Springen naar inhoud

maken van paar stoffen

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 23 oktober 2004 - 16:59

jo
weten julie soms hoe ik
salpeterzuur/HNO3
zwavelzuur/H2SO4
fosfor/ H3PO4
zoutzuur
kan maken + reactiescheas

dank u op voorands

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

NASE

NASE

• >250 berichten
  • 385 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 oktober 2004 - 17:21

Maakt het veel uit welke de basis stoffen, je hebt namelijk zeer veel mogelijkheden. Die afhangen van welke stoffen je moogt gebruiken, kunt gebruiken.

Je kunt de meeste van die stoofen waarschijnlijk ook gewoon kopen. Als het huiswerk is plaats je het beter in het daarvoor bestemde forum.

N2O5 + H2O => 2*HNO3
SO3 + H2O => H2SO4
P2O5 + 3*H2O => 2*H3PO4

Zoutzuur, te lui om het op te zoeken.

Cl2O5 + H2O => 2*HClO3

Uitleg nodig???

• Gast

Geplaatst op 24 oktober 2004 - 12:53

Koop het boek " Anorganische Chemie" van A.Delaruelle en Dr.A.i.Claes.
Dit is de chemische bijbel voor elke beginneling.Studeer het grondig van a tot z en op het einde ben je al een slim baasje en weet je verdomd goed wat zwavelzuur is.Doen en je zult het je nooit beklagen.Chemie is één van de drie poten waarop onze welvaart steunt.mechanika,electriciteit
en chemie.De een kan niet meer bestaan zonder de ander.

• Gast

Geplaatst op 24 oktober 2004 - 17:29

is dat niet te moeilijk?
want ik zit in een 4de jaar economie
dus chemie is niet men strekste kant maar het intereseert me enorm
wat staat er allemaal in?

• Gast

Geplaatst op 24 oktober 2004 - 18:41

Als je werkelijk geinterresseerd bent in iets, gaat die studie toch vanzelf.
Heb geduld en leer bladzijde na bladzijde.Rome is ook niet in één dag gebouwd.Begin bij het begin en voor je het weet wordt je begrip groter en neemt je interresse nog toe.Wie zegt je dat je daar volgend jaar moet mee klaar zijn ?Ik heb nooit geen chemie gezien op school en heb zeker een paar schoenen versleten met van de ene naar de andere biblioteek te lopen.Het weinige geld dat ik kreeg was stevast voor de apoteker en de drogist.Ik had een klein kamertje ingericht als labo,en deed er de proefjes na van in de boek.Geld voor universiteit was er bij ons thuis niet.Met wat minder heb ik ook mijn brood verdient.

• Gast

Geplaatst op 29 december 2004 - 10:28

weet iemand van u ook hoe effectief zwavelzuur te maken

ik ken de reactievergelijking, maar hoe kom ik aan zwaveloxide of gewone zwavel?

• Gast

Geplaatst op 29 december 2004 - 12:57

Zwavelzuur,salpeterzuur,azijnzuur,etc,die producten zijn spotgoedkoop.De meest efficiente manier is,ze te kopen.Die zijn te verkrijgen in 1 en 5l.Voor de prijs van het glaswerk dat je nodig hebt koop je vele liters zwavelzuur,met een kwaliteit die je nooit kunt evenaren.Firma:BEVEPE te Brugge.

• Gast

Geplaatst op 29 december 2004 - 13:11

weet iemand van u ook hoe effectief zwavelzuur te maken

ik ken de reactievergelijking,[ maar hoe kom ik aan zwaveloxide of gewone zwavel?[

Het is zwaveldioxide.Ontstaat door de oxidatie(verbranden)van zwavel.Het gele poeder dat men soms tegen de hevel strooit om honden af te weren,dat is zwavel.Met een pakje zwavel in de kachel te gooien bestreed men schouwbranden.De zwaveldioxide verdreef de lucht uit de schouw.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2005 - 12:53

Zwavelzuur,salpeterzuur,azijnzuur,etc,die producten zijn spotgoedkoop.De meest efficiente manier is,ze te kopen.Die zijn te verkrijgen in 1 en 5l.Voor de prijs van het glaswerk dat je nodig hebt koop je vele liters zwavelzuur,met een kwaliteit die je nooit kunt evenaren.Firma:BEVEPE te Brugge.

en waar kan je die zuren kopen, zwavelzuur, azijnzuur, salpeterzuur, mierenzuur en nog enkele zwakke zuren kun je wel in een doe het zelf zaak kopen, maar salpeterzuur en fosforzuur en chloorzuur, waar kan je dat kopen? in Belgie?

• Gast

Geplaatst op 08 januari 2005 - 18:46

Fiers NV Noordlaan 29/2 8520 Kuurne(bij Kortrijk)

Glaswerk,toestellen,optiek,chemicalien etc.Je moet wel een volledige verpakking kopen.Er wordt niets uitgeschept of overgegoten.Dure zaken worden soms verkocht in een verpakking van 1gr,5gr,10gr of 25gr.De minder dure zaken komen per 1kg of 2,5kg.Deze stoffen zijn pro analyse of toch zeer zuiver wat de prijs doet toenemen.Met een recente kataloog weet je wat je bestelt en moet je nadien niet schrikken over de prijs.Die zaken worden meestal aangekocht door grote bedrijven en scholen,door mensen die het niet moeten betalen met eigen geld en het nog kunnen inbrengen in de belastingsaangifte.Dit maakt het ook niet goedkoper.

• Gast

Geplaatst op 08 januari 2005 - 20:21

zijn er geen andere methoden?
bij een apotheek bijvoorbeeld, kan je daar ook niet het een en ander kopen?

Bean

Bean

• >250 berichten
  • 505 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2005 - 23:02

Het is zwaveldioxide.Ontstaat door de oxidatie(verbranden)van zwavel.Het gele poeder dat men soms tegen de hevel strooit om honden af te weren,dat is zwavel.Met een pakje zwavel in de kachel te gooien bestreed men schouwbranden.De zwaveldioxide verdreef de lucht uit de schouw.

Volgens mij ontstaat oxidatie niet door verbranding maar door lange blootstelling aan lucht, dat is in ieder geval met metalen zo. :wink:

Bean :shock:
I never wanted to change the world, but the world changed me...

• Gast

Geplaatst op 09 januari 2005 - 09:58

Verbranding = oxidatie .Het kan snel gaan met vuurverschijnsel en warmteuitstraling of zeer traag,zoals het oxideren van metalen.De warmte van uw lichaam,de werking van uw spieren zijn het gevolg van oxidatie.Bij een trage oxidatie komt er ook warmte vrij.Het gaat te traag en te verspreid in tijd om het op te merken.Leg zwavel open aan de lucht en je zult nog zéér lang moeten wachten op je SO2.Vele oxidaties komen pas op gang bij verhoogde temperatuur.De vrijgekomen reactiewarmte ondersteund dan het verdere verloop van de reactie.Een kaars moet men eerst aansteken,pas dan kan hij verder branden.Een ontploffing is een zéér zéér snelle reactie tot soms 3000 m/sec.

Robin85

Robin85

• >250 berichten
  • 365 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 januari 2005 - 16:07

H3PO4: koop een fles cola

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures