Radar detector detector

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 49

Radar detector detector

Hoe is het mogelijk dat oom agent mijn detector kan detecteren ? Dat ding zend toch niks uit, het snuffelt toch alleen naar radarsignalen. Of kun je ook detecteren of een auto de radio ook aan heeft staan ? Dat ding ontvangt toch ook alleen maar radiogolven.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Radar detector detector

"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 7.068

Re: Radar detector detector

Hoe is het mogelijk dat oom agent mijn detector kan detecteren ?
Volgens mij is het het volgende verhaal:

Om de golven te detecteren moet het signaal naar een frequentieband verplaatst worden waarin je daadwerkelijk bewerkingen kan doen. Bij dit proces wordt het inkomende signaal vermenigvuldigt met een signaal met de frequentie die in de buurt zit van het te detecteren signaal. Dit extra signaal zit zo dicht bij de te detecteren frequentie dat het door het filter op de antenne wordt gezet en dus wordt uitgezonden. Dit uitgezonden signaal is wat de radar-detector-detector opvangt.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Radar detector detector

Is het dan een optie om een radardetector-detector-detector op de markt te brengen? :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 2.589

Re: Radar detector detector

Is het dan een optie om een radardetector-detector-detector op de markt te brengen?


Yup dat bestaat het probleem is dat bij resonantie om het radiosignaal te dedecteren het hetzelf ruis opwekt en dat je dit indien hij niet goed afgeschermd is opnieuw kunt dedecteren.

Maar ik denk dat JVDV dat zelf beter zal weten.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Radar detector detector

Hoe is het mogelijk dat oom agent mijn detector kan detecteren ? Dat ding zend toch niks uit, het snuffelt toch alleen naar radarsignalen. Of kun je ook detecteren of een auto de radio ook aan heeft staan ? Dat ding ontvangt toch ook alleen maar radiogolven.
Om even het heilige boontje te gaan spelen: radardetectors zijn in Nederland verboden en de politie zoekt actief met radar-detector detectors naar mensen die zo'n ding in de auto hebben. Ze kunnen het apparaat alleen detecteren als deze ook daadwerkelijk aan staat, maar als deze uit staat heb je er dus zelf niks aan.

Mocht je betrapt worden: Je detector wordt in beslag genomen en je krijgt een boete van 250 euro.

Voor zover ik weet kunnen de radardetectors trouwens geen laserguns vinden.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Radar detector detector

Een lidar is te detecteren via een speciale detector en zelfs om de tuin te leiden.

http://auto.howstuffworks.com/radar-detector4.htm
"Meep meep meep." Beaker

Reageer