ervaring einhell airco gamma??

Moderators: jkien, Xilvo

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

Ik heb het voornemen om de Einhell Airco SKA 3501 aan te schaffen (Gamma)

Echter ik kan nergens vinden aan welke zijde de aansluiting zit van de binnenunit.

kan iemand mij even uit de droom helpen?

met vriendelijke groeten

Re: ervaring einhell airco gamma??

jangeheim schreef:Ik heb het voornemen om de Einhell Airco SKA 3501 aan te schaffen (Gamma)

Echter ik kan nergens vinden aan welke zijde de aansluiting zit van de binnenunit.

kan iemand mij even uit de droom helpen?

met vriendelijke groeten
De aansluiting van de binnenunit zit aan de rechterkant.

Voor de rest werkt hij goed en maakt niet veel lawaai.

Laat de zomer nu maar komen! :D

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

vind het allemaal schitterend wat ik hier lees alleen het overslaan van vacumeren is zo jammer want dat is echt nodig maar de tijd zal het leren voordat je splitjes stuk gaan omdat er vocht in het systeem zit en/of te weinig koudemiddel de airco`s op zich zijn zo slecht nog niet als je de nadelen voor lief neem althans maar dan ook nog niet volgens de regels werken ja dat is jammer en dan ook nog klagen als er niet een stek erkend bedrijf tijd heeft om de problemen op te knappen

groetjes

mar

Re: ervaring einhell airco gamma??

Heb de Einhell 2105 EQ al 2 zomers draaien en met zeer goede ervaringen.

Lekker stil en met uistekende koeleigenschappen.

Het enige wat ik nog kwijt wil is dat je de slangaansluitingen ook weer niet te vast moet draaien.

Dan draai je de (relatief zachte) messing koppeling kapot met lekkage tot gevolg.

Het beste is om de aangegeven draaimomenten aan te houden.

Leen of huur daarvoor een momentsluetel.

Tevens daarna met draaiende compressor even de zaak met zeep controleren op lekkage.

Re: ervaring einhell airco gamma??

Wij hebben maar 1 negatieve ervaring met deze airco. Een penetrante muffe lucht (stofzuigerzak achtig). Een nacht je de airco aan in de slaapkamer geeft wel koelte maar het ruikt erg muf. Vanmiddag komt service centrum zuid om te kijken wat er aan de hand is.

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

Al 3 zomers probleemloos!

Installatie was Plug&Play.

Nix vacuumtrekken ed....slangen zijn gevuld.

Moet wel zeggen dat dit de eerste serie was, compleet DIY.

Later werd er bij de gamma na installatie door jezelf een monteur beschikbaar gesteld voor in bedrijfname.

Wellicht dat deze latere serie geen gasgevulde slangen gebruikte!?

Of....de gamma kreeg zoveel telefoontjes om assistentie , dat dit (monteur) beter/goedkoper was. :D

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

goedenmiddag,

ik heb ook deze airco bij de Gamma gekocht. beschrijving vind ik een beetje wazig.

kan iemand daar iets aan toevoegen??

bv als ik de muurplaat ophang, en ik wil dus de doorvoer aan de linkerkant maken, waar dan ongeveer dit gat door de muur, zodat het onzichtbaar blijft als de wand unit hangt?

iemand anders zei me dat ik de binnenunit dan iets scheef moest hangen naar links toe, om te zorgen dat condens echt wegloopt?

er is isolatie mee geleverd, gaat dat om de leidingen door de muur?

er is een losse slang meegeleverd, die ik aan de condensafvoer van de binnenunit maak, moet ik deze op lengte laten en mee laten lopen met de leidingen?

er moet een condensafvoer onder de buitenunit gemaakt worden, alleen deze afvoer, zonder slang, of een slang eraan naar de hemelwatervoer?

bij voorbaat dank voor reacties

patrick

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

hoi. ik heb sinds een week ok een einhell 2501. is lekker stil en werkt prima, alleen in de gebruiksaanwijzing staat dat er op de buitenunit een condenswater aansluiting zit. Maar die kan ik niet vinden.

Ja er zit een klein stopje aan de onderzijde van de unit maar die zit redelijk stevig in de unit gedrukt. Ik ben bang dat dit iets anders is. Wie weet waar en of er wel een condenswaterafvoer is?

Berichten: 1

Re: ervaring einhell airco gamma??

heeft iemand toevallig ervaringen met een einhell airco bij gamma vandaan?
Ik heb de 3501 gisteren aangeschaft maar heb na het doorlezen toch een aantal vragen over de airco m.b.t. het plaatsen.

Ik heb een plat dak (uitbouw) en wil de airco daarop plaatsen i.p.v. de gevel. De buitenunit staat hierdoor wel in het directe zonlicht.

De binnenunit zit dan hierdoor op de zelfde hoogte als de buitenunit. Mogen de leidingen horizontaal i.p.v verticaal wat men op alle plaatjes ziet? De leiding voor het water kan wel naar buiten dat is geen probleem.

Ik hoor graag van jullie.

Marco

Reageer