Gevaar van niezen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Gevaar van niezen

Wat is de beste manier om te niezen? Ik kan op 2 manieren niezen: door m'n neus en door m'n mond. Maar wat is nou de beste manier? En nou kom ik op m'n vervolgvraag: als je door je neus niest, ontstaat er een behoorlijk grote druk (vooral bij je oren). Is die druk niet gevaarlijk? En hoe gevaarlijk is het om binnenmonds te niezen (zodat de lucht niet via je mond of neus naar buiten kan, maar in je hoofd blijft)?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 2.972

Re: Gevaar van niezen

Ik heb ook een vraagje over niezen: ik heb weleens gehoord dat iemand zo hard niesde dat hij zijn ribben brak.

Is dit mogelijk?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: Gevaar van niezen

p__ schreef:Ik heb ook een vraagje over niezen: ik heb weleens gehoord dat iemand zo hard niesde dat hij zijn ribben brak.

Is dit mogelijk?
Denk het wel. Laat ik het zo zeggen: ik zal er niet vreemd van staan te kijken, als dat inderdaad waar zou blijken te zijn. Ander vraagje: wat is de luchtsnelheid van de nies waar het de neus cq. mond verlaat? Hoe kun je zoiets berekenen/meten?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Berichten: 4.546

Re: Gevaar van niezen

dat is gewoon te meten met zo'n blokjesbalk, een hogesnelheidscamara en een computer, zoals bijna alles. volgens mij ging een nies met ongeveer 160 kilometer per uur, dacht ik.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Gevaar van niezen

"Meep meep meep." Beaker

Reageer