"Auw!" in andere culturen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

"Auw!" in andere culturen

Klopt het dat de uitroep van pijn in alle culturen/landen/werelddelen "Auw!" is (of iets wat daar sterk op lijkt)? Of zijn er culturen waar zo'n uitroep heel anders klinkt? En waarom roepen de meeste mensen "Auw!"? Heeft dat met de stembanden te maken ofso?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 792

Re: "Auw!" in andere culturen

Mensen die 'auw' roepen doen dat niet impulsief. Dat is 'gespeeld en gecontroleerd'. Al eens opgemerkt dat iemand die echt pijn heeft gewoon brult ('aaaaa'). Als ik kijk naar Japanse films en dergelijke dan zie ik ook dat zij andere dingen roepen als ze pijn hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.623

Re: "Auw!" in andere culturen

Mensen die 'auw' roepen doen dat niet impulsief.  Dat is 'gespeeld en gecontroleerd'. Al eens opgemerkt dat iemand die echt pijn heeft gewoon brult ('aaaaa'). '
Oke, auw of aaaaa lijkt natuurlijk wel veel op elkaar, maar waarom juist deze klanken?
Als ik kijk naar Japanse films en dergelijke dan zie ik ook dat zij andere dingen roepen als ze pijn hebben.
Wat roepen ze dan?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: "Auw!" in andere culturen


Berichten: 8

Re: "Auw!" in andere culturen

hetzelfde met diergeluiden. een hond zegt niet letterlijk woef en waf. zo heeft men dat verwoord. ik heb ergens gelezen wat verschillende diergeluiden in verschillende talen waren, en die leken bij de meeste talen erg op elkaar, maar er waren ook opvallende verschillen. zelfde met pappa en mamma en het toetergeluid van een auto. in nederland is dat 'toet' en in het engels 'honk'.

Reageer