Een simpele "werkende?" magneet motor.

Moderator: Rhiannon

Berichten: 111

Een simpele "werkende?" magneet motor.

Via zoeken op het forum zie ik geen reeds hierover geplaatst topic staan dus bij deze.

Over of ik het wel of niet zou plaatsen moest ik wel eerst even diep nadenken want ik vermoed dat ik wel weer de wind flink van voren ga krijgen maar dat moet dan maar zo zijn.

Hier is een stukje film waarin een demonstratie wordt gegeven van een simpel (althans dat lijkt tenminste zo) zelf te maken magneet motor met gewone huis tuin en kuikenmiddelen..

Op de voorhand eerst even dit.

Om onnodige discussies te voorkomen lijkt het mij zinvol dat niet gelet moet worden op de mensen in het filmpje en de link naar de persoon waar het in het filmpje omgaat want daar gaat het mij in dit geval absoluut niet om.

Kijk er eens naar en luister naar de uitleg en zie hoe het werkt.

Het begint bij ongeveer 7.14 minuten.

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...7&q=billy+meier

Is het siencefiction of siencefact?

Het ziet er doodsimpel uit en het lijkt op dit filmpje althans te werken.

Het zou eigenlijk te bizar voor woorden zijn als dit echt “zou” werken want simpeler kan het eigenlijk niet.

Het zou in dat geval een perpetuum mobile zijn en dat zou op zich al verbazingwekkend zijn.

Het bouwmateriaal is verkrijgbaar dus is het te maken.

Het stukje wat ik zelf niet goed begrijp/goed kan horen is de uitleg van de magneten op de stalen kogel.

Misschien kan iemand mij vertellen wat hij daar precies zegt, want ik wil n.l. proberen om het na te maken en dan maar zien wat er gebeurt.

De hamvraag is, zou dit uberhaupt kunnen werken?
BTW, technology is nothing more than a higher level of understanding--its not the evil many like to make it out to be.



Lou Baldin.

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

ik heb niet perfect begrepen wat het principe was dat hij wilde demonstreren, maar zolang hij het ding niet loslaat in een vrije opstelling en het dan minstens een minuut laat draaien uit zichzelf dan geloof ik er niks van, volgens duwde hij het ding in gang met zijn neerwaartse en opwaartse bewegingen (merk immers op dat hij "moeite" had het systeem te localiseren)

kortom: volgens mij geeft hij het ding via magnetische velden korte rotatie stoten (dus dmv zijn spierkracht) die hij dan mooi laat uitbollen

Berichten: 1

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Ik ben het eens met holycow. Ik ben sowiezo ultiem skeptisch over perpetual motion devices.

Voordat ik dit ding minstens een week lang zonder stoppen zie draaien geloof ik er geen barst van. Als je het mij vraagt komen de rotatie krachten, die in deze presentatie te zien zijn, van het met de hand stimuleren van de overdracht naar de 'volgende' magneet.

Berichten: 13

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Ik vond dit doc wel mooi, ... vooral het laatste U.S. Patent gedeelte.. :D

Fueless_Engine.pdf

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Bestel nu en ontvang gratis je "Ik laat me lekker bij de neus nemen"-pin! :D

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

98006887 schreef:Ik vond dit doc wel mooi, ... vooral het laatste U.S. Patent gedeelte.. :P

Fueless_Engine.pdf
Ik vind deze zinsneden geweldig:
See our plans on the Fuelless Heater # 878PV plans and video only $49.95

All we ask is that you keep all of this to yourself, this is TOP SECRET STUFF!

Just build them for yourself and keep it to yourself.
Als ik zo'n ding koop zal ik dat zéker voor mezelf houden, in plaats van de risée van de buurt te worden.... :D ...
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Hé, hé, niet mee spotten he. Het is wel zomaar een geweldige revolutie in de techniek. Kijk bijvoorbeeld eens hiernaar:
THE FUEL-LESS ENGINE puts out far more than it takes to run it!
Da's niet niks hoor, het wekt de suggestie dat de eerste hoofdwet herschreven mag worden. Maar helaas:
It is considered a Free Energy Perpetual motion machine. It uses high voltage AC at 60 kHz

( 300 to 1,000 volts ) in the milliamps. The high voltage is then converted into DC (direct current)

through the use of diodes which are rated at twice the voltage of the input voltage.
Lijkt erop alsof ze voltage gelijk stellen aan joules. :D

Meer output voltage dan input, maar ik zie nog nergens daadwerkelijk meer energie ontstaan...
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 13

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Nouja..... nog wat onzin ter afsluiting dan.. :P

Home Generator - YouTube

Of deze, van Doug Konzen, je ziet aan zijn ogen dat hij iedereen in de maling neemt.

