Springen naar inhoud

Draadloze energie overdracht.

• Log in om te kunnen reageren

solarplanet

solarplanet

• >250 berichten
  • 380 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 juli 2006 - 16:10

Radiotorens en zenders zenden grote vermogens naar telefoon tvs enzv. een vorm van draadloze energie overdracht.

Is het ook mogelijk om het zelfde vermogen dat uitgezonden wordt met min. verliezen te ontavngen en omtezetten in elektrisch gebruik,dat zou nl transportkabel besparen?

In de alternatieve elektro wereld had nikola tesla daar al patenten op,maar die zijn vreemd genoeg nog niet in gebruik genomen?

Waarom gebruiken ze geen draadloze energie overdrachts systemen?
Stop de overbevolking

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6613 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 28 juli 2006 - 16:25

Omdat het nog niet mogelijk is om grote vermogens op die manier te ontvangen.
Je moet daarbij bedenken dat radio- en tv-zenders geen vermogen overbrengen, ze brengen informatie over. Daarbij zenden ze vaak wel grote vermogens uit, maar dat vermogen gaat grotendeels verloren in de ruimte. Slechts een zeer gering deel van het uitgestraalde vermogen komt daadwerkelijk in de ontvangantennes binnen.

wombat

wombat

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juli 2006 - 07:49

Radiotorens en zenders zenden grote vermogens naar telefoon tvs enzv. een vorm van draadloze energie overdracht.

Is het ook mogelijk om het zelfde vermogen dat uitgezonden wordt met min. verliezen te ontavngen en omtezetten in elektrisch gebruik,dat zou nl transportkabel besparen?

In de alternatieve elektro wereld had nikola tesla daar al patenten op,maar die zijn vreemd genoeg nog niet in gebruik genomen?

Google eens naar "Tesla"
Het eerste wiel was echt niet rond

Vantazzy

Vantazzy

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2006 - 21:31

Tesla Soils... Heb dat weleens ergens gezien... was dat geen spel of zo van? Command & Conquer?

Stel je voor dat zoiets echt werkt voor al bewaking van je huis... Wel zielig voor de beestjes die achteloos voorbij gevlogen of gekropen komen... ;-)

Mvg,
Vantazzy
A Man's Experience Does Never Exceeds It's Expectations
Ik kom uit een tijd waar het spelletje PONG nog moest worden uitgevonden...

Franske

Franske

• >250 berichten
  • 337 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2006 - 21:46

Omdat het nog niet mogelijk is om grote vermogens op die manier te ontvangen.
Je moet daarbij bedenken dat radio- en tv-zenders geen vermogen overbrengen, ze brengen informatie over. Daarbij zenden ze vaak wel grote vermogens uit, maar dat vermogen gaat grotendeels verloren in de ruimte. Slechts een zeer gering deel van het uitgestraalde vermogen komt daadwerkelijk in de ontvangantennes binnen.

Zenders verbruiken Megawatjes en we ontvangen microwatjes. Er wordt heel wat versterkt in een ontvanger, om fatsoenlijk signaal niveau's te verkrijgen en dan is dit nog vaak maar in de orde van 1 tot 100 Watt.

Ik zou meer denken om elektrische energie om te zetten in een Laser straal (zeer hoge intensiteit) en dit te richten op een ontvanger die dit licht weer omzet naar elektrische energie. Probleem zit hem in het richten en in de ontvanger (vermoed ik :roll: )
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44891 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 31 juli 2006 - 21:52

Ik zou meer denken om elektrische energie om te zetten in een Laser straal (zeer hoge intensiteit) en dit te richten op een ontvanger die dit licht weer omzet naar elektrische energie. Probleem zit hem in het richten en in de ontvanger (vermoed ik  )

Om nog maar niet te spreken van de argeloze voorbijganger die zich tussen zender en ontvanger begeeft..... :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Ruben Kwast

