Vroeg fluitende vogels

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 301

Vroeg fluitende vogels

't is nu rond 5 uur s'ochtend, de zon begint op te komen en de vogels beginnen te fluiten :roll:

Maar waarom hoor ik s'ochtends meestal de vogels wel fluiten en overdag/s'avonds niet?

(Vooral omdat het me stoort om nu nog in slaap te vallen :P )

Ik heb geprobeert te zoeken, maar kon niks vinden.

Hopelijk weet iemand dit :P
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 30

Re: Vroeg fluitende vogels

Ik weet ook niet precies, maar heb wel paar vermoedentjes. Hanen kraaien toch ook als het weer licht wordt. En als het overdag heel warm is dan heb je als vogeltje toch ook geen zin om overdag als een gek te gaan fluiten :)
Motto motta?

Berichten: 333

Re: Vroeg fluitende vogels

ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag, vogels gebruiken hun communicatie meer om voedsel aan te duiden smorgens dan bvb smiddags, omdat ze allemaal bij licht wakker worden, daarna zijn er vogels die bvb om 10 u iets vinden, andere om 12 pas dus wordt het gefluit meer verspreid.

naarmate de dag vordert.

simpelweg smorgens is het piekuur in de lucht.

Berichten: 329

Re: Vroeg fluitende vogels

PAAC schreef:'t is nu rond 5 uur s'ochtend, de zon begint op te komen en de vogels beginnen te fluiten :?:  

Maar waarom hoor ik s'ochtends meestal de vogels wel fluiten en overdag/s'avonds niet?

(Vooral omdat het me stoort om nu nog in slaap te vallen :) )

Ik heb geprobeert te zoeken, maar kon niks vinden.

Hopelijk weet iemand dit ;)
Intuitief antwoordje, gewoon natte vinger werk. Als de zon opkomt, de morgen weer aanloeit, worden alle vogels wakker, min of meer gelijk, en ze bruisen van energie om weer aan hun vogeltaakjes te beginnen dus ze beginnen meteen met zijn allen te fluiten.

En dat blijven ze gewoon doen, de hele dag door, maar niet meer tegelijk in koor. Wat mooi is dat trouwens he? Tot voor kort woonden we in een park, en dan in de zomer, met de ramen open die vogels 'smorgens te horen...daar gaat niets boven, zelfs niet de Matthäus-Passion.
just curious

Reageer