[elektriciteit] elektrolyse van water

Moderator: physicalattraction

Berichten: 380

[elektriciteit] elektrolyse van water

Je kunt met 2 elektroden water splitsen in h2 en O.Tussen de elektroden zal er een elktrischveld staan.

1.is het elektrischveld verantwoordelijk voor de elektrolyse?

2.wat voor invloed heeft de frequentie en spanning?

3.Kun je met een korte golf gericht op water of met twee elktrische korte golven ook elektrolyse voortbrengen?

4.welke trucks maken elktrolyse tot een groter succes?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Als Engels geen probleem is, helpt het wikipedia artikel je al behoorlijk wat.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Ja bedankt,maar er blijven toch een paar vragen over:

In wipeka gebruiken ze een laag voltage en een gelijkstroom,tegenwoordig hoor je van veel grotere successen,wat gebruiken ze?

1.ze gebruiken een gelijkstroom,maar voor meer effect en dan zou het effect drastisch toenemen gebruiken ze tegenwoordig 20.000 hz pulsen,om net zo als bij de magnetron een frequentie te gebruiken die aansluit bij de eigen water frequentie,wie weet daar wat zinnigs over te zeggen?

2.grote stromen zouden ook meer gas moeten produceren,maar dan moet je de spannning over de weerstand verhogen.

3.wat speelt de elektrode afstand voor rol?

4.ze schrijven dat er een elektronestroom loopt tussen de kathode en anode,maar wat zou een elektrischveld voor nut hebben?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

2.grote stromen zouden ook meer gas moeten produceren,maar dan moet je de spannning over de weerstand verhogen.
aangezien I=U/R klopt deze bewering.
3.wat speelt de elektrode afstand voor rol?
hoe groter de afstand, hoe groter de weerstand van je elektrolyt-oplossing. Hoe kleiner de afstand, hoe groter de mogelijkheid/risico dat je de geproduceerde gassen niet meer afzopnderlijk kan afvoeren?
4.ze schrijven dat er een elektronenstroom loopt tussen de kathode en anode,maar wat zou een elektrisch veld voor nut hebben?
Het is juist dat elektrisch veld dat de elektronenstroom veroorzaakt.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

hoe groter de afstand, hoe groter de weerstand van je elektrolyt-oplossing. Hoe kleiner de afstand, hoe groter de mogelijkheid/risico dat je de geproduceerde gassen niet meer afzopnderlijk kan afvoeren?
Waarom mogen de gassen niet bij elkaar ik zag een filmpje waarbij de gassen bij elkaar geproduceerd werden?
Het is juist dat elektrisch veld dat de elektronenstroom veroorzaakt.
Bedoel je dat de veldlijnen de elektronen geleiden?

Wat voor invloed kan een pulserende stroom hebben op het elktrolyse proces?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Waarom mogen de gassen niet bij elkaar? Ik zag een filmpje waarbij de gassen bij elkaar geproduceerd werden.
Hangt er helemaal van af wat je wil. Als je water elektrolyseert is het meestal te doen om de produktie van waterstofgas. De zuurstof kan je ook wel verkopen denk ik.

Knalgas (het mengsel) is onverkoopbaar, want veel te gevaarlijk in opslag en transport. En wat kun je eigenlijk met knalgas, behalve bloedlinke proefjes die BOEM doen??
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Weet jij waar professioneel waterstofgas wordt geproduceerd?Zijn er ook sites met een beschrijving van de produktie inrichting .
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Bijvoorbeeld iedere petrochemische fabriek: door zware olie te kraken maak je lange koolstofketens korter, en dus komen er bindingsplaatsen vrij. Om die plaatsen weer te vullen is waterstof nodig, véél waterstof.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 4

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

solarplanet schreef:Je kunt met 2 elektroden water splitsen in h2 en O.Tussen de elektroden zal er een elktrischveld staan.

1.is het elektrischveld verantwoordelijk voor de elektrolyse?

2.wat voor invloed heeft de frequentie en spanning?

3.Kun je met een korte golf gericht op water of met twee elktrische korte golven ook elektrolyse voortbrengen?