OverUnity Pulse Motor - YouTube

En deze is w.s. niet de moeite waard....

free energy video 5 - YouTube

Dusss... laat ik ermaar mee ophouden, hier energie in te steken, het is toch pure kolder!!!

Toch?!@#$ hihi :D

Berichten: 13

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Sorry van de laatste 2 links... ze waren niet oke... (het lukt niet ze te veranderen)

(Maar begrijp ik nou goed dat dit bedrijf die motoren verkoopt?)

Berichten: 12.262

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Maar begrijp ik nou goed dat dit bedrijf die motoren verkoopt?


Hmm.. ik denk eerder dat je ze geld kunt geven in de hoop het ding ooit te krijgen, maar dat de kans daarop niet zo groot is :D
Victory through technology

Berichten: 13

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Hmm.. ik denk eerder dat je ze geld kunt geven in de hoop het ding ooit te krijgen, maar dat de kans daarop niet zo groot is ;)
Hmm.... w.s. heb je gelijk als je zegt dat de kans klein is dat je hem krijgt :P

Wel fascinerend om te zien dat de "wetenschap" het onmogelijk acht en er tegelijkertijd een enorme groep mensen is dat zegt 'het kan/ik heb het gemaakt'.

Ik sluit me daarom maar niet aan bij "eerst zien dan geloven" want geloven impliceert het niet zeker te weten.... :D

Liever hou ik vast aan 'het kan, totdat het tegendeel, voor mij, bewezen is.

Grz 2 all, Mike

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Liever hou ik vast aan 'het kan, totdat het tegendeel, voor mij, bewezen is'.
Gezien de wetten der thermodynamica kun je beter zeggen:
Liever hou ik vast aan 'het kan NIET , totdat het tegendeel, voor mij, bewezen is'.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 13

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Jan van de Velde schreef:Gezien de wetten der thermodynamica kun je beter zeggen:
Liever hou ik vast aan 'het kan NIET , totdat het tegendeel, voor mij, bewezen is'.


Ik heb wat gelezen, maar kom dat niet echt tegen ;)

En.. als het voor mij niet duidelijk is, vind ik 'NIET' zo negatief klinken. Dan hou ik liever vast aan wat positiefs.

Iets als 'ik kan alles wat jij kan!, maar dan beter!, vind ik wel leuk klinken :D , i.i.g. beter dan ' als het makkelijk

was kon iedereen het wel' ... die is zo jammer :P Ook hou ik vast aan, 'alles kan gratis' :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Ik heb wat gelezen, maar kom dat niet echt tegen :D
't Gaat 'm om de eerste hoofdwet: behoud van energie. Die wet impliceert de onmogelijkheid van een PM omdat ze duidelijkmaakt dat er niet zomaar van nergens energie kan bijkomen. Op wat voor machine je ook uitvind zal ergens verlies zitten, dat je niet zomaar kan recupereren.

(Enfin, Jan zal het vast wel beter kunnen uitleggen.)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Een simpele "werkende?" magneet motor.

Ik heb wat gelezen, maar kom dat niet echt tegen :D
in die link, Eerste Hoofdwet

en die linkt door naar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_wet_va..._thermodynamica

waar men opent met:
De eerste wet van de thermodynamica stelt dat energie niet verloren kan gaan noch uit het niets kan ontstaan. De wet staat algemeen bekend als de "Wet van behoud van energie". Er kunnen alleen omzettingen van energie plaatsvinden. De tweede wet van de thermodynamica stelt daarnaast nog andere voorwaarden aan de toegelaten omzettingen.
Die wetten bestaan al even:
De Franse ingenieur Sadi Carnot formuleerde in 1825 als eerste deze wet, die in de loop van de 19de eeuw verder werd uitgewerkt.
En ondanks twee eeuwen driftig zoeken is men er nog niet in geslaagd mogelijkheden te ontdekken deze te omzeilen. Dus in dezen kun je vooralsnog beter even met twee benen op de grond blijven.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer