elephantiasis

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 338

elephantiasis

Kent iemand nog meer dingen die zwaar ***** zijn naast dit? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: elephantiasis

elephantiasis: parasitaire aandoening: niet ercht om mee te lachen als je het zelf hebt!

enorm veel foto's over te vinden op het net, misschien eens interessant om de oorzaak te zoeken van dergelijke gewollen lichaamsdelen: niet alleen de geslachtsdelen, maar ook benen kunnen enorme afmetingen aannemen...

de parasiet is trouwens: Wuchereria bancrofti: komt in tropische gebieden voor.

bericht verplaats naar biologie + titel aangepast.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 338

Re: elephantiasis

elefantiasis: parasitaire aandoening: niet ercht om mee te lachen als je het zelf hebt!


Sorry, kon 't niet laten! :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: elephantiasis

Het zou komen door rondwormen (parasieten) die ergens een lymfevat verstoppen. Dat roept dan een hevige reactie op van het afweersysteem, er gaat zich steeds meer lymfe ophopen, zodat men ernstige zwellingen krijgt. Ik vind het ongeveer even grappig als kanker of lepra. :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 3.437

Re: elephantiasis

Ik vind het ongeveer even grappig als kanker of lepra.   :shock:


Het is inderdaad zeker niet grappig, maar een heel vervelend iets. Door je laatste opmerking vroeg ik me echter het volgende af: is het inderdaad, net als kanker en lepra, een dodelijke ziekte? Of is dit met geneesmiddelen en/of een amputatie nog te genezen?
Never underestimate the predictability of stupidity...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: elephantiasis

vanaf dat je eigenlijk in de fase zit van die super grote ledematen is er nog weinig dat men kan doen naast operatief het weefsel verwijderen. Buiten de wormen doden.

Natuurlijk is dit een probleem als die vergrotingen ter hoogte van de geslachtsdelen is + deze ziekte manifestert zich hoofdzakelijk in de topische gebieden: vooral armere gebeiden...

Misschien "grappige" details: die penis oa is naast zo groot vaak ook zeer pijnlijk.

bij de vrouw kan de vulva opzwellenn net als de borsten.

Naast het gekende van de vergrote ledematen heb je allerlei beschadiging aan weefsel door de niet-volwassen wormen die in de bloedbaan zitten.

ik denk dat het op lange termijn dodelijk is (het vergoten van de ledematen treedt op ongeveer 1 jaar na besmetting) doordat je zit met neveninfecties en beschading van oa de nieren.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Berichten: 142

Re: elephantiasis

maar kan je zoiets groots, als in het filmpje, "zomaar" amputeren, er zal daar ook doorbloeding moeten zijn en aangezien het zo'n groot ding is zal er vast ook een dikke ader naar toe lopen hoe krijg je zoiets fatsoenlijk geamputeerd :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: elephantiasis

ik vermoed dat men eerst gaat proberen het overtollige weefsel te verwijderen: de vergrote stukken.

Op zich is er bij elke amputatie zenuwen en aders die doorknipt en geklemd moeten worden.
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: elephantiasis

maar kan je zoiets groots, als in het filmpje, "zomaar" amputeren, er zal daar ook doorbloeding moeten zijn en aangezien het zo'n groot ding is zal er vast ook een dikke ader naar toe lopen hoe krijg je zoiets fatsoenlijk geamputeerd :D
Die enorme toename is voornamelijk vocht. Aangezien de lymfevaten verstopt raken, hoopt het vocht zich daar op --> enorm opgezwollen externe genitaliën/ benen. Ik weet niet wat hier aangedaan wordt eigenlijk (zal het wel ff in mijn boeken opzoeken), maar het gaat hierbij dus niet zozeer om het weefsel, maar om het vocht. Dit veroorzaakt ook de pijn.

ik heb het opgezocht op internet. Er is géén sprake van amputatie (dat had ik zelf ook al bedacht, want dat is niet logisch), maar de wormpjes moeten bestreden worden om verdere vespreiding (in zichzelf en anderen) te voorkomen. Verder worden de normale handelingen bij oedeem (bv been hoogleggen, wandelen, e.d.) aangeraden. Ook wordt er gebruik gemaakt van 'hydrocele surgery'. Daarbij wordt het vocht uit het gezwollen deel gehaald en vaak wordt er een reconstructie van de huid gedaan (zij hebben namelijk hetzelfde effect als mensen die heel dik waren en gaan afvallen).

zo genoeg info? En anders ff zoeken op internet..

http://www.surgerydoor.co.uk/so/detail2.as...ion%20-%20adult

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...l%3Dnl%26sa%3DN

Reageer