4.welke trucks maken elktrolyse tot een groter succes?
1)Doordat er een potentiaal ontstaat, gaan er elektronen stromen in water, deze zouden vervolgens botsen, en tot splitsing lijden (hier weet ik nog niet het fijne ervan)

2)Een wisselfrequentie zou niet goed doen, immers waterstof verzameld zich aan een van de polen (dacht -) en zuurstof doet dat ook (+?)Bij wisselende spanning krijg je weer gemengd goed, en kan het spulletje weer reageren tot H2O(gevaarlijk)

Bij pulserende gelijkspanning gebeurd er bij 0 niets, bij 1 maximaal. De stroomsterkte regelt de snelheid van splitsen, door oppervlakte te vergroten tussen de polen, krijg je een grotere stroom, dus een grotere productie (scheiding)

3)Als een korte golf zou leiden tot elektrolyse van water, hadden magnetrons niet kunnen bestaan zoals de dag van vandaag, dan zouden ze levensgevaarlijk zijn.

4)Opbrengst vergroten: Geleiding van water verbeteren (zouten toevoegen), leid wel tot (ongewenste bijproducten). Stroom vergroten door het potentiaal op te voeren (spanning). Opppervlakte van de polen vergroten (weerstand verminderen)
Als mij jou zien ik vind mooi

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

1)Doordat er een potentiaal ontstaat, gaan er elektronen stromen in water, deze zouden vervolgens botsen, en tot splitsing lijden (hier weet ik nog niet het fijne ervan)
er stromen geen (vrije) elektronen door het water. Er stroomt lading door het water, gedragen door H3O+ en door OH- ionen. Dat botsen en splitsen zegt me niks. Wat bedoel je precies?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

er stromen geen (vrije) elektronen door het water. Er stroomt lading door het water, gedragen door H3O+ en door OH- ionen. Dat botsen en splitsen zegt me niks. Wat bedoel je precies
Er stroomd lading,geen elektronen:

1.Dus toch een elektrischveld.?
Stop de overbevolking

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Er stroomt lading,geen elektronen:  

1.Dus toch een elektrisch veld.?
Ja natuurlijk, zoals overal waar potentiaalverschillen bestaan.
 
4.ze schrijven dat er een elektronenstroom loopt tussen de kathode en anode,maar wat zou een elektrisch veld voor nut hebben?
Het is juist dat elektrisch veld dat de elektronenstroom veroorzaakt.
Maar ik begin me eerlijk gezegd af te vragen of je deze antwoorden in hun context begrijpt, anders kan ik me niet voorstellen dat je nu met deze vraag terugkomt. :roll: Dus hoe denk jij nou eigenlijk dat het werkt? leg het ons eens uit in je eigen woorden, dan kunnen we zien waar je begripsprobleempjes zitten. :P
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 23

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Hij bedoelt dat veel experimenten op internet laten zien dat een pulserende direkt stroom een ressonantie opwekt in het electromagnetisch veld dat er ontstaat tijdens de electrolyse. Hierdoor krijg je steeds hogere potentiaal verschillen waardoor de atomen zich splitsen zoals bij gewone electrolyse of ze krijgen een 'nieuw' soort instabiele, misschien soort na resonerende binding (de h en o atomen), waardoor je het mengsel kan gebruiken voor exotherme reacties.

Denk ik

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Hoe ontstaat de resonantie en waar tussen ,zodat er een hoger potentiaal ontstaat?
Stop de overbevolking

Berichten: 380

Re: [elektriciteit] elektrolyse van water

Ik begrijp dat er tussen de elektroden een spanning staat en een potentiaal verschil die weer een elektrischveld vormt.dat als de spanning hoog genoeg is er een stroom door de weerstand water stroomd volgens de wet van ohm U=IxR enzv.

Deze stroom is bij voorkeur een gelijkstroom om de gassen op een plaats te krijgen.

Dat de vraag is hoe kun je de elektrolyse zo succesvol mogelijk maken,bv dmv een pulserende gelijkstroom,hogere spanning,grotere stroom,bepaalde frequentie vd gelijkstroom enzv.

Ik wist niet dat de stroom via de veldlijnen vh elektrischveld door het water zouden kunnen geleiden,ook niet dat het elektrischveld zelf zonder stroom een elektrolyse opgang zou kunnen brengen.Dat is wat jij beweert:
er stromen geen (vrije) elektronen door het water. Er stroomt lading door het water, gedragen door H3O+ en door OH- ionen. Dat botsen en splitsen zegt me niks. Wat bedoel je precies?
Tenzij jij bedoeld dat een (elektronen)stroom gelijk is aan een lading.

En of waar de lading dan bestaat uit het elektrischveld vh potentiaalverschil?
Stop de overbevolking

Reageer