Ruben Kwast

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 31 juli 2006 - 22:04

Ik zou meer denken om elektrische energie om te zetten in een Laser straal (zeer hoge intensiteit) en dit te richten op een ontvanger die dit licht weer omzet naar elektrische energie. Probleem zit hem in het richten en in de ontvanger (vermoed ik  )

Om nog maar niet te spreken van de argeloze voorbijganger die zich tussen zender en ontvanger begeeft..... :roll:

Inderdaad, ik moet er niet aan denken dat er grote hoeveelheden volt en watt door mijn huis zoeven... :P
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

kwukduck

kwukduck

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2006 - 19:15

er zijn apparaatjes beschikbaar waarmee je netstroom draadloos kunt overzenden, hier word wel zeer sterk afgeraden om iets 'tussen' de verbinding te plaatsen.

Dirk B

Dirk B

• >100 berichten
  • 132 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2006 - 21:24

Kan je die apparaatjes eens nader omschrijven, merk? website? afbeelding? waar te koop?

scalarpotential

scalarpotential

• 0 - 25 berichten
  • 23 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 01 augustus 2006 - 22:52

Volgens mij wilde Tesla de ionensfeer gebruiken om zijn stroom door te zenden. Dit zou dan rond de aarde gaan en bij aankomst enkele malen in vermogen gegroeid zijn. Dit was draadloze energie transport en electriciteit 'generatie'.

Hij had alleen net hiervoor zijn investeerder J. P. Morgan overtuigd te investeren in zijn dynamo's en in kabels in de grond voor de bedachte wisselspanning. Tesla dacht dus dat ie de aarde wel even tot dynamo kon omtoveren. Dit wireless en generator/dynamo loze nieuwe idee lag niet in de richting waarin net grootte sommen geld waren gegaan. J.P. Morgan moest er niet aan denken.

Dus nu concluderen de meeste eletro technici dat dat een absurt idee is wat nooit had gelukt of zou kunnen.

solarplanet

solarplanet

• >250 berichten
  • 380 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2006 - 16:08

Hellemaal goed scalarpotentiaal ,tesla was geniaal en gaat de meest hun verstand te boven,ik heb helaas niet voldoende technische opleiding om mijn intuitie te bewijzen.

tesla zond ook lage golven naar het centrum vd aarde naar de nikkel ijzer kern die ook het vermogen versterkte en dus ook korte golven naar de ionosfeer met zn wardencliff tower.hij wist snachts de ionosfeer optelichten zodat het dag leek en was ver over de atlantic te zien zo schreef hij.

Mysterieus is zijn ook uitspraken van tesla die het over andere golven had dan bv hertzianse golven,tesla had het over korte golven dmv occilation en lange staande golven die alles penetreerde en die verschilend waren vd zgn hertziaanse golven?

dat het wat was bewijst ook de ontdekkingen van de canadees hutchison die experimenteerde met een draadloze transmissie van tesla en de wonderlijke ontdekking deed dat hij op een speciale manier zware voorwerpen kon laten zweven en ijzeren staven kon verpulveren en doorbeamen.zo liet hij bv een kanonskogel omhoog zweven door er golven op te richten.

Maar om terug te komen op het verhaal,tesla had uitvindingen,ontvangers die het geheel uitgezonden vermogen konden ontvangen,want anders heeft het geen nut.

ik zoek dus beantwoorders die daar verstand van hebben.
Stop de overbevolking

Vantazzy

Vantazzy

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 augustus 2006 - 16:19

Was het idee van Tesla niet al verwezenlijkt in die insektendoders? (mischien vergezocht, maar in ieder geval een idee ervan afgeleid)

Wat de rest betreft, vind ik Tesla's uitvinding ergens ook weer lijken op een soort Doomsday-device... Zoiets kan altijd uit de hand lopen, want electriciteit kun je nooit vertrouwen (elke bliksem is uniek)... Electriciteit via de lucht heeft wel iets goddelijks...

Maar zal verder hier niet meer op reageren, want mijn kennis over Tesla is niet toereikend genoeg om hier over mee te kunnen praten.

Mvg,
Vantazzy

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures