Springen naar inhoud

Hoeveel mensen hebben in het begin de regels doorgenomen?

• Log in om te kunnen reageren

Poll: Heb jij in het begin de regels doorgenomen voordat je iets postte? (46 gebruiker(s) hebben cast gestemd)

1. Ja (20 stemmen [43.48%])

Percentage van stemmen: 43.48%

2. Nee (26 stemmen [56.52%])

Percentage van stemmen: 56.52%

Stem Gasten kunnen niet stemmen

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2006 - 23:25

Ik vroeg het me dus af...

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Ruben Kwast

Ruben Kwast

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2006 - 23:44

Het is wel zo netjes dat als je ergens komt je jezelf bekent maakt met de regels. Zo kom je er achter wat er wel en niet van je verwacht wordt. Ik heb dus voordat ik iets heb gepost de regels door gelezen.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Goemba

Goemba

• >25 berichten
  • 79 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2006 - 23:49

Het is wel zo netjes dat als je ergens komt je jezelf bekent maakt met de regels. Zo kom je er achter wat er wel en niet van je verwacht wordt. Ik heb dus voordat ik iets heb gepost de regels door gelezen.

Goedeavond,

Ik heb de regels van het forum in het begin niet doorgelezen. Ik heb wel een idee wat voor regels het zijn en waar ze over gaan. Je hoort je gewoon netjes te gedragen en uiteraard eerst zoeken op het forum...voordat je een nieuwe vraag post. Verder lees ik nooit handleidingen, licentieovereenkomsten, koopovereenkomsten, leverings- en betalingsvoorwaarden en dergelijke. Ik vraag me dan ook af wie dat wel doen?

Ruben Kwast

Ruben Kwast

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 augustus 2006 - 23:53

Verder lees ik nooit handleidingen, licentieovereenkomsten, koopovereenkomsten, leverings- en betalingsvoorwaarden en dergelijke. Ik vraag me dan ook af wie dat wel doen?

Dat vraag ik me nou ook wel eens af. Je moet wel erg veel tijd overhebben, mocht je de licentieovereenkomsten van al je software willen doornemen. Als ik aankopen zou doen van meer dan 1000 euro zou ik de voorwaarden en overeenkomsten wel doorlezen, met name bij een kamer/huis.
Everything that can go wrong, will eventually go wrong

Goemba

Goemba

• >25 berichten
  • 79 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 00:20

Verder lees ik nooit handleidingen, licentieovereenkomsten, koopovereenkomsten, leverings- en betalingsvoorwaarden en dergelijke. Ik vraag me dan ook af wie dat wel doen?

Dat vraag ik me nou ook wel eens af. Je moet wel erg veel tijd overhebben, mocht je de licentieovereenkomsten van al je software willen doornemen. Als ik aankopen zou doen van meer dan 1000 euro zou ik de voorwaarden en overeenkomsten wel doorlezen, met name bij een kamer/huis.

Inderdaad, er zijn dingen die je wel MOET doorlezen. Koopcontract van een huis xD. Maar zelfs als je een keuken koop of een auto lezen veel mensen dat papierwerk niet eens. Best bizar eigenlijk.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8246 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 00:56

Ik heb de regels in het begin netjes doorgelezen. Dit ging zelfs zo ver dat ik dacht mensen aanwijzingen voor het maken van een bepaald soort vuurwerk (volgens de wet geen vuurwerk) te kunnen geven. Er stond in de regels en de bijsluiter dat het verboden was om vragen te stellen over de productie van vuurwerk en explosieven. Aangezien deze post niet in een vraagstelling was, zou het (op een hele flauwe manier) technisch gezien moeten worden toegestaan. Deze regels zijn nu dan ook aangepast.

- Dit speelde zich trouwens af voordat ik moderator werd.
"Meep meep meep." Beaker

paac

paac

• >250 berichten
  • 271 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 01:04

Regels lezen verschilt bij wat je doet ja, de regels hier heb ik heel ff snel doorgenomen(leek redelijk standaard) en ging er redelijk vanuit dat dit voor bijna ieder topic hetzelfde was.

Op m'n oude stage was het eerste wat ik te doen kreeg als ik op een nieuwe afdeling stond, de handleiding(lees ook regels) van de afdeling(oa, werken met apparaten of bloedafnames, komt heel wat bij kijken wat je wel mag doen en niet mag doen).

**Edit**
sorry dat ik dit 3x gepost had, rond 2 uur s'nachts is 't wetenschapsforum altijd beetje traag bij mij...
was dus ongeduldig en had dus meerdere malen die post knop ingedrukt :)

Plan? I don't need a plan, just a goal. The rest will follow on its own.
Clever waste of time: Level 31

Rammelslakje

Rammelslakje

• >100 berichten
  • 201 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 10:46

Om eerlijk te zijn lees ik nooit regels van een forum. If you've seen one you've seen them all. De regels zijn inderdaad meestal zoals Goemba hierboven al vermelde: Netjes gedrag en zoeken voordat je post. Onder netjesgedrag vallen natuurlijk een heleboel dingen.
Pa's wijze lynx bezag vroom het fikse aquaduct.

Assassinator

Assassinator

• >1k berichten
  • 4546 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 11:10

ik heb ze niet gelezen, zoals Rammelslakje al zei, het is gewoon een kwestie van netjes gedragen, als je een beetje logisch nadenkt doe je dat vanzelf.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -

curious

curious

• >250 berichten
  • 329 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 12:09

internet en irl is voor mij hetzelfde. Ik hoef geen regels te kennen alvorens ik op een verjaardagsfeest aantreed, ik noem maar wat, en bij een forumbezoek is dat niet anders. Gewoon netjes, beschaafd de ander tegemoet treden en er kan gewoon niets misgaan.
just curious

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 12:13

Niet voor m'n eerste post, wel ergens in het begin en dan onlangs nog eens grondiger toen ik ze moest gaan (laten) toepassen :)
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44845 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 12:18

Gelezen is een groot woord, maar "doorgebladerd" in ieder geval wel. :)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 12:37

Regels indertijd global doorgenomen. Verder was ik al bekend met forum etiquette.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

kombelpeter

kombelpeter

• >250 berichten
  • 754 berichten
  • VIP

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 15:11

Na een maandje ofzo had ik alle topics doorgelezen, daarna registreerde ik me en las de regels.
Pim Fortuyn: Nederland is dood
Nederland: Pim Fortuyn is dood
I ♥ Apache!

Giel_5

Giel_5

• >25 berichten
  • 68 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 augustus 2006 - 15:18

Niet alles bestudeerd, maar wel doorgenomen....
Meeste spreekt voor zich eigenlijk.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures