pagina te breed met favorieten

Berichten: 14

pagina te breed met favorieten

Ik surf altijd met mijn favorieten open aan de linkerkant van het scherm (ca 2,5 cm). Op sommige sites geeft dat problemen. Op deze site bv betekent dat het rechter gedeelte van de forumteksten wegvallen. Dan moet ik gaan schuiven, of mijn favo sluiten. Mijn vraag is of ik dit oversized probleem ook anders kan oplossen ? Zo niet, vind ik het jammer, want ik klik niet graag mijn favorieten weg !

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: pagina te breed met favorieten

Als je favorieten open staan krijg je normaal onderaan je scherm een extra scrollbar om links en rechts te gaan, een andere oplossing is er niet direct voor handen. Je favorieten even sluiten lijkt me anders wel het handigste :roll:

Berichten: 2.589

Re: pagina te breed met favorieten

is F11 een oplossing?

Berichten: 14

Re: pagina te breed met favorieten

Nee, het forum is voor mij net iets te breed, letterlijk dan :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: pagina te breed met favorieten

Je kan het probleem op lossen door de beeldschermresolutie aan te passen.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 14

Re: pagina te breed met favorieten

klopt, heb ik net geprobeerd, maar vind de letters dan te klein. Ik gebruik het liefst 1024 bij 768. Zal ook wel aan mijn ogen liggen, ben al 30+...

In ieder geval bedankt voor het meedenken. De hele tijd schuiven met de balk is ook geen optie. Dus zal ik wel de favorieten moeten wegklikken. Wil wel afsluiten met de opmerking dat ik op meer fora kom, maar slechts heel weinig zijn te groot.

Berichten: 249

Re: pagina te breed met favorieten

Nee, het forum is voor mij net iets te breed, letterlijk dan :roll:

*cough*Voor mij figuurlijk*cough*.


Maar 'k zou me voor kunnen stellen dat in sommige gevallen de grote van het lettertype, waarschijnlijk tekstgroote in firefox ook nog wel eens wil helpen 8)


[edit]: Nb, dus zonder het instellen van monitor resolutie

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: pagina te breed met favorieten

Wil wel afsluiten met de opmerking dat ik op meer fora kom, maar slechts heel weinig zijn te groot.


Andere fora gebruiken waarschijnlijk andere forum software, of ze hebben gewoon de breedte van het totale forum lager staan. Mss komt er voor dit probleem in de toekomst wel een oplossing :wink:

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: pagina te breed met favorieten

ik heb eens gekeken, maar ik geloof dat de pagina's zo breed zijn door de banners onderaan :roll: maw: je kan het probleem iig zelf oplossen door een adblocker te installeren. Ik zal eens kijken of er geen andere oplossing voor is (desnoods dat bij een te smal beeld de banners onder elkaar komen te staan).
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: pagina te breed met favorieten

ik heb eens gekeken, maar ik geloof dat de pagina's zo breed zijn door de banners onderaan :roll: maw: je kan het probleem iig zelf oplossen door een adblocker te installeren. Ik zal eens kijken of er geen andere oplossing voor is (desnoods dat bij een te smal beeld de banners onder elkaar komen te staan).

Nope ik zie geen ads via internet explorer en krijg toch nog steeds die scrollbalk te zien :P


Idem voor firefox trouwens :P

Berichten: 301

Re: pagina te breed met favorieten

hmm, als ik mijn favorieten open dan schuift alles gewoon opzij...

krijg geen scroll balk naar links of rechts...


en de kleine letters door verandering van de resolutie kunnen mss verholpen worden door de lettergrootte aan te passen?

(beeld --> tekengrootte)
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: pagina te breed met favorieten

Je kunt altijd nog FireFox gaan gebruiken, vind ik persoonlijk sowieso handiger, dan heb je de belangrijkste favorieten op een balk bovenaan, kun je gewoon op klikken als een knop. De rest zin onder een roldown menutje.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.172

Re: pagina te breed met favorieten

is er geen fix voor? soms moet ik bij volledig beeld nog steeds schrollen! kun je niet zo instellen dat de tekst zit anders verdeeld (meer vertikaal) ongeacht de grootte van de window.


als multitasker zou dit op prijs stellen

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: pagina te breed met favorieten

Hallo1979 schreef:is er geen fix voor? soms moet ik bij volledig beeld nog steeds schrollen! kun je niet zo instellen dat de tekst zit anders verdeeld (meer vertikaal) ongeacht de grootte van de window.  


als multitasker zou dit op prijs stellen

Dat 'soms' zal wel zijn als er een groot plaatje of lange url gepost is. Dat kan programeertechnisch worden verholpen (zoals gathering.tweakers dat doen) maar is niet eenvoudig. Verder is de onderliggende HTML / CSS code van dit forum ook niet zo fantastisch. Deze voldoet absoluut niet aan de W3C standaarden.z
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 824

Re: pagina te breed met favorieten

Zoals Bean al zei, overstappen op Firefox en je favorieten in je bladwijzerbalk gooien.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Reageer