legaliseren drugs

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

legaliseren drugs

Ik ben een voorstander van het legaliseren van alle drugs.

Het is de war on drugs die de maatschappij de meeste schade aanricht en niet zozeer de drugs zelf.

Schadelijk zijn de hoge drugsprijzen, de duw naar criminaliteit en onhygiene door het in een verdomhoekje te stoppen.

Laat ons stoppen met belasting betalen om deze niet te winnen oorlog te voeren en starten met belasting ontvangen door het drugscircuit in de legitieme hoek te drukken.

Niet alleen is dit financieel veel aantrekkelijker, ook zal onze maatschappij een veiliger maatschappij worden en zal de drugsproblematiek makkelijker aan te pakken zijn doordat er vanuit legaliteit makkelijker de problemen te overzien zijn en hulp geboden kan worden.

Laat ons weer controle krijgen!!!

Berichten: 89

Re: legaliseren drugs

Yep, en al die kerels die aan het flippen zijn en vooral degenen die aan het zware spul zitten hun controle verliezen en gaan moorden ed...

Vergeet het man...ik heb al gezien waartoe een junkie instaat is...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: legaliseren drugs

gewoon schreef:Yep, en al die kerels die aan het flippen zijn en vooral degenen die aan het zware spul zitten hun controle verliezen en gaan moorden ed...

Vergeet het man...ik heb al gezien waartoe een junkie instaat is...
Je gaat er nu vanuit dat er door legaliseren een groter drugsprobleem ontstaat, maar waarom?

Als we het hebben over heroinejunks en hun vervelende gedrag hebben dan kan ik je geruststellen, heroine maakt niet agressief itt tot cocaine of alcohol.

Ook een leuk weetje; heroine veroorzaakt geen orgaan en weefselbeschadigingen.

Wat heroinejunks tot zo'n verschrikkelijke last maakt is de verslaving en het feit dat heroine illigaal is.

Hierdoor zijn de drugs onnodig duur en worden de junks onnodig de criminaliteit in geduwd om hun drugs te bekostigen.

Hiervoor zijn prima programma's op te zetten waardoor een junk naast zijn heroine ook prima in staat is een appartement, gezonde voeding en middelen kan aanschaffen om hygienisch te gebruiken.

Ook een feit: juist omdat heroine zo duur is word het gespoten, op die manier haalt de junk het maximale uit de drugs; er wordt niks verspild.

Dit spuiten veroorzaakt op zijn beurt een reeks van gezondheidsklachten.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: legaliseren drugs

Het is de war on drugs die de maatschappij de meeste schade aanricht en niet zozeer de drugs zelf.
Waarom is het schadelijk voor de maatschappij als een individu zich tot pulp wil spuiten? Waarom accepteren we het gemakkelijker van alcoholosten? Dat is immers vrij verkrijgbaar. Sterker nog: het is stoer om veel te drinken.
Laat ons weer controle krijgen!!!
Controle?

Volgens mij vergeet je dat als we met z'n allen gemakkelijker aan (hard)drugs kunnen komen, de vraag waarschijnlijk zal stijgen. Aanbod creeerd vraag, dat is een bewezen principe lijkt me.

Wil je meer mensen aan de drugs? Lijkt me geen goed plan.

Question is: als je (hard)drugs uit het donkere steegje haalt en het bij AH in de schappen legt, denk je dat het aantal verslaafden zal toenemen?

Zo nee: waarom niet?

http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o18...1890n17539.html

Daar staat "Nederland kent minste probleemgebruikers van harddrugs in EU-15"

En er staat (over alcohol) "Misbruik hoog, afhankelijkheid laag in Nederland"

De laatste van de twee is vrij te koop. Zelfs opgeleukt met kleurtjes en veel suiker om het maar aan de jeugd te verkopen.. Is dat goed?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: legaliseren drugs

Waarom is het schadelijk voor de maatschappij als een individu zich tot pulp wil spuiten? Waarom accepteren we het gemakkelijker van alcoholosten? Dat is immers vrij verkrijgbaar. Sterker nog: het is stoer om veel te drinken.
Ook een alcoholist wordt door de maatschappij met de nek aangekeken, dit wordt evenmin geaccepteerd.

