Springen naar inhoud

Frequentie van bepaalde ziekten

• Log in om te kunnen reageren

Bograb

Bograb

• >25 berichten
  • 80 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 juli 2006 - 19:28

Zou iemand mij kunnen vertellen hoeveel mensen ter wereld er lijden aan:
- Alzheimer
- Parkinson
- diabetes mellitus
- kanker
Desalniettemin sommeerde de accountant-administratieconsulant het achenebbisje jongetje te zandzeepsodemineraalwatersteenstralen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

albert davinci

albert davinci

• >1k berichten
  • 3165 berichten
  • VIP

Geplaatst op 26 juli 2006 - 21:06

Dat is nog maar een klein deel van het rijtje.
Wat te denken van ademhalingsaandoeningen (asthma, COPD), autisme, ADHD, psychose, hart- en vaataandoeningen, gebreken aan wervels en rug enz. enz. enz.

Ik vind de vraag op zich wel interessant als we het iets anders formuleren. Hoe veel procent van de mensen heeft een aandoening die het functioneren redelijk tot ernstig belemmert? Hoeveel procent wanneer je het categoriseert per leeftijdsgroep. Ik durf rustig te stellen dat de meeste mensen zouden verschieten als ze de getallen zien.
Daar zitten veel aandoeningen in onze rijtjes die bij minstens een paar % van de mensen voorkomen.
Daar moet ik dan wel de kanttekening bij maken dat er ook veel mensen zijn die een aantal ernstige aandoeningen hebben of juist weer geen enkele aandoening hebben.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures