paspoort/visum vraagje

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 997

paspoort/visum vraagje

wie kan me vertellen wat voor papieren je nodig hebt om een niet EU-land binnen te mogen, en dan bedoel ik echt over de grens komen per wagen of desnoods te voet, dus niet met het vliegtuig. (rusland, roemenië, noem maar op)

paspoort/visum of is gewoon je identiteitskaart voldoende? heb ook eens iets gehoord van "een visum aanvragen als je aan de grens bent"

is het overigens zo dat je je binnen de eu overal mag begeven enkel met je identiteitskaart?

Berichten: 824

Re: paspoort/visum vraagje

Niet EU-landen is een beetje een vreemde omschrijving. Je kan met je ID-kaart naar alle EU landen alsmede: Andorra, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen, San Marino, Turkije, IJsland en Zwitserland. Voor alle overige landen heb je een paspoort nodig. Binnen de EU mag je dus overal komen met je ID
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: paspoort/visum vraagje

Binnen de EU kun je reizen met je identiteitskaart. Buiten de EU heb je een paspoort nodig en soms ook een visum. Dit visum moet je vooraf aanvragen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 2.589

Re: paspoort/visum vraagje

heeft dit niets te maken met schenger of zoiets? (weet niet goed hoe ik dat moet schrijven)

Berichten: 824

Re: paspoort/visum vraagje

heeft dit niets te maken met schenger of zoiets? (weet niet goed hoe ik dat moet schrijven)


Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: paspoort/visum vraagje

Bert F schreef:heeft dit niets te maken met schenger of zoiets? (weet niet goed hoe ik dat moet schrijven)
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt :)
ik ook niet

hoe dan ook bedankt voor de reacties
Binnen de EU kun je reizen met je identiteitskaart. Buiten de EU heb je een paspoort nodig en soms ook een visum. Dit visum moet je vooraf aanvragen.
het was zo dat ik het vermoedde, maar ik was recent een beetje in de war gebracht

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: paspoort/visum vraagje

Bert F schreef:heeft dit niets te maken met schenger of zoiets? (weet niet goed hoe ik dat moet schrijven)
Ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt :)
Schengen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoorden_van_Schengen)

en dit werkt alleen tussen bepaalde Europese landen.

op www.visum.nl kun je vinden of je een visum nodig hebt voor een bepaald land, wat het kost enz. enz.

Dit gaat vaak om landen buiten de EU. En voor verschillende soorten bezoeken zijn verschillende visa (werkvisa, studeervisa, vakantievisa, familiebezoek enz.)
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Berichten: 2.589

Re: paspoort/visum vraagje

Schengen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Akkoorden_van_Schengen)  

en dit werkt alleen tussen bepaalde Europese landen.  


Oké dat was het dus maar het fijne weet ik daar ook niet meer van suc6 met je reizen :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: paspoort/visum vraagje

Het resultaat van Shengen is dat je geen paspoortcontrole hebt aan de grens. Vlieg je bijvoorbeeld naar Zweden (een Shengen land), dan hoef je alleen in Nederland door de security en niet door de duane. In Zweden kun je dan zo vanuit het vliegtuig het land in lopen.

Ga je naar het Verenigd Koninkrijk, dan zul je zowel in het land van herkomst als in de VK zelf door de duane moeten.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 824

Re: paspoort/visum vraagje

Bart schreef:Het resultaat van  Shengen is dat je geen paspoortcontrole hebt aan de grens. Vlieg je bijvoorbeeld naar Zweden (een Shengen land), dan hoef je alleen in Nederland door de security en niet door de duane. In Zweden kun je dan zo vanuit het vliegtuig het land in lopen.

Ga je naar het Verenigd Koninkrijk, dan zul je zowel in het land van herkomst als in  de  VK zelf door de duane moeten.
Hé ja, dat was me wel eens opgevallen. Die amerikanen op tv zitten altijd te klooien met duanes, ik ben nog nooit door een duane geweest. Dat komt dus door dat akkoord van Shengen. Weer wat geleerd! :)
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: paspoort/visum vraagje

ga gewoon naar een reisburo...

je hebt 2 keuzes

1 is je vraagt het gewoon beleefd

2 is je doet net of je een vakantie wil boeken en laat je uitvoerig informeren, met natuurlijk jouw hoofdvraag.

1 is tja

2 is leuker
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: paspoort/visum vraagje

wHiTeHaT schreef:ga gewoon naar een reisburo...  

je hebt 2 keuzes

1 is je vraagt het gewoon beleefd

2 is je doet net of je een vakantie wil boeken en laat je uitvoerig informeren, met natuurlijk jouw hoofdvraag.

1 is tja

2 is leuker
Bedankt voor de tip, maar dat zal ik wsl niet doen. De info die me tot hier toe gegeven is is ruim voldoende.

Re: paspoort/visum vraagje

Ieder land heeft zijn eigen regels.Soms heb je voor en kort verblijf(30 dagen) een visum nodig,soms niet.Alleen de ambassade of consulaat van het betrokken land is bevoegd om je eventueel een visum te verlenen.Op een visum heb je geen recht.Het bekomen van een visum is een gunst.Belgen,Nederlanders hebben bijvoorbeeld wel een pasport nodig,maar geen visum om 30 dagen in Thailand te verblijven.Langer blijven zonder visum riskeer je in een Thaise gevangenis te geraken.Voor Oukraine heb je een pasport nodig en krijg je vlot een visum.Voor Rusland heb je een pasport nodig en krijg je pas een visum nadat je op een officieel formulier(in het Russich opgesteld)een uitnodiging kunt tonen en voorzien bent van een goeie reisverzekering.Voor een kort verblijf in Egypte hebben Belgen alleen hun indentiteitskaart nodig.Sommige landen maken een verschil tussen verblijf en doorreis.De meeste landen eisen een retour-ticket en willen het bewijs dat je gedurende je verblijf in je eigen onderhoud kunt voorzien.Heb je een strafblad,dan mag je een visum vergeten.Voor sommige landen moet je kunnen bewijzen dat je ingeent bent tegen bepaalde ziekten.(gele koorts etc.)

Heb je reisplannen,alleen de ambassade van het betrokken land kan je de juiste inlichtingen geven.Regels veranderen soms.

Re: paspoort/visum vraagje

Nog iets om te weten! Vele landen eisen een pasport dat ,op de datum,dat je het land verlaat nog op zijn minst nog 6 maand geldig is.Meestal krijg je een lepel van je eigen medicijn.Als Belgie of Nederland moeilijk doen met bepaalde nationaliteiten,dan mag je er zeker van zijn dat die ook moeilijk doen als je hun land binnen wil.Er worden afspraken gemaakt tussen landen.Sommige problemen heb je aan je eigen politiekers te danken.

Reageer