Slotje op evolutie en sekseverschillen...

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Slotje op evolutie en sekseverschillen...

Op mijn topic evolutie en sekseverschillen werd een slotje gezet met de bijnoot in een ander topic met vergelijkbare titel (evolutie en de verschillende seksen) verder te gaan.

Erg jammer want hoewel de titels van deze draden op elkaar lijken (maar wel een heel andere betekenis dragen; de nuance tussen verschillende seksen en sekseverschillen) is de vraagstelling van een heel andere orde.

Mijn vraag gaat over de verschillende eigenschappen tussen de seksen en hoever deze eventueel kunnen oprekken binnen een soort.
Ik schreef:De vraag die dan overblijft en waar ik nieuwsgierig naar ben: is er een grens in het uitééngaan van de ontwikkeling tussen mannetjes en vrouwtjes binnen een soort?  

Zouden de verschillen tussen man en vrouw binnen een soort bijvoorbeeld zover kunnen gaan als het verschil tussen mier en hond of moet bij voorplanting het DNA van man en vrouw tot op zekere hoogte gelijk blijven?
Terwijl de draad waarnaar verwezen werd gaat over de vraag hoe verschillende seksen zijn ontstaan...
Wat ik me afvraag... kan het ontstaan van de verschillende geslachten (vrouwelijk/mannelijk) ook zo worden verklaard? Is dit ook een geval van toeval gefilterd door natuurlijke selectie? Zo ja, zou iemand mij dit willen verduidelijken aan de hand van eenzelfde voorbeeld. Laat ons bijvoorbeeld een vijver in gedachten nemen met honderd onzijdige vissen, die zich ongeslachtelijk voortplanten, en één visetend roofdier. Hoe zou natuurlijke selectie in dit (denkbeeldig) geval het ontstaan van geslachtelijke voortplanting kunnen bewerkstelligen?
Ik zou er begrip voor opbrengen als mijn titelnaam verandert zou worden om eventuele verwarring te voorkomen, maar een slotje lijkt me in zijn geheel niet op zijn plaats.

Zouden de moderaters nogmaals eens naar deze kwestie willen kijken?

Gebruikersavatar
Berichten: 8.559

Re: Slotje op evolutie en sekseverschillen...

Aangepast
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Slotje op evolutie en sekseverschillen...

Het topic is weer geopend. :roll:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: Slotje op evolutie en sekseverschillen...

Top!

Bedankt...

Reageer