Laat ons wat geleerd hebben van de drooglegging begin deze eeuw en de consequenties die deze tot gevolg had.

Waarom nog steeds grote criminelen een baan aan blijven bieden door de andere drugs nog steeds in de illegaliteit te houden?

Mensen blijven drinken, ook als het niet meer vrij verkrijgbaar is, door het illigaal te maken creeer je alleen maar meer geweld en criminaliteit.
Controle?

Volgens mij vergeet je dat als we met z'n allen gemakkelijker aan (hard)drugs kunnen komen, de vraag waarschijnlijk zal stijgen. Aanbod creeerd vraag, dat is een bewezen principe lijkt me.

Wil je meer mensen aan de drugs? Lijkt me geen goed plan.
Of meer mensen aan de drugs gaan als het gemakkelijker te verkrijgen is lijkt mij maar zeer de vraag, om dit tegen te gaan zijn afhankelijk van de drugs prima programma's op te zetten.

Je kunt gebruikers en hun gebruik gaan registreren, je kunt maximale hoeveelheden per persoon in gaan stellen, je kunt hulp aanbieden bij probleemgebruik en makkelijker werken met preventie.

Er is vanalles te bedenken.
Question is: als je (hard)drugs uit het donkere steegje haalt en het bij AH in de schappen legt, denk je dat het aantal verslaafden zal toenemen?

Zo nee: waarom niet?
Zie hierboven, maar daarnaast wil ik er aan toevoegen; zelfs al zouden het aantal verslaafden toenemen, wat dan nog?

Liever heb ik een aantal verslaafden erbij dan dat mijn oma met veel geweld beroofd wordt of mijn tante in Limburg die op een uitkering leeft in een zwaar crimineel milieu terechtkomt omdat ze haar genoodzaakt voelt wat hennepplanten op zolder te verbouwen om een extra zakcentje.

Ik wil op mijn beurt gewoon een paar xtc-pilletjes kunnen kopen zonder te maken te hebben met duistere figuren die niet te vertrouwen zijn evenals het maar afwachten is wat er in die pilletjes verwerkt zit.

Omdat de overheid wat denkt te maken te hebben met wat ik gebruik dwingt ze mij die kant op.
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1890n17539.html

Daar staat "Nederland kent minste probleemgebruikers van harddrugs in EU-15"

En er staat (over alcohol) "Misbruik hoog, afhankelijkheid laag in Nederland"

De laatste van de twee is vrij te koop. Zelfs opgeleukt met kleurtjes en veel suiker om het maar aan de jeugd te verkopen.. Is dat goed?
Dit hoor je mij niet zeggen, ik probeer hier geen drugs te promoten, veel verstandiger is het om er van af te blijven.

Ik ben van mening dat de overheid drugsgebruik tegen moet gaan, het is de manier waarop dit gebeurt die ik aan het bestrijden ben.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: legaliseren drugs

Ik ben van mening dat de overheid drugsgebruik tegen moet gaan, het is de manier waarop dit gebeurt die ik aan het bestrijden ben.
Hoe?

Je verwacht toch niet werkelijk dat het te registreren is wie, hoeveel gebruikt van wat?
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: legaliseren drugs

jdr schreef:Ik ben van mening dat de overheid drugsgebruik tegen moet gaan, het is de manier waarop dit gebeurt die ik aan het bestrijden ben.
Hoe?

Je verwacht toch niet werkelijk dat het te registreren is wie, hoeveel gebruikt van wat?
Het valt iig prima te registreren aan wie je wat verkoopt.

Om illegale handel van het legaal gekochte goed tot op zekere hoogte tegen te gaan kun je hiernaast de straffen op illigale handel flink opschroeven zodat het een flink risico wordt om de registratie te omzeilen.

