Wilde dieren in Romeinse Arena's

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 289

Wilde dieren in Romeinse Arena's

Gisteren bedacht ik mezelf iets. In alleen al het Amphitheatrum Flavium in Rome moeten in de loop der eeuwen tienduizenden wilde dieren gedood zijn:olifanten, nijlpaarden, giraffes,leeuwen, etc.

Mijn vraag nu: wat gebeurde er met deze dieren wanneer ze gedood waren? Werden ze ergens gedumpt? Werden ze verbrand? Want als ze ergens gedumpt werden moetern er in of om Rome grote hopen dierenbotten te vinden zijn van dieren die daar niet thuis horen. Weet iemand hier iets meer van?

Eelco

Berichten: 11

Re: Wilde dieren in Romeinse Arena's

EelcoStorm schreef:Gisteren bedacht ik mezelf iets. In alleen al het Amphitheatrum Flavium in Rome moeten in de loop der eeuwen tienduizenden wilde dieren gedood zijn:olifanten, nijlpaarden, giraffes,leeuwen, etc.

Mijn vraag nu: wat gebeurde er met deze dieren wanneer ze gedood waren? Werden ze ergens gedumpt? Werden ze verbrand? Want als ze ergens gedumpt werden moetern er in of om Rome grote hopen dierenbotten te vinden zijn van dieren die daar niet thuis horen. Weet iemand hier iets meer van?

Eelco
Ik denk dat de dieren ontleed werden van alle waarde ( slaghorens, huid etc.) en daarna in één van de gebouwen rondom het amfitheater in een put gedumpt werden ( zoals ook de meer dan 500.000 gedode mensen ).

Berichten: 5

Re: Wilde dieren in Romeinse Arena's

Niet alle lijken werden op zo'n oneervolle manier begraven, als ik me niet vergis. Je kon als gladiator heel wat naam maken. Indien je echt beroemd werd kon je ook een betere begrafenis krijgen. Helaas gaat het hier volgens mij wel om een minderheid.

Ik heb verder eens mijn licht opgestoken over je vraag.

Op de site van een zekere Ruud Teggelaar ---)

TEGGELAAR, R., Italiaanse Steden, 2006(http://www.teggelaar.com/index.htm).

word verwezen naar een werk van Fik meijer. Deze persoon schrijft dat de zware dieren meestal eindigden als de gestorven mensen (in een speciaal uitgegraven kuil, of ik een ravijn). Men had ook voedsel nodig voor de getemde dieren die kunsten deden en hety vlees van sommige dieren zou ook gewoon door mensen worden opgegeten.

Voor de volledige uitleg kan je je wenden tot de site die staat aangegeven. Verder vind je daar de verwijzing naar het boek van Fik meijer (een hoogleraar in oude geschiedenis).
They who don't know history are condamned to do it over

Re: Wilde dieren in Romeinse Arena's

HOII ik moet een Spreekbeurt maken over Romeinse Dieren kan iemand me helpen ??

Berichten: 8.614

Re: Wilde dieren in Romeinse Arena's

Neem onze handleiding Google eens door, dan vind je misschien vaker wat je zoekt.

Googel met Roman animals (en wat varianten op deze zoekterm) en je krijgt een schat aan informatie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer