kramp

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

kramp

sorry maar wat is de reden van kramp en waarom komt het voor als je niks doet?

als deze topic al bestaat Sorry dan maar wou gewoon weten wat ik heb

er vaak last van en wou weten wat ik mis deed..!

:roll:

Berichten: 4.546

Re: kramp

ramp is ongecontroleerd samentrekken van de spieren, dacht ik. kwam volgens mij door emm afgeknelde bloedsomloop. dus ja lig e verkeerd in bed dan kan dat makkelijk gebeuren.

kweet niet of er meer redenen voor zijn, zoek het eens op :roll:

edit: we all loooove wikipedia :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kramp
'The universe has a way of not caring about what you believe.'



- Robert Heinlein -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: kramp

Je geeft aan dat je vaak kramp hebt. Je bent hier van harte welkom om uit te zoeken wat kramp precies is, maar als je adviezen wilt hebben hoe ermee om te gaan: zoek een arts op.

Om je wat ruimte te geven zal ik het topic niet meteen sluiten, maar het is niet de bedoeling dat hier medische adviezen worden gegeven. Zie eventueel de bijsluiter van ons medisch subforum voor verdere uitleg.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2

Re: kramp

ok sorry was niet de bedoeling btw

Berichten: 333

Re: kramp

veel bananen eten deze voorkomen kramp.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: kramp

veel bananen eten deze voorkomen kramp.
Nu doel je op een ander soort kramp dan in de post van Assassinator werd genoemd. Je doelt nu op maagkrampen. Dit is inderdaad tegen te gaan door je stoelgang te bevorderen door bijvoorbeeld bananen te eten, peperkoek werkt wat dat betrefd ook goed.
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 333

Re: kramp

bananen werken ook bij spierkrampen in het algemeen.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: kramp

Dat moet je me dan eens uitleggen. Hoe kan een banaan effect hebben op spierkrampen?
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 333

Re: kramp

Kramp wordt veroorzaakt door een tekort aan kalium of suiker, bananen zijn daar rijk aan.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: kramp

zware belasting van de spieren tijdens sporten, een verkeerde zithouding, een tekort aan zout of glucose, te sterke afkoeling van de spieren, ziekte of vergiftiging.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kramp

te kort aan kalium en glucose zijn lang niet de enige manieren om kramp te krijgen. Tevens is een banaan alleen als deze goed rijp is rijk aan glucose. Als deze nog een beetje groen is dan heb je eerder te maken met zetmeel.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: kramp

veel water drinken tijdens het sporten.
Weet wat je zegt... Maar zeg niet alles wat je weet

Berichten: 333

Re: kramp

zware belasting van de spieren tijdens sporten, een verkeerde zithouding, een tekort aan zout of glucose, te sterke afkoeling van de spieren, ziekte of vergiftiging.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kramp

te kort aan kalium en glucose zijn lang niet de enige manieren om kramp te krijgen. Tevens is een banaan alleen als deze goed rijp is rijk aan glucose. Als deze nog een beetje groen is dan heb je eerder te maken met zetmeel.
dan heb je nog wel altijd de kalium in die banaan, ookal is hij groen, en ik denk dat mensen de dag van vandaag zelden nog aan glucose tekort lijden.

tekort aan kalium is de meest voorkomende oorzaak van kramp, dus veel bananen eten als je kramp hebt.
Wie niet slim is moet sterk zijn.

Berichten: 33

Re: kramp

een kramp wordt veroorzaakt door een tekort aan magnesium plus het te weinig drinken van water. Water zorgt er nl voor dat alle afvalstoffen sneller worden weggevoerd uit o.a. de spieren. En zo is er weer plaats voor nieuwe goeie stoffen zoals met name magnesium en ook kalium om krampen te voorkomen.

succes :wink:

Reageer