De keuze tussen duur en bestrafbaar ongeregistreerd gebruik en betaalbaar volkomen legitiem gebruik lijkt me een prima weg om toch te laten geregistreerd te laten gebruiken.

Helemaal waterdicht krijg je dit natuurlijk niet, maar dat mag geen reden zijn om het dan maar helemaal niet uit te voeren.

Berichten: 118

Re: legaliseren drugs

Ik verwacht bij een compleet vrije drugs markt een verschuiving van de schade. De inbraakjes en overvallen zullen dratisch afnemen, maar de sociale schade en node aan mentale zorg zal sterk groeien. Minder drempels -> meer gebruikers. Wel zullen verslaafden makkelijk afkicken omdat er geen, of een zwakker, junk 'mileu' is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: legaliseren drugs

jdr schreef:Het valt iig prima te registreren aan wie je wat verkoopt.

Om illegale handel van het legaal gekochte goed tot op zekere hoogte tegen te gaan kun je hiernaast de straffen op illigale handel flink opschroeven zodat het een flink risico wordt om de registratie te omzeilen.
De registratie lijkt me ook niet zo'n probleem. Tot je mensen zonder papieren (daklozen?) het spul moet verkopen.. die kunnen zich lang niet altijd legitimeren volgens mij.

Als je mensen vervolgens ook een periodiek maximum oplegt, zoals je eerder voorstelde, zal er vast een groep zijn die dat wil overschrijden. En dan?

En in de prijs zal een stuk van de administratiekosten zijn opgenomen - dan is het illegaal weer goedkoper, of stel je voor dat we met z'n allen belasting betalen om die administratie te betalen?

Vervolgens krijg je nog dat de straffen op illegale handel nu al fors kunnen zijn. Verhogen lijkt me niet effectief.. (bolletjesslikkers daargelaten: dat kan ons systeem gewoon niet aan).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 89

Re: legaliseren drugs

Ook een leuk weetje; heroine veroorzaakt geen orgaan en weefselbeschadigingen.


Nog nooit iemand bekeken die aan de heroine zit zeker?Zijn gewoon wandelende lijken... :roll:

Berichten: 547

Re: legaliseren drugs

Dat de war on drugs verloren is, lijkt me allang duidelijk.

Wanneer je aan bepaalde drugs wilt komen, kom je eraan. Zo moelijk is dat niet.

En vind ook dat JDR goeie punten aanhaalt en zie er een hoop voordelen in.

Wel vraag ik me in deze een paar dingen af:

Zijn de meesten verslaafden, verslaafd aan alcohol? Zo ja, komt dat omdat het nog veel makkelijker verkrijgbaar is en geaccepteerd is?

Wat zou het gevolg wb verslavingspercentage zijn als je alles vrij geeft?

Er wordt veel gedronken,gesnoven en geslikt bv, mensen die gebruiken beginnen steeds jonger eraan.

Steeds makkelijker verkrijgbaar. Waar gaat dat heen als je het legaliseerd?

Van de andere kant, denk ik weer, hoe hoog is die drempel tegenwoordig nog.

Het schijnt dat het gebruik van coke de laatste 10 jaar verviervoudigd is en dat Nederland 1,2 miljoen probleemdrinkers kent. Jongeren zijn meer gaan drinken.

Wel denk ik datgene die nu flink verdienen aan drugs, en dat zou afgenomen worden, weer wat anders gaan zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: legaliseren drugs

Mrtn schreef:
jdr schreef:Het valt iig prima te registreren aan wie je wat verkoopt.

Om illegale handel van het legaal gekochte goed tot op zekere hoogte tegen te gaan kun je hiernaast de straffen op illigale handel flink opschroeven zodat het een flink risico wordt om de registratie te omzeilen.
De registratie lijkt me ook niet zo'n probleem. Tot je mensen zonder papieren (daklozen?) het spul moet verkopen.. die kunnen zich lang niet altijd legitimeren volgens mij.

Als je mensen vervolgens ook een periodiek maximum oplegt, zoals je eerder voorstelde, zal er vast een groep zijn die dat wil overschrijden. En dan?

