Springen naar inhoud

wiskundig Engels

• Log in om te kunnen reageren

Lalagè

Lalagè

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 14:13

Weet iemand hier hoe je een lijnstuk in het Engels noemt? Ik heb het in mijn afstudeerscriptie over 'the endpoints of the line', toen kreeg ik van mijn begeleidster natuurlijk de opmerking dat een lijn geen eindpunten heeft...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juli 2006 - 14:19

(line) segment
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Lalagè

Lalagè

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 14:25

veel dank!

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 juli 2006 - 19:56

Zonder reclame te willen maken :wink: er is hier een lijstje dat je kan helpen :

http://www.mathlinks...pic.php?t=46745
bevat een lijstje Engels-Nederlands vertalingen

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juli 2006 - 20:23

Er wordt ook aldaar gepraat over een boekje woordenlijst nederlands - engels - frans.
Weet je toevallig welk boekje dat is?

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 19 juli 2006 - 23:20

Je zou het ook een " line with finite length" kunnen noemen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 juli 2006 - 23:24

Ben je dat zo al tegengekomen? Lijkt me vreemd, want het spreekt zichzelf wat tegen.
Ik dacht dat wat in NL ook 'lijn' heet, in België een 'rechte' genoemd wordt (= Engelse "line") en die heeft sowieso geen eindige lengte (per definitie).
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

evilbu

evilbu

• >250 berichten
  • 792 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2006 - 14:16

Er wordt ook aldaar gepraat over een boekje woordenlijst nederlands - engels - frans.

Daar zijn we aan bezig. Zoals we nu bezig zijn is een beetje tijdverlies(gewoon tekst). Ik begrijp de interesse van jou als moderator, en als ik eraan denk zal ik een seintje geven als het af is (wiskundigen moeten solidair zijn he :wink: ).

Bert F

Bert F

• >1k berichten
  • 2588 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 juli 2006 - 17:54

Nee niet echt maar in de week kreeg ik een mailtje van iemand die beweert dat het volgende zoiets moet zijn:

Het boek: 

Handboek voor de communicatie in de wiskunde 

van P.L. Brinkman, 

Agon Elsevier, 1974, ISBN 901010463X 

heb ik vorig jaar (of misschien wel 2 jaar geleden) nog in een boekhandel gekocht voor E 5,40. Het bevat een lange woordenlijst Nederlands-Engels en E-N en ook nog wat kortere lijsten N-F, F-N, N-D en D-N. 

Met een beetje zoeken is het hopelijk nog wel ergens te vinden, maar heel makkelijk zal dat niet gaan.

Ik heb het zelf nog niet verifieert maar ga dat zeker doen éénmaal het verlof gepasseerd is.

Groeten.

aadkr

aadkr

• >5k berichten
  • 5441 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 21 juli 2006 - 23:33

Het begrip "line with finite length" komt voor in het boek Calculus with analytic geometry van Ellis & Gulick , Uitgeverij: Harcourt Brace College Publishers.

Math

Math

• >1k berichten
  • 1460 berichten
  • VIP

Geplaatst op 22 juli 2006 - 08:27

Nee niet echt maar in de week kreeg ik een mailtje van iemand die beweert dat het volgende zoiets moet zijn:

Het boek: 

Handboek voor de communicatie in de wiskunde 

van P.L. Brinkman, 

Agon Elsevier, 1974, ISBN 901010463X 

heb ik vorig jaar (of misschien wel 2 jaar geleden) nog in een boekhandel gekocht voor E 5,40. Het bevat een lange woordenlijst Nederlands-Engels en E-N en ook nog wat kortere lijsten N-F, F-N, N-D en D-N. 

Met een beetje zoeken is het hopelijk nog wel ergens te vinden, maar heel makkelijk zal dat niet gaan.

Ik heb het zelf nog niet verifieert maar ga dat zeker doen éénmaal het verlof gepasseerd is.

Groeten.

Ik weet het, het is hier ook al eens langsgekomen, maar toen zijn we niets opgeschoten.
Trouwens, dat boekje is (met mijn speurwerk) nergens meer te koop. En boekenbeurzen napluizen is niet mijn ding.

Daarom sprong ik er meteen bovenop toen ik las over dat boekje.
Dus evilbu, keep me informed!!!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures