raar insect

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Berichten: 333

raar insect

Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 301

Re: raar insect

Denk dat 't nep is...

Maar als je tegenwoordig ziet wat voor insecten er allemaal zijn, zal ik er niet raar van opkijken als ie toch wel echt zou zijn :roll:
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 4.546

Re: raar insect

een rups ofzo?
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Berichten: 199

Re: raar insect

Als dat zwarte ding een tafelpoot was, was het wel de grootste rups die ik ooit gezien heb!

En sowieso wat groot voor een insect.

Kan iemand verstaan wat die vrouw zegt behalve 'don't touch it!'?

Ik zou anders wel denken dat dit ding bijzonder genoeg is om in het nieuws te komen als het 'nieuw' is...

Misschien is het wel een hartstikke leuk huisdier! ;-) Apport!

Berichten: 333

Re: raar insect

Het is een Megalopyge Opercularis, of een flanel mot.

deze moet nog vleugels krijgen.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: raar insect

"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 333

Re: raar insect

The puss caterpillar, or woolly slug, is the most poisonous caterpillar in the United States. Its poison is hidden in hollow spines among its hairs. This hairy caterpillar is found in the southern states, ranging west through most of Texas and north to Maryland and Missouri.

The fur of the larva contains venomous spines that cause extremely painful reactions in human skin upon contact. The reactions are sometimes localized to the affected area but are often very severe, radiating through the limb and causing numbness, tingling, rashes and blisters, and more systemic symptoms such as chest pain and anaphylaxis. Ironically, the resemblance of the larvae to soft, colorful cotton balls encourages people to pick them up and pet them.

Geen huisdier dus......
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 824

Re: raar insect

Het is lastig in te schatten hoe groot dat ding nou precies is. Ik denk eigenlijk niet dat het een Megalopyge Opercularis is. Ik schat dat het de grote heeft van een kleine hond, omdat je een soort voegstreep in de grond ziet. Het ding ziet er te knuffelachtig uit, alhoewel ik dat ding liever niet in mijn handen heb. Het is vast nep, een hulpeloos hondje dat is omgebouwd tot alien insect.

Het kan natuurlijk wel iets zijn, maar zeker geen alien...

Wat die vrouw zei was trouwens: "O my, we had one of those when you were gone. Don't touch it!"

Edit: Ik heb nog even wat opgezocht. Als dat ding zo groot is als ik denk, is het geen insect: klikkerdeklik.

FYI: een stick-insect is een wandelendetak.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 333

Re: raar insect

Ruben Kwast schreef:Het is lastig in te schatten hoe groot dat ding nou precies is. Ik denk eigenlijk niet dat het een Megalopyge Opercularis is. Ik schat dat het de grote heeft van een kleine hond, omdat je een soort voegstreep in de grond ziet. Het ding ziet er te knuffelachtig uit, alhoewel ik dat ding liever niet in mijn handen heb. Het is vast nep, een hulpeloos hondje dat is omgebouwd tot alien insect.  

Het kan natuurlijk wel iets zijn, maar zeker geen alien...

Wat die vrouw zei was trouwens: "O my, we had one of those when you were gone. Don't touch it!"

Edit: Ik heb nog even wat opgezocht. Als dat ding zo groot is als ik denk, is het geen insect: klikkerdeklik.  

FYI: een stick-insect is een wandelendetak.
waar zie jij staan dat het geen insect is ?????
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 824

Re: raar insect

Ruben Kwast schreef:knip...


waar zie jij staan dat het geen insect is ?????


Ik trek een logische conclussie, als het ding inderdaad zo groot is als een kleine hond, kan het nooit een insect zijn. Het grootste insect, zoals je kan zien op de gegeven site, is even groot als een hand (de mijne dan...). Ik kan het verkeerd hebben gezien, maar het is iig geen Megalopyge Opercularis.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 333

Re: raar insect

dus je gaat zeggen dat die tafelpoot even groot is of groter dan je hand ?????
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 824

Re: raar insect

dus je gaat zeggen dat die tafelpoot even groot is of groter dan je hand ?????
Ben ik echt zo verwarrend??? :)

Alles even op een rijtje:

Ik denk dat het ding dat we hebben gezien op het filmpje even groot is als een kleine hond. Dat denk ik, omdat ik dat kan afleiden van de omgeving, met name die scheur in de grond.

Als het ding zo groot is als een kleine hond, is het geen insect want dit is het grootste insect.

Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben, dan zeg je het maar. Ik denk dat je genept wordt, juist omdat je vrij weinig ziet waarmee je de grootte kan vergelijken. Als je goed kijkt naar het filmpje, zie dat het beest de grond snuffeld. Een honden neus is ook duidelijk zichtbaar. Ik vermoed dat het inderdaad een kleine hond is, opgetuigt als alien insect.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 301

Re: raar insect

op wiki vondt ik deze extra info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Megalopyge_opercularis

(klikte op eerste plaatje uit de link van wouter)

en toen ging ik de video bekijken bij external links:

http://www.youtube.com/watch?v=OeNggIGSKH8

en het is dezelfde video als waar dit bericht mee begon...
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 333

Re: raar insect

Ik ga hier niet meer op replyen, eens je de grens overschrijd zeg ik neen, wat is er fake aan man ????
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 824

Re: raar insect

Ben ik de enige die er een hond in ziet? Maja, wat het ook is, ik word er niet echt anders van.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gesloten