En in de prijs zal een stuk van de administratiekosten zijn opgenomen - dan is het illegaal weer goedkoper, of stel je voor dat we met z'n allen belasting betalen om die administratie te betalen?

Vervolgens krijg je nog dat de straffen op illegale handel nu al fors kunnen zijn. Verhogen lijkt me niet effectief.. (bolletjesslikkers daargelaten: dat kan ons systeem gewoon niet aan).
Als je drugs legaal maakt dan maak je de gevangenissen behoorlijk leger, zeker als je nagaat hoeveel delicten drugsgerelateerd zijn.

Bolletjesslikken om cocaine ons land binnen te krijgen heeft dan geen enkele zin meer, we gaan legaal importeren.

Als wij na het legaliseren de straffen op gaan schroeven dan word Nederland een bijzonder onaantrekkelijk land voor drugscriminelen, er valt immers bijna niks te verkopen en daarnaast zijn de risico's verdomd hoog.

De paar crimineeltjes die zich toch nog gaan bezighouden met illegale drughandel kan ons gevangenissysteem met gemak verwerken ook al zijn de straffen drastisch verhoogd.

Dat de straffen op illegale handel nu al fors kunnen zijn kan ik niet beamen, Nederlandse straffen zijn een lachertje in vergelijking met andere landen, juist hierom is Nederland al jaren een erg aantrekkelijk land om te produceren en door te voeren om daarna te verspreiden naar andere Europese landen.

Om nog even op de bolletjesslikkers terug te komen: ik vind het wreed als een systeem mensen in de handen van medogenloze criminelen duwt.

Mensen met financieel lastige situaties worden bespeeld door criminelen om één keer voor een aantrekkelijk bedrag wat te smokkelen of het word ze niet eens verteld.

Bijvoorbeeld; zwangere (werkloze) tienermeisjes die niet weten hoe ze ooit geld bij elkaar krijgen om het nog te komen kind te voorzien in zijn benodigdheden zijn makkelijke prooien, vervolgens worden ze als lokaas ingezet en veraden bij de duane zodat die even bezig worden gehouden met een klein partijtje en smokkelaars met grotere partijen met gemak door de controle komen.

Laat ons deze smerige criminelen het niet makkelijk maken door ze in hun rijkelijk belegde boterham te voorzien.


 

Ook een leuk weetje; heroine veroorzaakt geen orgaan en weefselbeschadigingen.
Nog nooit iemand bekeken die aan de heroine zit zeker?Zijn gewoon wandelende lijken...


Inderdaad, maar het zijn niet de werkzame stoffen van de heroine die dit veroorzaken.

Dit komt omdat junks door de dure prijzen van heroine een dagtaak hebben aan het bij elkaar krijgen van dit bedrag.

Er word geen tijd meer besteed aan gezond eten, schone materialen om te spuiten, etc, etc.

Berichten: 329

Re: legaliseren drugs

Ik lees op het moment 'broodje gezond' over Herman Brood. Het risico om aan een overdosis te sterven schijnt heel groot te zijn, en deze heeft dus vele malen op het randje van de dood verkeert (dankzij manager Koos die keer op keer met mond op mond beademing in het land der levenden hield,- de lichamelijke rust die intreedt schijnt bij net dat beetje teveel zo groot te worden dat men ophoudt met ademen).

Ik denk met Mrtn, dat legalisering van heroine het aantal gebruikers zal doen toenemen, waarmee bovenstaand risico dat kinderen hun vader, vrouwen hun man, enz zullen verliezen groter zal worden.
just curious

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: legaliseren drugs

De legalisatie van drugs moet niet zo zwart wit worden gezien. Het verbieden van soft-drugs is naar mijn mening nergens voor nodig. softdrugs zorgen niet voor een lichamelijke afhankelijkheid. Tabak heeft meer schadelijke bijwerkingen dan bijvoorbeeld hasisj en is duidelijk verslavender. Het is niet te rijmen om iets wat zo verslavend en schadelijk is voor de gezondheid als tabak wel toe te staan en softdrugs zoals hasisj te verbieden (gedogen). Over de eventuele schadelijke gevolgen van hasisj kan je vrij kort zijn. Zware gebruikers kunnen op lange termijn een hersenbeschadiging oplopen. Deze beschadegingen worden niet opgemerkt bij mensen die dit middel recreatief gebruiken; dus met mate. Een gelijkend beeld zie je terug in het alcohol gebruik.

