie-based, such as Google Analytics' UTM)

    A Session is a period of interaction between a visitor's browser and a particular website, ending upon the closure of the browser window or shut down of the browser program.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Ach, en ik begon mezelf al bijna te vleien met de gedachte een unieke bezoeker te wezen...... :P :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Dat ben je ook hoor!


Je bent namelijk de enige met de naam Jan van der Velde :roll:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Je bent namelijk de enige met de naam Jan van der Velde


Bijna goed
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Er is ook een optie dat je mensen kunt toevoegen bij analytics. Die kunnen dan (bepaalde) delen van de analytics bekijken. Zou je dat toestaan Mitch? Ik ben namelijk erg benieuwd naar gegevens als scherm gebruik en browser gebruik.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Zou je dat toestaan Mitch?
Het kan aan mij liggen, maar voor zover ik weet is er niet iemand hier aanwezig met de naam 'Mitch'.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

ik heb een vaag vermoeden dat die Miels bedoelt, maar dat vermoeden is erg vaag hoor :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 210

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

ik heb een vaag vermoeden dat die Miels bedoelt, maar dat vermoeden is erg vaag hoor :roll:

Ik kan me wel voor mijn kop slaan.... :P


Ik was tegelijk tijd op een ander forum bezig en daar is een mod die Mitch heet. Ik bedoelde Miels dus :roll:
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

Berichten: 2.589

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

vroeger kon je op de start pagina links onder zien hoeveel en van waar de laatste bezoekers waren(ik bedoel niet de laatste vijf maar echt een link van waar en hoeveel pakweg de laatste maand).

Is dit niet meer of kijk ik niet goed?

Gebruikersavatar
Berichten: 789

Re: [forum updates, statistiek]unieke bezoeker?

Er is ook een optie dat je mensen kunt toevoegen bij analytics. Die kunnen dan (bepaalde) delen van de analytics bekijken. Zou je dat toestaan Mitch? Ik ben namelijk erg benieuwd naar gegevens als scherm gebruik en browser gebruik.

Misschien is het mogelijk om bij het plaatsen van berichten een keuzeoptie toe te voegen voor ‘logische aantoonbaarheden (wetenschappen)’, danwel ‘empirisch aantoonbaarheden (ervaringen)’. Beide hebben elkaar nodig, en voor de duidelijkheid is enige schifting van belang, maar tegelijk geeft dat ook een extra mogelijk om tot nieuwe associaties (inzichten) te komen.


edit


Of geef de achtergrond een 'groene danwel rode kleur' of zo. Niet te 'knallend' natuurlijk. :roll:

Reageer