Gevaar aangebrand vlees

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Gevaar aangebrand vlees

Wat is het gevaar van het eten van aangebrand vlees ? :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: Gevaar aangebrand vlees

Wat is het gevaar van het eten van aangebrand vlees ? :shock:
Bij het verranden van vlees worden PAK's (PolyAromatischKoolwaterstoffen) gevormd, die potentieel kankerverwekkend zijn. En bovendien niet lekker ;)
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 338

Re: Gevaar aangebrand vlees

Melissa schreef: Wat is het gevaar van het eten van aangebrand vlees ? :shock:
Bij het verranden van vlees worden PAK's (PolyAromatischKoolwaterstoffen) gevormd, die potentieel kankerverwekkend zijn. En bovendien niet lekker ;)


Alles is toch kankerverwekkend?! 't Ene alleen in meerdere mate dan 't andere.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Gevaar aangebrand vlees

Alles is toch kankerverwekkend?! 't Ene alleen in meerdere mate dan 't andere.
Wat een onzin!

Verreweg de meeste stoffen zijn niet kankerverwekkend.

Los daarvan heeft het vrijwel altijd zin om kankerverwekkende stoffen te vermijden, ook al zal het niemand lukken om altijd alle kankerverwekkende stoffen te ontlopen.

De blootstelling aan kankerverwekkende stoffen staat in relatie tot de kans dat je kanker krijgt. Hoe meer je voorkomt dat je in contact komt met kankerverwekkende stoffen hoe groter de kans dat je geen kanker krijgt.

Aangebrand vlees bevat zoals Lala terecht opmerkte kankerverwekkende stoffen, reden om geen aangebrand vlees te eten.

Gebruikersavatar
Berichten: 742

Re: Gevaar aangebrand vlees

Wanneer wordt het echt gevaarlijk? Niemand gaat natuurlijk een volledig verkoolde biefstuk opeten, maar worstjes op de BBQ is toch nog een verantwoord risico hoop ik?
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: Gevaar aangebrand vlees

ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken: vermijd het gewoon als het gaat: je snuift veel meer kankerverwekkende stoffen bij een bezoek aan de benzinepompen (sorry voor de mensen die die geur zo graag ruiken...) dan van een aangebakken biefstuk
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: Gevaar aangebrand vlees

ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken: vermijd het gewoon als het gaat: je snuift veel meer kankerverwekkende stoffen bij een bezoek aan de benzinepompen (sorry voor de mensen die die geur zo graag ruiken...) dan van een aangebakken biefstuk


Ja de meeste mensen hebben maar een vaag idee van wat schadelijk is en niet.Zo maakte men zich grote zorgen over de dioxine in kippen,terwijl men dagelijks dioxine produceert in de keuken.Een braadpan,hoge temperatuur,zout en vet,véél meer is er niet nodig.Zoals in de middeleeuwen kookt men wel eens een heksenpotje.Ondanks die heksenpotjes zitten de bejaardentehuizen boordevol.Zit het soms een beetje tussen je oren ?Kanker niet en je krijgt geen kanker ?Mijn motto is: "Wees gemakkelijk,dan leef je gemakkelijk."

Reageer