Harddrugs moeten verboden blijven. De gezondheidklachten die hiermee gepaard gaan leveren een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid van mensen. Nu zou men kunnen stellen dat je zelf moet weten welke troep je spuit, slikt, snuift of weet ik veel wat mee doet. Hier ben ik het in beginsel mee eens, echter door het extreem verslavende karakter van harddrugs kan het problemen opleveren voor mensen die met deze drugs willen stoppen. Om deze problemen die veel groter zijn dan de eventuele problemen die kunnen ontstaan bij het gebruik van softdrugs ben ik een voorstander voor het legaliseren van softdrugs en het illegaal houden van harddrugs.

Voor de legalisatie van softdrugs moet wel een constructie komen die gelijk is aan de hedendaagse coffeeshops.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 1.413

Re: legaliseren drugs

Harddrugs moeten verboden blijven. De gezondheidklachten die hiermee gepaard gaan leveren een onaanvaardbaar risico voor de gezondheid van mensen. Nu zou men kunnen stellen dat je zelf moet weten welke troep je spuit, slikt, snuift of weet ik veel wat mee doet. Hier ben ik het in beginsel mee eens, echter door het extreem verslavende karakter van harddrugs kan het problemen opleveren voor mensen die met deze drugs willen stoppen.
Ik begrijp heel goed dat harddrugs zware gezondheidsproblemen kunnen opleveren, dit word echter over het algemeen zwaar overtrokken.

Ook ben ik me bewust van eventuele overdosissen die een dodelijk gevolg kunnen hebben.

En het zou heel goed kunnen dat met het legaliseren een toename zal plaatsvinden in het gebruik van diverse middelen.

Maar weeg dit nu allemaal eens af tegen de ellende die the war on drugs ons oplevert.

Curious schrijft over Herman Brood die als ik het me goed herinner zeker één overdosis te danken heeft aan het feit dat een dealer hem speed gaf voor heroine of andersom en Herman zich niet bewust van de drug die hij werkelijk gebruikte een verkeerde hoeveelheid nam op een verkeerde toedieningswijze.

Dit soort grapjes zijn geen uitzondering en mag je met een gerust hart toeschrijven aan het illegaal houden van drugs.

Ik kan me nog goed herinneren hoe op een Houseparty in Heerenveen een jaar of tien geleden xtc-pilletjes verkocht werden met één of ander middel dat de gebruikers flink paranoia maakte met het gevolg dat mensen van de daken wilden springen.

Dat er troep word gemengd door drugs is een zeer gevaarlijk feit en gebeurt veelvuldig.

Als drugs legaal zouden zijn dan zou dit geen issue meer zijn.

Kijk eens hoeveel ripdeals er worden gepleegd, omaatjes neergeknuppelt, en mensen zwaar onder druk worden gezet om druggerelateerde zaken door criminelen.

Vraag je eens af hoeveel geld we besteden aan de jacht op drugs en hun criminelen en bedenk je dan eens hoeveel zin dit heeft, denk je dat ondanks deze jacht mensen niet meer aan hun cocaine kunnen komen om het weekend door te komen?

De meeste gezondheidsklachten van gebruikers komen door verkeerd en onhygienisch gebruik, klachten die met gemak te voorkomen zijn als drugs uit de illegaliteit worden gehaalt.

Een paar meer doden meer door overdosis zijn niet op te wegen tegen al die druggerelateerde doden die je toe mag schrijven aan de oorlog die wij tegen drugs aan het voeren zijn en dit geld ook voor alle andere ellende.

Reageer