Springen naar inhoud

samenvoegen fysica-olympiadeproblemen

• Log in om te kunnen reageren

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44829 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 18 juli 2006 - 18:26

Ik verzoek bij deze vriendelijk doch dringend om de samenvoeging van de problemen uit de Vlaamse fysica-olympiade weer ongedaan te maken.
ten eerste:
nu staan er drie, staaks vele vraagdstukken samen in'één topic. Terwijl forumlid A nog bezig is met het beantwoorden van vraag 1, komt vraag 2 ertussendoor en krijg je berichten van forumlid B waarvoor je 3 berichten terug moet bladeren om de aanleiding voor het bericht terug te vinden. Halverwege komt forumlid C nog eens terug met een opmerking over een bericht met betrekking tot iets wat drie vraagstukken daarvoor was opgemerkt, kortom, het wordt een onoverzichtelijk zootje.

ten tweede:
als je de olympiade doorbladert, zie je dat de vraagstukken best divers van onderwerp zijn. Een toekomstige verwijzing naar het grote olympiade-topic loopt uit op vruchteloze zoektochten.

ten derde:
onze zoekfunctie is ongeschikt voor gemengde topics, want als je een zoekwoord intypt wordt je naar het topic verwezen, en mag je zelf gaan zoeken in bijv. 20 pagina's naar je ge-highlighte zoekwoord. Onhandig

ten vierde:
ik ben dan wel geen moderator, maar ik heb Miss Science met klem verzocht, omkleed met redenen als hierboven om voor elk afzonderlijk probleem een apart topic te openen.

ten vijfde: problemen als hierboven omschreven onder "ten eerste" zijn al opgetreden in het oorspronkelijke topic nog voor het ook maar één hele pagina lang was.

ten zesde: aparte topics per vraag geven de mogelijkheid om zonder verwarring drie of vier vraagstukken tegelijk in behandeling te hebben, zo schiet het beter op.

ten zevende:
(afijn, ik heb eigenlijk maar tien vingers, dus ik kan nog wel even doorgaan, maar dan kom ik toch vingers te kort.)

Er zijn zat problemen opgetreden in topics waar in de start meerdere diverse vragen werden gesteld. Verwarring is niet leuk voor de helpers, ook niet voor de vragers. En als verwarring kan worden voorkomen door voor het overzicht meerdere topics te openen is iedereen ermee geholpen. Het is niet alsof al die vraagstukken betrekking hebben op hetzelfde probleem.

Dus, Revelation, a.u.b., trek de boel weer netjes uit elkaar. Juist vanwege dat overzicht.... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juli 2006 - 18:30

Revelation had de topic in het begin niet gevolgd, dus hij was niet op de hoogte van de eerdere vraag om aparte topics aan te maken. Gewoonlijk wordt een dergelijk groot aantal topics dat wel bij elkaar hoort, samengevoegd tot één topic om het overzicht te bewaren en te voorkomen dat er een waslijst van topics geopend wordt die samen zouden kunnen.

Ik heb de topic(s) zelf wat gevolgd en in gepost en begrijp dat het hier wat praktische nadelen heeft. Ik heb intern gewezen op de oorspronkelijke vraag om de topics afzonderlijk te plaatsen. Even geduld om te zien wat daar van komt.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 juli 2006 - 19:00

Na overleg met Revelation heb ik de topic terug gesplitst in de afzonderlijke vragen. Revelation had geen tijd om nu te reageren maar komt hier wellicht later even op terug. Met de door elkaar lopende posts was het niet evident, maar ik hoop dat de splitsing goed gelukt is.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Revelation

Revelation

• >1k berichten
  • 2364 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 20 juli 2006 - 20:05

Allereerst, sorry voor mijn late reactie. Ik heb het erg druk, omdat ik op het punt sta op vakantie te gaan.

De redenen om het bij elkaar te doen, was overzicht in de catagorie opdat een gebruiker meteen vragen over verschillende subonderwerpen kan zien. Zoals TD! al zei, is het ook gebruikelijk zo'n dingen samen te voegen.

Waar ik vanuit gegaan was, was dat de discussies al afgerond waren en er dus geen verwarring in het topic zou ontstaan. Het beste leek mij dan hetzelfde systeem als in het raadseltopic, één voor één vragen beantwoorden (de raadsels worden ten slotte ook in één topic gepost en niet los).

Wat betreft de zoekfunctie, deze heeft sowieso wat kuren. Dit zal in de toekomst hopelijk verholpen worden.

Zoals je al gelezen hebt is het besluit teruggedraaid. Bedankt voor je kritiek! :roll:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44829 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 20 juli 2006 - 20:32

Het beste leek mij dan hetzelfde systeem als in het raadseltopic, één voor één vragen beantwoorden (de raadsels worden ten slotte ook in één topic gepost en niet los).

Ja, maar die raadseltjes zijn toch maar spielerei voor wiskundigen, en als de samenhang daar wat raadselachtig wordt lost zich dat vanzelf op, de deelnemers zijn mans genoeg, en als ze dat niet zijn is dat niet zo belangrijk. Verder staan di raadsels serieuzere vragen in het wiskundeforum in de weg. Dáár vind ik dát soort samenvoegen net als jullie per saldo nuttig. In het huiswerktopic is de verwarring bij de topicstarters vaak al groot genoeg om er niet nog meer potentiële verwarring bij te creëren.

Ik heb al eens "geholpen" in zo'n topic (maanden terug, ik weet niet meer welk)waar ik door diverse vragen van diverse vragers en diverse antwoorden van diverse helpers dubbel werk had om nog fatsoenlijke antwoorden te kunnen brouwen. Werd ik heel moe van. En een paar vraagstellers konden het niet meer volgen.

Hoe dan ook, ik ben blij dat het weer apart staat. Geeft ook de mogelijkheid voor andere forumleden om over een bepaalde vraag dóór te vragen zonder dat volgende vragen hierdoor worden gestoord. Zie de laatste ontwikkelingen in vraag 4. Het gaat maar om een LaTeX-probleempje van Sdekivit en is eigenlijk een beetje off-topic t.o.v. de vraag, maar het staat in elk geval niet meer in de weg.

Revelation, dank, en een prettige vakantie...... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures