7 Dagen zonder slaap...

Moderator: Rhiannon

Berichten: 201

7 Dagen zonder slaap...

Ok ik vroeg me dus af kan een mens (schoolier in vakantie die weinig intensieve activiteiten doet) 7 dagen zonder slaap? Ik ken mensen (ook van mij leeftijd) die het 5 dagen hebben gedaan alleen dan is er wel het een en ander aan koffie en energy drink nodig. Ook moet je niet voetballeen maar volgens mij vooral achter de pc zitten en stukjes wandelen mocht je het willen volhouden.... Maar wat denken jullie?

Berichten: 301

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Afgelopen jaar heb ik met een paar samen Guild Wars gespeeld, die gingen soms ruim 48 uur door en eentje had zelfs een slaapstoornis oid opgebouwt.

Ik weet alleen niet meer precies hoelang die wakker was gebleven toen...(aardig tijdje)

Zelf heb ik 't niet uitgeprobeert, van 14.00 tot 6.00 achter de pc was wel genoeg(voor paar weken achter elkaar). :wink:

Maar ik denk dat 't mogelijk is, of 't goed is voor je gezondheid is een andere vraag
Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.

Clever waste of time: Level 31

Berichten: 824

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Ik heb vaak genoeg een nacht niet geslapen. Het enige probleem is dat ik koffie niet lust. Als je maar lang genoeg niks doet en veel suiker en caffeïne binnen krijgt zijn 7 dagen zonder slaap denk ik wel te halen. Ik raad het wel af, ik (ook scholier) heb geen goeie ervaringen met niet slapen. Ik prevereer meer een leefpatroon van 13:00 tot 2:00, natuurlijk alleen in de vakantie. Ik raad iedereen dan ook aan om maar eens naar bed te gaan, ik ga iig...
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Berichten: 107

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Sinds ik van school af ben gestuurd is mijn dagritme omgeslagen. Mijn dagritme bestaat nu uit 16.00 - 6.00. Ik weet niet of dit slecht voor je gezondheid is, aangezien je gewoon eveneel slaapt, alleen dan op andere tijden.
This old world still looks the same.

Berichten: 201

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Maar stel nou t lijkt me leuk desnoods nog klein weddeschapje erbij en ik doe het met genoeg suikers en caffeïne wat is dan het ergste (ook realistisch) wat er kan gebeuren? Dan heb ik het niet over dikke wallen k heb alleen geen zin in grote problemen... Ik wil er ook niet echt een hele grote "Jackass" style stunt van maken maar t lijkt me gewoon leuk om met een paar vrienden erbij te doen o.i.d.
Hoe lang een mens het precies kan uithouden zonder slaap is niet bekend. Een Amerikaanse tiener heeft het ooit gepresteerd om 264 uur en 12 minuten wakker te blijven, ruim 11 dagen en nachten dus. Vervolgens viel hij in een diepe slaap die 14 uur en 40 minuten duurde en werd fris als een hoentje wakker.
Bron: Elsevier

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: 7 Dagen zonder slaap...

"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 672

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Opvallend is ook dat na slaapdeprivatie de REM slaap langer wordt dan normaal bij het recupereren de eerste nachten.
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Het is onmogelijk.

Probeer al maar eens 72u.

Dat is, met alle moeite van de wereld, net mogelijk.

Je vraagt ook niet aan een vis om een week lang zonder water te leven.
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Berichten: 672

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Napoleon Dynamite schreef:Het is onmogelijk.

Probeer al maar eens 72u.  

Dat is, met alle moeite van de wereld, net mogelijk.

Je vraagt ook niet aan een vis om een week lang zonder water te leven.


dat van die ca 11 dagen zonder slaap klopt wel,onder medisch toezicht is dat bij mijn weten minimum twee keer gebeurd.
huh?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.242

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Op NBC was er recent iets over de "World Cyber Games", de olympische spelen voor pcgames. In Korea zijn al verschillende mensen gestorven omdat ze 72uur of meer zonder slaap hadden gegamed. Maar zij zaten ook 72 aan een stuk achter de pc. Volgens mijn als je genoeg koffie/red bull en trage suikers in voorraad hebt en om het uur eens een kwartier rond wandelt is het wel te doen :) .

Berichten: 201

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Denk het ook... Er is idd een verschil als je echt constant aan het gamen bent (gamers weten wel hoe intens dat af en toe kan zijn) en dat is dus slecht maar als je het rustiger aanpakt moet het volgens mij wel te doen zijn als je jong en gezond bent...
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Op NBC was er recent iets over de "World Cyber Games", de olympische spelen voor pcgames. In Korea zijn al verschillende mensen gestorven omdat ze 72uur of meer zonder slaap hadden gegamed. Maar zij zaten ook 72 aan een stuk achter de pc. Volgens mijn als je genoeg koffie/red bull en trage suikers in voorraad hebt en om het uur eens een kwartier rond wandelt is het wel te doen :) .
72 uur is lang :) , maar dat is nog niet eens de helft van de 7 dagen waar Rammelslakje het over heeft.

Ik denk wel dat er een aantal uitzonderingen op de werelend zijn die gewoon weinig slaap nodig hebben en er goed tegen kunnen. Verder denk ik dat Rammelslakje het niet gaat redden en zal hem het dan ook afraden.

Gebruikersavatar
Berichten: 79

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Napoleon Dynamite schreef:Het is onmogelijk.

Probeer al maar eens 72u.  

Dat is, met alle moeite van de wereld, net mogelijk.

Je vraagt ook niet aan een vis om een week lang zonder water te leven.
Helemaal met je eens. Een nacht doortrekken is goed te doen...2 nachten (48uur) is al veel... Laat staan 7 dagen :/ Er zijn (nogmaals) altijd mensen die dit wel kunnen.

Berichten: 201

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Ik denk dat je vanaf dag 4 genoeg motivatie krijgt om het een week vol te houden (hoe kapot je ook bent)... Als je echt 7 dagen wil proberen en je hoeft dus nog 3 / 2 dagen dan denk ik dat t een stuk makkelijker is
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Gebruikersavatar
Berichten: 219

Re: 7 Dagen zonder slaap...

Ik denk dat je vanaf dag 4 genoeg motivatie krijgt om het een week vol te houden (hoe kapot je ook bent)... Als je echt 7 dagen wil proberen en je hoeft dus nog 3 / 2 dagen dan denk ik dat t een stuk makkelijker is
dat denk ik niet echt hoor, slaap is slaap, motivatie daarbij?? als ik heel moe ben en ik sta te vechten tegen de slaap dan is dit toch niet echt een zaak waarbij je motivatie nodig hebt hoor..

deze topic doet me ook aan een spelprogramma denken op de nederlandse televisie een paar jaar geleden... waarbij degene die het het langste volhield zonder slaap met een geldbedrag naar huis mocht gaan, misschien herinnert iemand er zich meer van......(ik weet niet of ze koffie mochten drinken), ze moesten ook soms gewoon in een zetel zitten voor een halfuurtje en stil zijn ==> zeer slaapverwekkend natuurlijk

Reageer